Virgin ze sporym opóźnieniem zmigrował klientów na własną platformę

Newsy
Opinie: 0
Grażyna Piotrowska – Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska

Virgin Mobile zakończył proces przenoszenia swoich klientów na własną platformę IT.

Osiągniecie tego statusu następuje w momencie, gdy posiada ona całą infrastrukturę telekomunikacyjną oprócz sieci radiowej. Proces podzielony był na kilka etapów prac technicznych, aby zminimalizować odczuwalność procesu dla klientów. Jednocześnie Virgin Mobile w dalszym ciągu będzie korzystać z infrastruktury radiowej sieci Play.

Do tej pory za pośrednictwem swojej platformy Virgin obsługiwał 15% klientów.

Dzięki migracji możliwe będzie m.in. szybsze konfigurowanie obecnych i nowych produktów oraz skrócenie czasu wprowadzania ich do oferty.

Nasz priorytet to dalsze usprawnianie procesów biznesowych, które mają nam pomóc osiągnąć przychód na poziomie 120 mln zł. Pierwsze efekty już widać i mam nadzieję, że najnowsza nowelizacja prawa telekomunikacyjnego i konieczność poniesienia kolejnych kosztów dostosowania się do ciągłych wymagań prawnych, nie zaburzy naszych planów – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska.

Projekt własnej platformy był zapowiadany od 3 lat. W 2015 r. szefowa Virgin obiecywała: Do połowy przyszłego roku powinna ruszyć nasza własna platforma technologiczna, jakiej nie ma nikt z operatorów w Polsce. Będzie pozwalała użytkownikom Virgin na pełne zarządzanie usługami i ma być magnesem dla kolejnych abonentów Gdy platforma, której budżet opiewa na znacznie powyżej 10 mln zł, będzie już gotowa, Virgin zacznie łowić właśnie klientów abonamentowych.

Virgin miał być rentowny w przyszłym roku, ale nie udało się na razie tego celu osiągnąć.

PLAY ma opcję przejęcia Virgin już za dwa lata, więc po realizacji tego wykupu, własna platforma zostanie najprawdopodobniej wyłączona.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: