Virgin: chronimy siebie przed nadużyciami, żeby ochronić was przed podwyżkami

Newsy
Opinie: 45
Grażyna Piotrowska-Oliwa, szefowa Virgin Mobile

Virgin Mobile przygotował specjalny list do swoich klientów, w którym tłumaczy, dlaczego nie wdrożył w roamingu zasady Roam Like At Home. Pełna treść tego listu znajduje się poniżej:

Drodzy,

Wczoraj upłynął termin wyznaczony przez Unię Europejską na wdrożenie nowych zasad rozliczania roamingu na terenie państw członkowskich. Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej, obniżyliśmy stawki roamingu z 54 gr do 29 gr za minutę za połączenia wychodzące i wprowadziliśmy pulę bezpłatnych minut na połączenia przychodzące. Zapewniamy, że zawsze zależy nam na dostarczaniu Wam możliwie najlepszych ofert i usług. Tak jest również w tym przypadku. Wiemy jednak, że są wśród Was osoby, dla których zaproponowane rozwiązania nie są satysfakcjonujące. Widzimy i słyszymy Waszą krytykę, cenimy Wasze zdanie, ale jednocześnie chcemy zwrócić uwagę na dwie istotne kwestie:

Punkt 1 – jesteśmy operatorem wirtualnym, więc nie zarabiamy na rozliczeniach międzyoperatorskich, którymi tradycyjni operatorzy mogą pokryć koszty zmian roamingowych.
Punkt 2 – nie oferujemy umów długoterminowych, które pozwalałyby skutecznie rozliczać usługi w dalszym terminie. Wiecie, że oferujemy korzystne dla Was plany abonamentowe, z których można zrezygnować nie po 12 lub 24 miesiącach, ale po 30 dniach.

Te dwie kwestie sprawiają, że przy wdrażaniu zmian, wynikających z tzw. projektu „Roam Like At Home”, zdecydowaliśmy się zrównać ceny roamingu w UE, do tych, które obowiązują w naszych cennikach krajowych. Koszty wprowadzenia innego rozwiązania skutkowałyby koniecznością podniesienia cen pakietów i usług dla wszystkich Użytkowników lub wyłączeniem roamingu w niektórych usługach. Dlaczego? Ponieważ nasze startery zaczęłyby być sprzedawane za granicę np. do Czech, Niemiec czy Wielkiej Brytanii, gdzie ceny usług telekomunikacyjnych są nawet ośmiokrotnie wyższe. Nie mamy żadnych narzędzi do przeciwdziałania takiemu „eksportowi”.

Najlepiej zobrazować to na przykładzie. Wyobraźmy sobie zagranicznego turystę, który kupi u nas abonament za 19 zł, wróci do swojego rodzimego kraju i wykorzysta w pierwszym miesiącu 100 minut, 200 SMS-ów i 1,25 gigabajta. Wykonalne, prawda? Przeliczając to przez nowe stawki hurtowe w roamingu ustalone w rozporządzeniu Parlamentu i Rady Europejskiej, koszt obsługi użytkownika, który będziemy musieli ponieść jako operator, wyniesie… 76 zł, bo tyle musimy zapłacić zagranicznym operatorom. To oznacza, że jesteśmy 57 zł na minusie i to w pierwszym miesiącu. Tradycyjny operator jest w stanie zmniejszyć tę stratę poprzez rozliczenia międzyoperatorskie (Patrz „Punkt 1” ), bądź poprzez rozłożenie kosztu w czasie, ponieważ umowa podpisana jest na wiele miesięcy (Patrz „Punkt 2”). My, jako MVNO z bardzo elastyczną ofertą, nie mamy takiego komfortu i w efekcie zmusiłoby to nas do podniesienia cen usług krajowych.

Nie chcieliśmy i nie chcemy, abyście Wy, nasi Użytkownicy, ponosili koszty nadmiernego bądź nieuczciwego wykorzystywania naszej oferty poza granicami Polski. I to tym, przede wszystkim, podyktowane są rozwiązania roamingowe, które zaproponowaliśmy. Obniżyliśmy je, ale do poziomu, który zabezpiecza naszą ofertę krajową. Chronimy siebie przed nadużyciami, żeby ochronić Was przed podwyżkami. I mówimy o tym wprost.

Jesteśmy w trakcie rozmów z Urzędem Komunikacji Elektronicznej nad możliwością zaradzenia sytuacji, w której jesteśmy zmuszeni zaproponować warunki inne od dużych operatorów tradycyjnych. Przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego zakładają możliwość ochrony interesów operatorów takich jak MVNO. Jeżeli negocjacje z UKE przebiegną zgodnie z naszą intencją, będziemy dysponowali większym polem manewru w zaproponowaniu Wam lepszych warunków roamingu. W tej chwili musimy Was jednak prosić o cierpliwość. Liczymy, że w ostatnich latach zapracowaliśmy na kredyt zaufania, proponując najlepsze możliwe oferty, i że tak samo będzie również w tym przypadku.

Inne informacje dotyczące nowych ofert roamingowych:

Opinie:

Opinie archiwalne (45):

Komentuj

Komentarze / 45

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Abonent pisze: 2017-06-17 01:49
    Fakt, to rozporządzenie jest dla wirtualnych problemem. Jednak, od lat już było zapowiedziane, że roaming będzie docelowo wyglądał tak jak dziś. Mimo to, wchodzili na rynek i brali udział w wyścigu obniżek krajowych usług, widocznie było opłacalne i właściciele tych sieci musieli widzieć w tym biznesie rentowność. Zniesienie roamingu nie było tajemnicą, dlaczego nie połączyli sił,by Komisja Europejska wypracowała dla nich inne rozwiązania? Teraz się obudzili, a wcześniej liczyli , że rozejdzie się po kościach? Poza tym chybiony jest argument handlem kartami SIM. Załóżmy, że kartę kupi Niemiec. Na terytorium swojego państwa wszyscy dzwoniący do niego będą płacić jak za połączenie międzynarodowe do Polski. Nie skorzysta z niemieckich usług Premium i numerów skróconych do służb porządkowych, banków, firm czy urzędów. Nie będzie mógł autoryzować przelewu w niemieckim banku, zasilenie konta będzie utrudnione, do tego język obsługi polski, czyli wszelkie komunikaty, informacje o stanie usług będą dla niego niezrozumiałe. Nie będzie miał dostępu do aplikacji , czy streamingu większości materiałów wideo z niemieckich portali. Rzeczywiście tylko brać. Moim zdaniem operatorzy wirtualni sami są sobie winni, smacznie spali i liczyli.... no właśnie, na co?
    10
  • Users Avatars Mini
    Lubie to pisze: 2017-06-17 03:23
    W pełni rozumiemy Państwa argumenty, niestety - wniosek (z punktu widzenia klienta) jest jeden, czas "wirtualnych operatorów przeminął. Nie są Państwo w stanie dać sobie rady z warunkami rynku, nie są Państwo w stanie zapewnić usług - na poziomie innych operatorów, wiec nie ma ŻADNEGO POWODU - by w dalszym ciągu korzystać z Waszych usług. Przykro mi, ale udział w sponsorowaniu (drogiego) hobby pana Bransona, czyli (planów) lotów kosmicznych nie jest argumentem by u Was zostać. Nie jest nim również powyższy list, który jest mało śmiesznym żartem, jesteście KORPORACJĄ, a nie Orkiestrą Jurka Owsiaka, więc argumentacja że kogoś przed czymś chronicie jest co najmniej zabawna. Jedyne co pragniecie ochronić, to własne stołki,"Chronimy siebie przed nadużyciami, żeby ochronić Was przed podwyżkami.", tylko że "zapomnieliście" o jednym, jest o wiele prostsze rozwiązanie (z punktu widzenia klienta chroniącego własne interesy), powiedzenie "bye", Virgin Mobile, co szczerze każdemu klientowi doradzam.
    11
  • Users Avatars Mini
    haiper pisze: 2017-06-17 07:51
    Mają pełne prawo nie chcieć wprowadzać tych rozwiązań tak jak KODziarze mają prawa "bronić" demokracji.
    9
  • Users Avatars Mini
    Gh pisze: 2017-06-17 08:02
    No i sa posowskie trolle. Zarobiła 2 zl ?
    3
  • Users Avatars Mini
    Red pisze: 2017-06-17 08:14
    Klient przeczyta i sam oceni czy warto zostać czy trzeba zmienić. Nawet Viking ma lepszą ofertę mimo że to dużo mniejsza sieć. Swoją droga używanie internetu z Virgin przed 15.06 w roamingu to była jedna wielka porażka. Te ich 32 kbps nawet nie pozwalało sprawdzić maila :(
    5
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 08:22
    Do tego pakiety krajowe też Virgin ma jedne z najdroższych obecnie. Dla porównania operatorzy virtualni, czy submarki którzy wprowadzili u siebie RLAH w większym lub mniejszym stopniu, Plush, A2 mobile, Heyah, mają tańsze usługi, już za kwotę max 25 PLN, a nierzadko i 20 PLN proponują pakiety krajowe z pełnym no-limitem z MMS-ami i od 10 do 15 GB.
    5
  • Users Avatars Mini
    Exxon pisze: 2017-06-17 08:35
    Rynek Was i tak zweryfikuje. Ale chyba przed Wami ciężki okres. Najpierw 1.5 MB/s w roamingu krajowym a teraz tłumaczenia jak dla przedszkolaków z roamingiem w Eu. Mam 6 nr w VM ale szukam już innych operatorów. Tak się nie traktuje klientów...
    8
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2017-06-17 09:15
    Nie dacie rady, ponieważ nieoczekiwanym efektem zniesienia roamingu w abonamentach "No limit" jest zasada "All Europe for free"a to wtedy kiedy polski numer komórkowy znajdzie się np. w zasięgu sieci zagranicznej. Osoby mieszkające przy blisko granicy Polskiej zalogują się do operatora zagranicznego i będą mogły praktycznie rozmawiać z całą Europą w abonamencie. Dzwonić można tak na komórki jak i na stacjonarne. Koszt takich drogich rozmów w tym międzynarodowych ( w strefie UE) poniesie w pełni polski operator.
    0
  • Users Avatars Mini
    Rafaello pisze: 2017-06-17 09:22
    Przynajmniej szczerze napisała, że chronią siebie, aby starczyło na wysokie pensje:), teraz takie sieci jak Virgin Mobile, praktycznie nie mają sensu, różnica w cenie no-limit pomiędzy "główną" czwórką, a np. Virgin Mobile to koszt 5-10zł.
    6
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2017-06-17 09:28
    Szkoda, że Virgin nie wspomina o tym, jak łupi klienta w imię ochrony własnych interesów przy połączeniach międzynarodowych - ok. 40% wyższe stawki do abonentów w UE jak u innych operatorów. Szkoda, że nie wspomina o horrendalnie wysokich stawkach połączeń i internetu poza Europą - zaczynając od Rosji, USA, kończąc na Egipcie czy Tunezji. Czy tutaj Virgin wprowadził tak wysokie stawki, aby też uchronić się przed wykupem ich starterów przez obywateli Rosji czy Egiptu? Gdyby nie regulacje za strony unii, do dzisiaj byśmy płacili za roaming w Europie za połączenie 2 zł/min i kilkaset złotych za 1 GB.
    9
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2017-06-17 09:51
    Powracając do rzekomych strat firmy na przykładzie wyliczonym w ich oświadczeniu, kiedy obcokrajowiec kupi u nas starter i wykorzysta 100 min, 200 sms-ów i 1,25 GB. Otóż zasada RLAH przewiduje taką sytuację, kiedy użytkownik będzie w nieprawidłowy sposób korzystał z usług w roamingu międzynarodowym, to operator do każdej z nich będzie doliczał dodatkową opłatę. I o dziwo, gdy wyliczyłem taką dopłatę, jaką może zaserwować abonentowi za powyższe nieprawidłowe użycie startera to wyszło mi, że klient będzie musiał dopłacić.......76,96 zł. Jakoś dziwnie cyfra ta zbieżna jest z wyliczeniem rzekomych strat osiągniętych przez operatora na tym kliencie. Więc o co właściwie chodzi Virgin, że nie wprowadza zasady RLAH? Może pani Prezes niech zmieni sobie doradców ekonomicznych?
    3
  • Users Avatars Mini
    Alien pisze: 2017-06-17 10:22
    Virgin to już koniec z wami.
    7
  • Users Avatars Mini
    wolny rynek pisze: 2017-06-17 10:39
    Podwyższycie ceny to klienci zmienią operatora. Bye bye. Na dzś i tak nie mają wyróżniającej się nad średnią oferty. drożej = gorzej. Bye bye
    2
  • Users Avatars Mini
    info pisze: 2017-06-17 10:48
    @Kris Rozmowy międzynarodowe zostają bez zmian, od 2 zł za minutę. Roaming to dzwonienie z zagranicy DO Polski, nie z Niemiec do Francji, tylko z Francji do Polski i tylko w tym kierunku. W pakietach bez limitu masz rozmowy z Polski do polski bez limitu, rozming jak w domu to dzwonienie z "jak z polski kiedy jesteś za granicą" do Polski.
    0
  • Users Avatars Mini
    wwwwww pisze: 2017-06-17 10:56
    a kiedy kara dla virgin mobile? w końcu to duża międzynarodowa firma...
    2
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 11:14
    Info, nie masz racji, roaming to rozmowy w całej UE, jak tylko opuścisz Polskę to korzystasz z roamingu i powinien być rozliczany z twojego pakietu no-limit. http://ifotos.pl/z/aqaqpha
    4
  • Users Avatars Mini
    Zen pisze: 2017-06-17 11:39
    Pokażcie mi zagranicznego turystę ( bez zameldowania i pracy w Polce )któremu polski operator zgodzi sie na podpisanie umowy abonamentowej ? Wiekszych bzdur w życiu nie słyszałem . Virgin to nie biedna firma, skoro chcieli robić biznes na telefonii komórjowej, to niech zainwestują w BTS-y, a nie płaczą że trzeba płacić. Sknera dwa razy traci.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2017-06-17 11:49
    @info - i to jest właśnie dziwoląg, że w chwili wyjazdu za granicę stajesz się "roamingowcem" jak pisze Troip czyli podlegasz prawu UE a w kraju podlegasz nieregulowanemu przez UE cennikowi krajowemu rozmów międzynarodowych. Były propozycje regulacji również tego rynku ale operatorzy nie zgodzili się. Mamy więc paradoks że ktoś kto prowadzi interesy w całej Europie i często przemieszcza się zapłaci wielokrotnie wyższą stawkę za rozmowy z UE z kraju niż będąc za granicą.
    7
  • Users Avatars Mini
    Oj pisze: 2017-06-17 11:54
    A ktoś mi poleci jakąś fajną ofertę na kartę do 20 zł. (zamiast Virgin)?
    3
  • Users Avatars Mini
    Łukasz pisze: 2017-06-17 12:19
    Heyah taryfa Dniówka full za 25 zł w tym mmsy i 10 GB internetu
    1
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 12:20
    Oj, masz dwie oferty do wyboru, Plusha i A2, z czego ja ci polecam Plusha. Za 20 PLN z 5 doładowaniem w plush na kartę dostaniesz pełny no-limit z MMS-ami i 10 GB Internetu. Do tego darmowe portale społecznościowe, FB, fb messenger WhatsApp, instagram. Jak ci będzie mało internetu to możesz sobie dokupić dodatkowy pakiet 5 GB za 5 PLN. Pakiet można włączać wielokrotnie jest ważny 30 dni i posiada swoją własną datę ważności nie związaną z kontem głównym.
    7
  • Users Avatars Mini
    Ola pisze: 2017-06-17 12:27
    @ zen Wystarczy paszport i karta kredytowa i podpiszesz wszystko.
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 12:30
    W Heyah jest totalna lipa ponieważ rozłączają rozmowy co 30 minut. I stosują inne brudne chwyty, żeby zabrać kasę z konta. http://ifotos.pl/z/aqaqhps http://ifotos.pl/z/aqaqhpa
    6
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2017-06-17 13:36
    Co ty pieprzysz Oliwa-Piotrowska? Nie wiedziałaś że UE dąży do RLAH? Do kogo masz pretensje teraz że twój wybryk VM zniknie z rynku na którym sobie ne poradzi? Kogo to obchodzi? Do kogo żale? Ani UE ani UKE ani tym bardziej budżet naszego państwa nie będzie dopłacał do jakichś przedsięwzięć Bransona. Nie radzicie sobie na rynku, nie rozumiecie rynku - wypad. Przyjdzie kto inny.
    11
  • Users Avatars Mini
    Www pisze: 2017-06-17 13:38
    Coś laska z orange źle skalkulowała. Skoro opy negocjowały z unią 10lat to się im wydawało że kolejne 10 będą doić a tu nagle koniec. I nastał płacz i lament. I bardzo dobrze bonikt nie lubi banków za lichwę i opów za roaming. Dojna krowa w końcu zdechła. A smród przy tym nieziemski....
    6
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2017-06-17 13:38
    @troip Czemu mnie to nie dziwi... Generelanie polityka T-m (koncernu DT) zwłaszcza w Polsce jest niejasna i nieprzyjazna, w kilku wątkach na forach opisałem jak okradają za "bezpieczny internet". Dlaczego żaden urząd jeszcze się tym ewidentnym naduzyciem nie zainteresował?
    6
  • Users Avatars Mini
    Riddick1500 pisze: 2017-06-17 13:41
    @Ola baju baju będziesz w raju. Wcale nie wystarczy karta kredytowa i paszport do podpisania czegokolwiek. Musisz mieć zdolność kredytową w każdym kraju a to nie jest takie proste :)
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 14:08
    Gość, naprawdę powinien się ktoś przyjrzeć operatorom, którzy w nieczysty sposób sięgają do naszego portfela, a jest tego trochę. To co opisałem to tylko wierzchołek góry lodowej. Ostatnim hitem są SMS-y flash z włączeniem usług w Orange. Riddick, bardzo prosto można wziąć i nas numer obcokrajowcowi. Kolega z Hiszpanii do mnie na kilka przyjechał i bez problemu nabył usługi Orange na kartę.
