Najnowsze raport firmy Strategy Analitics informuje, że w II kwartale br. sprzedano 96,7 mln. nowych telefonów komórkowych. Firma ta ocenia, że w całym 2002 roku ta sprzedaż może sięgnąć 417 mln.
W raporcie zatytułowanym "Global Handset Market: Q2 2002 Handset Market Share Update" wskazano także na postępującą w II kwartale stabilizację liczby wymienianych telefonów. Ten trend, jak przewidują analitycy, utrzyma się III kwartale br.
Nokia umocnił pozycję i zwiększył udział w rynku z 35,4 do 37,2%. Mimo ustabilizowania popytu na aparaty w drugim kwartale, fiński producent sprzedał w tym czasie 36 mln sztuk - o 4 mln więcej niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2002 r. Na drugim miejscu plasuje się Motorola która zwiększyła zarówno sprzedaż, jak i udział w rynku z 15,6 do 17,3%.
Samsung zwiększając swoją sprzedaż rozpoczyna bój z Siemensem i Motorolą o pozycję drugiego na świecie producenta telefonów komórkowych. Natomiast LG utrzymując mocną pozycję na rynku CDMA rozpoczyna ekspansję na rynek GSM. Siemens sprzedał w II kwartale 8,2 mln. telefonów, czyli 41% więcej niż w II kwartale 2001. Sony Ericsson sprzedał 5 mln. telefonów, lecz ciągle brakuje mu nowych produktów, którymi mógłby zwiększyć swoją sprzedaż.