Vodafone walczy o swoje interesy w Polsce

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 35

Vodafone napisał do Guentera Verheugena, komisarza ds. rozszerzenia Unii Europejskiej, list z prośbą o interwencję w sprawie opracowywanego w Polsce nowego prawa telekomunikacyjnego. Obawy Vodafone dotyczą głównie przepisów regulujących warunki udostępniania sieci telekomunikacyjnej innym operatorom oraz definicję operatora o znaczącej pozycji. Według Vodafone, obecny projekt wskazuje, że Polska lekceważy znaczenie wdrożenia i stosowania nowych dyrektyw dotyczących łączności elektronicznej, które komisja omawiała szeroko z przedstawicielami polskiego rządu.

Vodafone napisał:  „W związku z powyższym uprzejmie prosimy o przedstawienie tych obaw polskiemu rządowi w trybie pilnym, aby zapewnić, że stan polegający na niewłaściwej implementacji przepisów dyrektyw zostanie niezwłocznie usunięty, bez uszczerbku dla firm takich jak Vodafone, inwestujących na polskim rynku znaczne środki”.

Opinie:

Opinie archiwalne (35):

Komentuj

Komentarze / 35

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-28 13:49
    No i pięknie, jeszcze nam teraz nasze posły inwestorów przepłoszą:(((
    0
  • Users Avatars Mini
    tarantula pisze: 2004-05-28 13:50
    implementacja to po krótce mowiac wprowadzenie przepisow unijnych - w tym wypadku tej dyrektywy - do przepisow prawa krajowegov.czyli dostosowani pr. polskiego do pr. wspolnotowego
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-28 13:52
    **888: wdrożenie, uprawomocnienie, urzeczywistnienie. inna sprawa, że chyba nie ma takiego słowa w j.pol:)
    0
  • Users Avatars Mini
    terantula pisze: 2004-05-28 13:54
    loco: jest , jest. troche w tym siedze.
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2004-05-28 14:01
    zastanawiam sie ile vodafone zwojuje
    0
  • Users Avatars Mini
    dziki pisze: 2004-05-28 14:01
    Nie ma takiego słowa w języku polskim HAHAHAHAHA. Jakbyście zajęli się czymś pożyteczniejszym od przesiadywania na stronach www i pisania jałowych komentarzy, to byście znali to słowo doskonale. Już lekkie otarcie się o tematykę informatyki (w szerokim znaczeniu) spowodowałoby poszerzenie własnego słownika o tego typu słowa. Zastanówcie się nad tym. Oczywiście nie bieżcie tego do siebie - nobody is perfect! Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-05-28 14:04
    implementacja... czyli zastosowanie, wdrozenie, wlaczenie itd itp
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-05-28 14:05
    hihi, spoznilem sie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-28 14:09
    **dziki: a w MOIM slowniku J.pol z 1998 i w moim słowniku wyrazów obcych nie ma:)))) SPrawdziłem, bo tak nakrzyczałeś:) Na slowniki.onet.pl tyż ni ma! Ja znam je tylko z ang.:) Ale daty moich słowników nieco nieaktualne, więc może nie powinienem się wypowiadać:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2004-05-28 14:24
    Czekam jak Plus sie zmieni w Vodafone+;) Jak myslicie kiedy sie doczekamy nast.taryf abon.: brutto zł/minuty w abo/+minuty do Vodafone+/ilosc smsow: 36,60z/60/60/60; 61zł/115/115/115; 109,80zł/230/230/230 ? Chodzily gdzies słuchy o takich taryfach w przyszlosciowym Vodafone+. Obecne taryfy Plusa przepadaja z oferta SIMPLUS TEAM2, gdzie doladowujac karta za 150/180zl wyciagam na miesiac 75 zł za 100 min rozmow+100 smsow! (dzwoniac do wszystkich wieczorami i w weekendy oczywiscie).A kupujac abo Plus200 zaplacilbym im 128zl + 6,10 za identyfikacje;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gadek26 pisze: 2004-05-28 14:36
    a od kiedy w Plus200 placi sie za CLIP?
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-05-28 14:44
    elo elo - nie wiem czy to dobrze ze voda nas zalewa - najpierw przynoszą mega straty a dalej prowadzą ekspansje... no ciekawe co to bedzie :))
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-05-28 14:51