    2
  • Users Avatars Mini
    Riddick1500 pisze: 2017-06-17 14:33
    @troip ale ja piszę o podpisaniu czegokolwiek a nie konkretnie karty :). Ola się nieprecyzyjnie wypowiedziała :). A 2 pierwszy wpis w tym temacie mniej wiecej tłumaczy co i jak. Dla mnie Virgin jest niepoważny. Kary raczej dostaną. Prawda tak że są w kropce. Ale o tym wiedzieli już od dawna. Wiec trzeba bylo informować a nie siedzieć cicho. Teraz albo wprowadzą rlah albo kary. Wprowadzą rlah i podniosą ceny -stracą klientów, bo nie wyrożniają się jakoś na rynku. Od wszystko w tym temacie:)
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 15:20
    Riddick bez przesady, Virgin miało w ubiegłym roku ponad 80 milionów dochodu na czysto. A umówmy się Virgin nie jest atrakcyjne dla ludzi często wyjeżdżających za granicę, więc napewno nie będzie to jakaś armia ludzi, która ich zrujnuje, nie będzie tego więcej niż 15%, klientów Virgin. A co do kupowania kart Virgin przez obcokrajowców to ktoś wyżej już mądrze napisał, że chybiony jest argument handlu kartami SIM. Załóżmy, że kartę kupi Niemiec. Na terytorium swojego państwa wszyscy dzwoniący do niego będą płacić jak za połączenie międzynarodowe do Polski. Nie skorzysta z niemieckich usług Premium i numerów skróconych do służb porządkowych, banków, firm czy urzędów. Nie będzie mógł autoryzować przelewu w niemieckim banku, zasilenie konta będzie utrudnione, do tego język obsługi polski, czyli wszelkie komunikaty, informacje o stanie usług będą dla niego niezrozumiałe. Nie będzie miał dostępu do aplikacji , czy streamingu większości materiałów wideo z niemieckich portali.
    2
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 15:24
    Tak więc myślę, że wprowadzenie RLAH wcale by nie zniszczyło Virgin. Tak naprawdę to klienci Virgin nie są bardzo wymagający, bo i nie ma czego wymagać. Więc mogli dać 100 min, 100 SMS-ów i ze 2 GB miesięcznie w roamingu, mówiąc że na więcej ich nie stać. Myślę że nikt by wtedy złego słowa na nich nie powiedział.
    1
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 15:48
    Jeszcze dodam, że cała ta sprawa no-limitu w roamingu jest według mnie trochę sztucznie nadmuchana, ponieważ jeśli będziemy gdzieś za granicą zawsze może zadzwonić do nas ktoś z Polski i takie połączenie będzie traktowane tak samo jakbyśmy byli po drugiej stronie ulicy. Tak naprawdę roaming jest przydatny, żeby zamówić taxi, czy pizzę, czy inne usługi będąc za granicą, a do tego no-limit nie jest wcale potrzebny. Inna sprawa jest z internetem do którego większość z nas jest już mocno przywiązana i właśnie internetu powinno być w roamingu jak najwięcej. Takie jest moje zdanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Riddick1500 pisze: 2017-06-17 15:52
    @troip ale ja nie bronię Virgin. Zresztą sama szefowa polskiego Virgin pisała że roaming w ich wypadku to 3% użytkowników. To co napisałem, napisałem pod kątem jej listu i jak to ona nazwała troski o klienta. Kara i tak już będzie, jak nie wprowadzą rlah to bedzie kolejna. Jak wprowadzą i podniosą ceny to skończą marnie. Za dużego wyboru nie ma:) Nasuwa mi się powiedzonko - kto mieczem wojuje ten od miecza ginie(chodzi o ciągłe obniżanie cen). To samo powiedzonko pasuje do Play'a. Z tym że on z wielkim bólem zadka, dostoswał się :D. Oczywiście dla nas klientow to bylo dobre i jestem jak najbardziej za. Ale teraz niby! sami na tym cierpią;)
    -1
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-17 16:11
    Riddick, play to w ogóle na takich dopalaczach jedzie, że wszystko, także roaming rozumie po swojemu, i uważa że rozmowa miejscowa,np będąc w Niemczech i dzwoniąc na niemiecki numer to rozmowa międzynarodowa i chce za to kasować jak za połączenie międzynarodowe. http://ifotos.pl/z/aqaqnsp
    1
  • Users Avatars Mini
