PolCard zrobił rebranding usługi "Strefa Zasilania", która działała od lutego 2003 r. Nowa marka zasileń telefonów komórkowych poprzez terminale POS to VIA. Usługi VIA świadczone są już w 2.000 placówek. Jeszcze w tym roku liczba placówek pozwalających na doładowania prepaidów zwiększy się do 5.000. Docelowo liczba punków VIA ma wynosić 10 tys., czyli dużo mniej niż liczba elektronicznych POS-ów obsługiwanych przez Polcard (39 tys.).
VIA umożliwia klientom doładowania telefonów pre-paid w sieciach Era, Idea i Plus. W najbliższym czasie w ofercie pojawi się również doładowanie Heyah. Właściciel marki VIA, firma PolCard, zapowiada, że latem tego roku w ramach usług VIA będzie można zapłacić rachunki za prąd, gaz, telefon czy telewizję kablową. W przyszłości, podobnie jak w innych krajach, klient korzystający z VIA będzie mógł sprawdzić wysokość zaległości w stosunku do danego dostawcy, a także będzie mógł dokonać innych przelewów pieniężnych.
Jerzy Świtek, dyrektor ds. rozwoju marki VIA poinformował, że jego sieć chce w tym roku osiągnąć udział w rynku elektronicznych doładowań telefonów na poziomie 5-7%. W ciągu najbliższych 5 lat udział ten ma wzrosnąć do 50%. Obecnie rynek zasileń elektronicznych ma zaledwie 8% całego rynku doładowań (kwotowo). Przez pierwsze 6 miesięcy komercyjnego działania "Strefy Zasileń" doładowano przez nią 500 tys. numerów działających w usłudze przedpłaconej.
Rodzaje doładowań:
Era: 10 - 500 PLN (dowolna kwota z tego zakresu)
Plus: 30 - 150 PLN (dowolna kwota z tego zakresu)
Idea: 25 - 150 PLN (wartość analogiczna do "zdrapek")
Lokalizacje VIA:
Sklepy spożywcze i wielobranżowe
Supermarkety
Stacje paliw
Sklepy ze sprzętem RTV/AGD
Punkty fotograficzne
Z dużych sieci z VIA współpracuje już Fotojoker, Zibi i Rema.
Wykres 1. Liczba placówek VIA w 2004 roku.
Wykres 2.Liczba placówek w poszczególnych regionach Polski
Wprowadzanie usługi VIA rozpoczęła od największych miast, stopniowo rozszerzając je na mniejsze ośrodki. Różnice w wielkości sieci wynikają z gęstości zaludnienia i potencjału ekonomicznego poszczególnych obszarów.
Logo firmy VIA
Dotychczas 10 milionów użytkowników telefonów na kartę, realizowało średnio 1 doładowanie miesięcznie, o wartości oscylującej wokół 30 zł. Specjaliści szacują, że na polskim rynku jest miejsce na co najmniej drugie tyle telefonów typu pre-paid. Prognozy wskazują, że liczba 20 milionów użytkowników może być osiągnięta już w 2010 roku. Dynamika wzrostu liczby użytkowników będzie jednak szła w parze z redukcją wartości pojedynczego doładowania.
Wykres 3.Najczęściej wykorzystywane miejsca uzupełnienia konta telefonu pre-paid