    Czy penetracja, defloracja i ejakulacja to "implementacja" w szerokim tego słowa znaczeniu? Czy też jest to tyloko inseminacja?
    0
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2004-05-28 14:56
    Moze sie nie placi za clip ale 128 zl za Plus200 to stanowczo za drogo i jeszcze bez naliczania sekundowego po 1.minucie!
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-28 15:02
    Po pierwsze co oni tak z ta implemetnacja? To juz nie mozna u nas w Polsce czegos wdrazac, tylko trzeba implementowac???
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-28 15:06
    Po drugie cieszy mnie to, ze ktos walczac o swoje interesy posrednio walczy takze o nasze. Na cale szczescie od miesiaca ma juz kto patrzec na potworki prawne i wszelkie inne bzudry wychodzace z ul. Wiejskiej, a co lepsze moze wymagac ich zmiany.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-05-28 15:41
    Ja Wam przetłumaczę teskst mędrców z Vodafone , bo widzę , że nie dajecie rady ;-) Otóż w wolnym tłumaczeniu -" Chcielibyśmy bardzo by nasz dług , który wynosi 9 miliardów funtów , nie powiększył się do 20 miliardów funtUf". Tu chodzi o pieniądze i własne interesy (ktore przekładają się na pieniądze oczywiście) , a nie o "lekceważenie znaczenia wdrożenia i stosowania nowych dyrektyw dotyczących łączności elektronicznej".
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-28 16:11
    ***issa: tlumaczenie bombowe :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-28 16:33
    Proszę , proszę - albo Vodafone już dogadał się w sprawie kupna Plusa (może z TDC), albo jeszcze nie ale w obu przypadkach dba o swoje przyszłe interesy, czyli zostaje w Polsce. To po pierwsze. Po drugie, chodzi o pieniądze (tu ***issa masz rację). Po trzecie, są bezczelni: nie krzyczą prostacko jak nasze opy, że nowe prawo telekominikacyjne da im w kość (i nie dopowiedzą, że będzie bardziej prokonsumenckie) i klient "będzie musiał" więcej zapłacić, ale robią to z wiekszą subtelnością. Chociaż nie do końca, bo sugerują, że nasi posłowie to głąby i nie potrfią przetłumaczyć na j. polski dyrektyw unijnych, albo co lepsze, nie potrafią dostrzec sensu i ducha tych dyrektyw! Ale najbardziej wkurzające jest to, że nie powiedzą, o jakie im konkretne zapisy chodzi (nasze opy i Vodafone), tylko w bardzo zaowalowany sposób sugerują, że powstaje nowy bubel i klienci strasznie na tym ucierpią! (czytaj zapłacą)
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2004-05-28 16:53
    ehhhhh przzecierz zawsze tym dupkom o kase chodzilo ;/
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-05-28 17:03
    *miki* komentarz na 4+ ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-28 17:04
    A prawda na dzisiaj jest taka: opy już przełknęły gorzką pigułkę w postaci nowych zapisów w ustawie (tych oczywistych) i to ich straszenie wkurza. Wkurza ich, bo sam sposób pracy komisji nie dał im dużego pola do popisu - przynajmniej na razie, bo słyszałem plotkę, ze chcą zgłosić 200-300 poprawek, tylko szukją jakiegoś posła, który miałby to zrobić. Natomiast faktem jest, że kilka zapisów w projekcie ustawy budzi wiele kontrowersji, i to nie bez racji dla opów. Są to: wysokość nakładów na sprawy związane z obronnością i bezpieczeństwem, rejestracja prepaidów, łożenie na URTiP, finansowanie w wys. 3% przychodów powszechnych usług, obowiązek podpisywania umów przez klientów na korzytsanie z usług typu 0 700. Szczególnie kwota na finansowanie usług powszechnych jest moim zdaniem, za wysoka, czy utrzymywanie URTiP-u - sprawa kontrowersyjna, tak samo jak umowy na 0-700, z których można tanio dzwonić za granicę. Ale to nie upoważnia do takiej bezczelności ze strony opów!
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-28 17:18