    Riddick1500 pisze: 2017-06-17 16:19
    @Troip wiem, zresztą bylo to poruszane już na forum play. Ale co zrobić. Chodź z drugiej strony mając u nich abo za 25zł mam 2,76GB internetu do wykorzystania w Unii. Czyli tak jakbym maił abonament za 55zł. Inna innoszość że moje 7GB wewnatrz Polski pomniejsza się gdy korzystam z 2,76GB w roamingu (2,76=7 - wiec jak wykorzystam za granicą te niecałe 3GB, to w kraju nie mam nic). A przecież to powinno być niezależne. Ba nawet nie ma jak sprawdzić wykorzystania, bo się nikomu nie chciało dopisać kilu linijek kodu do ich aplikacji Play24. W T-mobile jakoś problemu nie mieli :D
    0
  • Users Avatars Mini
    62 pisze: 2017-06-17 17:32
    Powinni jeszcze się wziąć za cennik rozmów międzynarodowych!
    -1
  • Users Avatars Mini
    Www pisze: 2017-06-17 20:59
    A jak słyszę firmy które użalają się nad losem swoich klientów to już mi jest żal. Śmiechu warte. Kasa ucieka to płaczą jak mogą to wszystko no comments i tyle
    4
  • Users Avatars Mini
    MMM pisze: 2017-06-17 22:21
    Ukradłem Wam samochód, aby ustrzec Was przed wypadkiem... No cóż, rozumowanie godne polskiego byznesu, anie międzynarodowej firmy. UKE powinno ich przykładnie ukarać, a UE zablokować roaming. Oszuści, bezczelni oszuści!
    1
  • Users Avatars Mini
    ja wiem... pisze: 2017-06-18 00:32
    @Riddick1500. Nie przesadzaj z tymi karami. MVNO jest przez UE trochę inaczej traktowane, jak duże opy. Grażyna nie jest głupia. Skoro wie, że może coś ugrać, to ugra. Poczekaj z 3 miesiące, sprawa się wyklaruje po pierwszych wakacyjnych roamingowych statystykach. Póki co wszyscy się boją, bo ich nie znają.
    0
  • Users Avatars Mini
    ygrS pisze: 2017-06-19 01:54
    przez wakacje bedą sprawdzać ile ich "kosztuje" ten roaming, a na jesień tylko patrzeć jak któryś operator podniesie ceny za nolimit np z 25 na 60zł w ramach "wyrównania strat i kosztów". Za tym pierwszym pójdą wszyscy.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2017-06-19 09:06
    @troip - przyznaję rację, ostatnio konfigurowałem telefon w Orange na kartę, wpisując standardowe rzeczy z automatu. Człowiek może na chwile stracić koncentrację i tłucze po kolei tak, tak ,tak... i nagle CIACH włącz usługę - potwierdź lub nie. Zagrywka raczej niskich lotów :)
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-06-19 11:11
    Grzegorzu miło mi, że czytasz moje komentarze. Wiesz, myślę że ktoś powinien napisać rzetelny artykuł o tym jak ci biedni operatorzy coraz bardziej bezczelnie sięgają do pieniędzy które mamy na koncie. Ja uważam, że po to się zasila konto, żeby móc bez przeszkód korzystać z usług nie martwiąc się, że coś przeoczyłem, czy nie doczytałem informacji znajdującej się na xxxx stronie regulaminu pisanego żargonem prawniczym małym druczkiem. Myślę, że każdy powinien mieć prawo zasilać konto bez obaw, że ktoś znikną środki z konta.
    0
  • Users Avatars Mini
    ker pisze: 2017-06-19 12:37
    Niestety, czas przenieść numer z Virgin. Klient idzie do tego operatora, który daje mu korzystniejsze warunki.
    1
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2017-06-19 13:52
    @troip czasem poczytam komenty, a twoje są jak najbardziej wartościowe - tak trzymaj. @ker trzeba zrobić zimną kalkulację, jeżeli nie podróżujemy za granicę (lub bardzo mało) nie ma sensu spisywać Virginię na straty. To tak jakby przestać chodzić do knajpy bo mają niedobre schabowe chociaż jemy tam tylko i wyłącznie sałatki :))
    0
  • Users Avatars Mini
    Cxxxx pisze: 2017-06-20 17:22
    Bul czas na rozmowy z EU w sprawie roamingu. Teraz to VM dziala niezgodnie z prawem EU i jakie kolwiek tlumaczenie sie nie ma sensu. Bedzi upomnienie, a jak nie pomoze to kara 10% przychodow rocznie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: