Telekomunikacja Polska wprowadzi usługi VoIP dla klientów biznesowych. W połowie roku TP uruchomi usługi głosowe, a pod koniec usługi IP Centrex (wirtualną centralę telefoniczną) dla średnich i małych firm. Inwestycja pochłonie w tym roku kilkanaście milionów złotych.
"Systemy telefonii IP są tańsze w implementacji i utrzymaniu od tradycyjnych systemów telefonicznych. Mniej kosztuje podłączanie abonentów, więc mamy większy margines, którym możemy się podzielić z klientem" — mówi Damian Biedulski z TP. Stawki za połączenia mają być niższe, ale nie należy się spodziewać rewolucji. Będą darmowe połączenia między numerami telefonicznymi jednej firmy, te same stawki na połączenia miejscowe i zamiejscowe oraz niższe stawki na połączenia zagraniczne.
TP spodziewa się pozyskania w tym roku kilku tysięcy użytkowników nowych usług. Operator chce sprzedawać je własnym abonentom łączy internetowych i usług transmisji danych. Klienci będą korzystać ze specjalnych centralek abonenckich, które dostarczą Siemens, Alcatel i Adept Telecom. W ofercie TP może się pojawić również — wzorem usług France Telecom — urządzenie dostępowe, które umożliwia firmom krzystanie z internetu i telefonii internetowej (analogiczne do modemu livebox dla klientów indywidualnych).