Visa Europe rozpoczęła 1 czerwca br. najnowszą kampanię reklamową,
która obejmuje 19 krajów całej Europy, w tym kluczowe rynki, takie jak Wielka
Brytania, Francja, Polska, Hiszpania, Włochy i Niemcy.
Kampania prowadzona jest w wielu kanałach – intensywnie wykorzystuje m.in.
telewizję, internet oraz reklamę zewnętrzną – i według przewidywań dotrze do
ponad 300 mln dorosłych osób w całej Europie.
Przyświecają jej trzy cele:
• zwiększenie świadomości konsumentów i ich zaufania do nowych technologii
płatniczych Visa, a tym samym skłonienie ich do korzystania z usług płatności
zbliżeniowych, mobilnych i internetowych,
• zwiększenie wartości dodanej marki Visa,
• podniesienie renomy Visa jako marki innowacyjnej.
Przekaz kampanii zachęca użytkowników kart do wyjścia poza tradycyjne metody
płatności – poprzez korzystanie z nowych sposobów płacenia kartami Visa, czy też
nowych technologii płatniczych, które umożliwiają płatności zbliżeniowe, mobile
i internetowe. Na każdym rynku kampania nawiązuje do konkretnych nowych
technologii płatniczych wprowadzanych w danym kraju.
Spot telewizyjny
Fabuła spotu telewizyjnego prezentuje łatwość i wygodę nowych technologii
płatniczych na przykładzie emocjonującej i pełnej dramaturgii podróży.
Jesteśmy świadkami budującej historii starszego pana śpieszącego na świętowanie
narodzin wnuka. Dzięki Visa, zadanie to może on wykonać łatwiej i szybciej, przy
czym przez cały czas przedstawiane są odczucia, jakie towarzyszą korzystaniu z
usług i produktów Visa – starszy pan staje się nie tylko coraz szybszy i
sprawniejszy, lecz również … coraz młodszy.
Na zakończenie spotu nasz bohater dociera do szpitala, do łóżka swojej córki, by
móc cieszyć się tą specjalną chwilą związaną z pojawieniem się na świecie wnuka,
powracając w tym momencie do swojej wcześniejszej postaci starszego pana.
Dane techniczne
Kreacja: Saatchi & Saatchi
Produkcja: Traktor
Media: MEC
Informacje o kampanii w Polsce
W Polsce spot reklamowy będzie nadawany w telewizji w trzech wersjach: 90-cio,
60-cio oraz 30-to sekundowe. Spot jest emitowany od 1 czerwca br. w stacjach
ogólnopolskich oraz w stacjach tematycznych. Kampania obejmie główne stacje: TVP
(TVP1 i TVP2), TVN oraz Polsat, a także pakiety stacji niszowych TVN, Polsatu,
TVP, Discovery i At Media. Kampania telewizyjna będzie wspierana emisją spotu w
internecie na największych platformach VOD (ipla.pl, Youtube.pl), pojawi się też
na trzech największych portalach horyzontalnych (onet.pl, wp.pl, gazeta.pl).
Intensywna kampania reklamowa będzie mieć miejsce również w kinach, gdzie będą
nadawane spoty 90-cio i 60-cio sekundowe. W Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Łodzi,
Poznaniu oraz we Wrocławiu reklamy będą eksponowane na wielkich formatach
reklamy zewnętrznej. Kampania prasowa obejmie tygodniki (Polityka, Newsweek,
Wprost, Angora oraz Forum) oraz magazyny, m.in. Avanti, Logo, Stuff, Focus,
National Geographic oraz Tele Tydzień.