Vectra wykorzysta najnowsze rozwiązania IBM Unica do zarządzania wielokanałowymi kampaniami marketingowymi, skierowanymi do abonentów telewizji kablowej, szerokopasmowego Internetu oraz telefonii stacjonarnej. Poprzez odejście od jednokanałowych kampanii masowych, Spółka zwiększy mierzalność i skuteczność wprowadzanych programów marketingowych.
Vectra to jedna z największych polskich firm w branży telekomunikacyjnej, działająca w 167 miastach. Aby prowadzić skuteczne działania marketingowe, skierowane do grupy ponad 800 tys. odbiorców, firma zdecydowała się na zastosowanie rozwiązań do e-handlu (z ang. Smarter Commerce) z rodziny IBM Unica. Jest to pakiet aplikacji przeznaczony dla firm prowadzących wiele kampanii marketingowych jednocześnie, które pozwalają na szybką analizę wzorców zakupów konsumenckich oraz tworzenie na podstawie tych informacji inteligentnych ofert handlowych, dostosowanych do każdego klienta.
W ramach umowy Vectra wdroży moduł oprogramowania IBM Unica Campaign, służący do zarządzania kampaniami marketingowymi. Przy użyciu tego rozwiązania możliwe jest docieranie do poszczególnych klientów z różnym komunikatem, w różnym czasie i różnymi kanałami (elektronicznymi: urządzenia przenośne, strony WWW i tradycyjnymi kanałami komunikacji), eliminując konieczność kierowania do klientów wielu wiadomości na raz. W ten sposób aplikacje IBM Unica pomogą porządkować i integrować aktywność marketingową w ramach całej firmy, jak również zwiększyć skalę przeprowadzanych akcji marketingowych. Nowe rozwiązanie usprawni również dogłębną analizę kampanii marketingowych w celu określenia ich efektywności, w ramach poszczególnych grup lub segmentów klienta. Dzięki tym danym zespół marketingowy Vectry będzie uzyskiwał w czasie rzeczywistym informacje, która kampania lepiej odpowiada potrzebom danego klienta. Pozwoli to na prowadzenie ciągłego dialogu z obecnymi lub potencjalnymi klientami z uwzględnieniem całej historii relacji, w tym zaprezentowanych ofert i promocji, odpowiedzi na nie lub ich braku. W oparciu o moduł IBM Unica eMessage firma zautomatyzuje również wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail.
Kolejnym etapem wdrożenia systemu e-handlu planowanym w grupie Vectra w pierwszej połowie przyszłego roku będzie implementacja modułów IBM Unica Optimize (automatyzacja procesów zawarta w tzw, kilku kliknięciach), IBM Unica NetInsight (m.in. uzyskanie wyższego poziomu analiz zachowań klientów), IBM Unica Marketing Operations (m.in. monitorowanie wykorzystania budżetu). Rozszerzenie wdrożenia o nowe funkcjonalności uzupełni proces zarządzania kampaniami marketingowymi o zaawansowane algortymy matematyczne w celu analizy optymalnych strategii kontaktów na różnych etapach relacji z klientem oraz definiowanie limitów budżetowych na poszczególne kampanie marketingowe.