W 2004 r. na świecie sprzedano 674 mln sztuk telefonów komórkowych

Newsy
Żródło: Gartner Dataquest
Opinie: 12

Gartner opublikował wyniki sprzedaży telefonów za 2004 r. Sprzedaż telefonów w zeszłym roku osiągnęła 674 mln sztuk, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu do 2003 r.  W IV kw. wzrost sprzedaży wynosił 24% w porównaniu do Q4 2003. Rynek wyprzedził wszystkie, najbardziej optymistyczne prognozy. Główną siłą napędową był rynek wymiany, sezonowe wzrosty oraz ciągły wzrost na rynkach "emerging", głównie w Ameryce Łacińskiej.

Sprzedaż telefonów komórkowych do użytkowników końcowych w 2004 r. (tysiące sztuk)

Firma Sprzedaż 2004 2004 Udział w rynku (%) Sprzedaż 2003 2003 Udział w rynku (%)
Nokia 207 231,3 30.7 180 672,4 34.8
Motorola 104 124,2 15.4 75 177,1 14.5
Samsung 85 238,4 12.6 54 475,1 10.5
Siemens 48 455,8 7.2 43 754,3 8.4
LG 42 276,8 6.3 26 213,7 5.0
Sony Ericsson 42 031,7 6.2 26 686,3 5.1
Inni 144 643,7 21.6 113 009,6 21.7
Suma 674 001,9 100.0 519 988,5 100.0

Tabela obejmuje standard iDEN, ale nie obejmuje dostaw ODM do OEM
   
Źródło: Gartner Dataquest (marzec 2005)

Nokia po słabym starcie w pierwszych dwóch kwartałach 2004, w których udział fińskiego producenta zmalał do 28.8% ustabilizowała swój udział w rynku na poziomie 33%. Bardzo dobry rok miała Motorola, która odświeżyła swój brand np. poprzez wprowadzenie udanego modelu z górnej półki RAZR V3. Firma stosuje agresywną politykę cenową na rynkach emerging.

Sprzedaż telefonów komórkowych do użytkowników końcowych w Q4 2004 r. (tysiące sztuk)

Firma Sprzedaż 4Q04 4Q04 Udział w rynku (%) Sprzedaż 4Q03 4Q03 Udział w rynku (%)
Nokia 64 387,3 33.0 54 581,5 34.7
Motorola 31 744,3 16.3 22 255,3 14.1
Samsung 23 883,7 12.2 15 524,7 9.9
LG 13 340,5 6.8 8 727,3 5.5
Siemens 12 588,9 6.4 14 907,1 9.5
Sony Ericsson 12 335,8 6.3 7 965,6 5.1
Others 37 040,0 19.0 33 323,7 21.2
Total 195 320,5 100.0 157 285,3 100.0

Tabela obejmuje standard iDEN, ale nie obejmuje dostaw ODM do OEM
   
Źródło: Gartner Dataquest (marzec 2005)   
   
Samsung zwiększył swoją znajomość marki, szczególnie w Chinach oraz był liderem w segmencie telefonów z aparatami cyfrowymi wysokiej rozdzielczości. Aby jednak powalczyć z Motorolą Samsung powinien zmienić swoją strategię i mocniej zaistnieć na rynku tańszych produktów z mniejszą marżą.

Gartner przewiduje, że w 2005 r. sprzedaż telefonów osiągnie aż 730 mln sztuk. Na rynkach dojrzałych napędem będzie rynek wymiany aparatów, na rynkach "emerging" sukces mają przynieść słuchawki za około 50 dolarów.

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: