Vodafone, brytyjsko-amerykański operator, przedstawi w lipcu nową wersje swojej platformy internetowej przeznaczonej dla użytkowników telefonów komórkowych i rozpocznie oferowanie usług w technologii GPRS. Vodafone kładzie coraz większy nacisk na usługi inne niż transmisja głosu. W ciągu najbliższych trzech lat zaczną one generować 20-25% przychodu firmy, wobec 7% obecnie. Z tego powodu Vodafone inwestuje intensywnie w bezprzewodowe technologie transmisji danych. W II kw. br. uruchomi usługi GPRS w Niemczech, Nowej Zelandii, Szwecji, Portugalii i Austrii, chociaż nie ma jeszcze w swojej ofercie telefonów, które by obsługiwały ten system. Vodafone kojarzy telefonię komórkową z Internetem dzięki własnej platformie, stworzonej na użytek użytkowników telefonów komórkowych, notebooków i innych przenośnych urządzeń elektronicznych. Wraz z Vivendi Universal stworzył portal internetowy Vizzavi, który ma już 2 mln użytkowników, i w który zostanie zainwestowane 1,6 mld EUR w ciągu najbliższego roku.