vivo zapowiedziało, że 20 października odbędzie się konferencja, na której zostanie ogłoszone wejście producenta na rynek europejski. VIVO będzie obecne we Włoszech, Hiszpanii, Francji, w Niemczech oraz w Wielkiej Brytanii. Europejska centrala jest zlokalizowana w Niemczech. W tym samym terminie VIVO oficjalnie zadebiutuje na polskim rynku. Już teraz dla tej firmy w naszym kraju pracuje 25 osób oraz 50 handlowców w terenie.
Firma na zdradziła jeszcze swojego portfolio na polskim rynku, ale dobrze ocenia segmenty 500-1000 zł oraz 1000-1500 zł, więc zapewne w tych segmentach będzie się starała zaistnieć na polskim rynku w najbliższych miesiącach.
Przedstawiciele VIVO mają świadomość pozycji marki w Polsce. Chcą w najbliższych miesiącach skupić się na budowie jej znajomości, a nie na bardzo agresywnym pozyskiwaniu udziału w rynku. Można się spodziewać, że VIVO podąży drogą OPPO, które teraz zbudowało 30% znajomość swojej marki na naszym rynku.
VIVO istnieje na rynku od 10 lat. Zatrudnia około 10 tys. osób w samym dziale R&D w 9 centach na całym świecie. Firma po debiucie w Europie działać będzie na 30 rynkach.
Ze smartfonów VIVO na świecie korzysta teraz 370 mln osób. W samym zeszłym roku VIVO sprzedało 110 mln sztuk smartfonów. W I kw. 2020 r. VIVO było na 5 pozycji pod względem udziału w globalnym rynku.