Vectra wydała komunikat dotyczący przetargu na zakup sieci ASTER:
Vectra, drugi co do wielkości dostawca usług telewizji kablowej, telefonii i Internetu, zakończyła swój udział w przetargu na zakup warszawskiego operatora Aster Sp. z o.o. Decyzja ta jest konsekwencją wygaśnięcia ważności oferty złożonej przez Vectrę. Bezpośrednim powodem wygaśnięcia ważności oferty był brak informacji od Sprzedającego we wskazanym w ofercie terminie o przyjęciu propozycji przedstawionej przez gdyńską spółkę.
Przedstawiona przez Vectrę oferta została przygotowana w oparciu o racjonalne i wynikające z rachunku ekonomicznego szacunki obecnej wartości przedmiotu transakcji, ocenę potencjału rozwojowego polskiego rynku kablowego, jak również prognozę przyszłych synergii wynikających z integracji operacyjnej obydwu podmiotów. Przy formułowaniu oferty zakupu Aster, Spółka ściśle współpracowała z renomowanymi instytucjami finansowymi, wśród których znalazły się międzynarodowe banki uczestniczące w największych europejskich projektach inwestycyjnych ostatnich lat. Instytucje te zapewniły odpowiedni poziom finansowania transakcji, pozostawiając Vectrze decyzję, co do kształtu i parametrów finalnej oferty. Kierując się racjonalnymi przesłankami i odpowiedzialnością wobec partnerów finansowych, Vectra zaproponowała warunki, które w jej przekonaniu były adekwatne do obecnej wartości przedmiotu transakcji oraz obecnych i przyszłych realiów rynkowych. Wygaśnięcie terminu ważności oferty złożonej przez Vectrę oznacza, że transakcja przejęcia Aster nie mogła odbyć się na przedstawionych przez Spółkę warunkach.
Pomimo zakończenia udziału w przetargu na zakup Aster, Vectra będzie konsekwentnie realizować przyjętą strategię działania, opartą zarówno o rozwój organiczny, jak i udział w ewentualnych przejęciach. W odniesieniu do rynku warszawskiego, Spółka koncentruje się na dalszej rozbudowie infrastruktury systematycznie zwiększając zasięg sieci, sukcesywnym uatrakcyjnianiu oferty produktów i usług oraz aktywnych działaniach marketingowo-sprzedażowych. W nowej sytuacji rynkowej, jaka powstanie po sfinalizowaniu transakcji Aster, Vectra zamierza konsekwentnie pracować nad rozwojem swojej oferty, stwarzając zarówno administratorom zasobów mieszkaniowych, jak i finalnym klientom możliwość wyboru operatora, który w najlepszy sposób odpowiada na ich potrzeby i oczekiwania. Dotychczasowe efekty działalności Vectry w Warszawie (200 tys. mieszkań w zasięgu sieci telekomunikacyjnej) pokazują, że cele rozwojowe, jakie stawia sobie Spółka – mimo zakończenia udziału w transakcji zakupu Aster ¬– mogą zostać zrealizowane przy niższych nakładach finansowych, choć w dłuższej perspektywie czasowej.
Udział w finale największej od kilku lat transakcji na polskim rynku operatów kablowych pokazuje również, że Vectra jest dobrze przygotowana do uczestniczenia w projektach prowadzących do konsolidacji rynku telekomunikacyjnego w Polsce, zarówno od strony kompetencji i procesów wewnętrznych, jak i współpracy z partnerami finansowymi. W przekonaniu Zarządu Spółki, sytuacja taka stwarza dobrą pozycję do udziału Vectry w ewentualnych kolejnych transakcjach zachodzących na rynku operatorów kablowych w Polsce.
VECTRA Obsługuje 770 tys. klientów w 155 miastach na terenie całego kraju. Oferta VECTRY to dostęp do programów telewizyjnych w wersji analogowej i cyfrowej, do szerokopasmowego internetu tradycyjnego i bezprzewodowego oraz usługa telefonii stacjonarnej. Vectra ma najbardziej atrakcyjną na rynku ofertę telewizji cyfrowej dla całej rodziny. Udostępnia 146 programów telewizyjnych, w tym 16
w jakości HD. Inne pozycje, które wyróżniają usługi VECTRY, to internet 128 Mb/s, programy niezależnych telewizji lokalnych emitowane w 82 miastach, usługa cyfrowej nagrywarki HD oraz usługa multiroom. Vectra ma 290 tys. abonentów telewizji cyfrowej, 265 tys. odbiorców internetu oraz 77 tys. abonentów telefonicznych.