Serwis RPKOM.PL podał wydatki polskich operatorów na reklamę w 2012 r. Wydatki na reklamę ponoszone przez telekomy na promocję usług i brandów w tradycyjnych mediach były o ponad 190 mln zł niższe niż w 2011 roku. Tak wynika z przekazanych nam danych Kantar Media (cennikowe, bez rabatów).
Według Kantar Media wzrosły natomiast wydatki PTK Centertel powiększyły się o ponad 30 proc., z 579 do 754 mln zł. Telekomunikacja Polska w 2012 r. wydawała na reklamę o ponad 50 proc. mniej niż rok wcześniej, bo około 71 mln zł.
Polkomtel przeznaczył na reklamę swoich usług telekomunikacyjnych o 152 mln złotych mniej niż rok wcześniej. Wydane 374,6 mln złotych w ponad 84 proc. zostało przekazane do wydawców telewizyjnych.
Polska Telefonia Cyfrowa w 2011 roku zmieniła markę z Ery na T-Mobile. Nowe loga i kolory propagujące operatora kosztowały w mediach aż 602 mln zł. Zanotowane w zeszłym roku wydatki, 496 mln zł, to pieniądze przeznaczone na promowanie magentowego wizerunku T-Mobile i marki Heyah. W trzech czwartych środki marketingowe skierowane zostały na reklamę telewizyjną.
PLAY wydał na reklamę tylko 3,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spośród niespełna 305 mln zł ponad 70 proc. wydano na reklamy telewizyjne z Kubą Wojewódzkim i promujące Formułę 4.0.
Virgin Mobile Polska, oferujący swoje usługi w oparciu o infrastrukturę P4, wydał 28,4 mln złotych. Kampanie rozpoczęły się w październiku, dwa miesiące po debiucie na polskim rynku.