    I jeszcze jedno - nie tylko nasze opy, ale i inne firmy czy grupy lobbingowe wcześniej czy później czeka poważna zmiana co do metod wywierania nacisku na proces prac legislacyjnych, lub inaczej mówiąc, na liczenie się z ich opinią lub współpracą przez władze ustowadwcze. Obecnie mamy do czynienia z degrengoladą w tym zakresie. I o ile posłów czy senatorów czeka mała rewolucja i sporo łez, o tyle zaboli to też firmy i biznes. Bo sporo dzięki niejasnym regułom dostali lub mieli duży wpływ na to prawo i to wcale niedużym kosztem. Co innego, kiedy trzeba się będzie starać dostosować do jasnych reguł, jak i równiez większych kosztów.
    0
  • Users Avatars Mini
    RooX pisze: 2004-05-28 17:25
    Vodafone to operator ktory posiada najwieksza baze abonentow na swiecie, nawet Orange, T-Mobile i TIM razem wzieci nie maja szans z Vodafone. Mowi sie o wielkim dlugu Vodafone, nie mowi sie jednak o tym jakie wielkie zyski przynosi ta firma, a gdy sie duzo inwestuje to dlug musi byc, jak przestana inwestowac to dlug bardzo szybko zniknie. Miejmy nadzieje ze Vodafone jak najszybciej przejmie Plusa i zmieni nazwe na Vodafone PL, no i taryfy.
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-05-28 18:26
    "Obawy Vodafone dotyczą głównie przepisów regulujących warunki udostępniania sieci telekomunikacyjnej innym operatorom oraz definicję operatora o znaczącej pozycji" to chyba dokładnie tłumaczy intencje Vodafone i innych opów działających już na polskim rynku po prostu - bronią się przed możliwą nową konkurencją. **ojcze.dyrektorze* "penetracja", "defloracja" - oj przestań bo się rozmarzyłem ;-) a mam jeszcze sporo pracy
    0
  • Users Avatars Mini
    nobody pisze: 2004-05-28 19:51
    Jaz zwykle Polski rząd !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    vam pisze: 2004-05-28 22:26
    *implementacja* słowo to pojawiło się już w matematyce setki lat temu
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUS + pisze: 2004-05-28 22:45
    Co tak temu VODAFONE sie spieszy? Wszyscy dotychczasowi PLUS`owcy będą teraz mocna oszczędzać na tanich połączeniach, jakie zaserwuje nam nowy VODAFONE PLUS. Milego weekendu !
    0
  • Users Avatars Mini
    Ania pisze: 2004-05-29 00:28
    Issa, jeśli pozwolisz, to malutka uwaga ;) Mylisz dług ze stratą. Jeśli firma ponosi stratę, to nie zwiększa jej to jej długów. To są inne pojecia :) Dług zwiększa się gdy bierze się kredyt z banku lub np. (w szerszym rozumieniu) gdy nie płaci się dostawcy za wystawioną fakturę. A strata to strata, zmniejsza wartość kapitałów własnych. Dług wpływa na wartość kapitałów obcych. Ich jedyne istotne powiązanie to koszty odsetek - im większy dług oprocentowany tym wyższe odsetki i wieksza strata (mniejszy zysk). Wiec jakas korelacja jest, ale mała. Więcej napisalam pod ostatnim artykulem o Vodafone i ich stracie (kilka dni temu). Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Telpher pisze: 2004-05-29 00:41
    *Roox* - tak, jasne, Vodafone po prostu nie może się doczekać by przejąc Plusa żeby obniżyć taryfy i żebyś płacił taniej !! Stuknij się w ten swój łeb.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-05-29 19:37
    to bardzo dobrze ze ktos chce wejsc na polski rynek poniewaz jak bedzie konkurencja to bedzie taniej tylko ze polski rzad chyba leje na to i jest zajety wylacznie okradaniem panstwa
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-30 14:29
    Tak a jego interesem numer jeden jest przejęcie większościowego pakietu akcji Polkomtela.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-31 15:13
    **miki: myślę, że masz rację z tym, że to prawo o 3% "pogłownym: dla TPSA jest lekko mówiąc dziwne. A sobie myślę, że nie dziwię się że Vodafone się przejął. I nie sądzę żeby nowe prawo było dobre dla inwestrów. Więc nie jest też prokonsumenckie, bo jakby inwestorzy sie znaleźli to wtedy ceny by spadły i wtedy by było prokonsumencko.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-05-31 15:14
    No i ten kolejny dziki pomysł o rejestracji e-maili. zgroza! :(
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-05-31 20:59
    *loc(c)o - 100% racja to jakaś paranoja!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: