W III kw. 2009 r. sprzedano 4.5 mln telefonów Nokia Nseries i 4.4 mln Eseries

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 0

Nokia opublikowała swoje wyniki za III kw. 2009 r.:

EUR million

Q3/2009

Q3/2008

YoY Change

Q2/2009

QoQ Change

Net sales

9 810

12 237

-19.8%

9 912

-1.0%

  Devices & Services

6 915

8 605

-19.6%

6 586

5.0%

  NAVTEQ

 166

 156

6.4%

 147

12.9%

  Nokia Siemens Networks

2 760

3 503

-21.2%

3 199

-13.7%

 
 
 
 
 
 

Operating profit

 -426

1 469

 

 427

 

  Devices & Services

 785

1 602

-51.0%

 763

2.9%

  NAVTEQ

-68

 -80

 

-100

 

  Nokia Siemens Networks

-1 107

-1

 

-188

 
 
 
 
 
 
 

Operating margin

-4.3%

12.0%

 

4.3%

 

  Devices & Services

11.4%

18.6%

 

11.6%

 

  NAVTEQ

-41.0%

-51.3%

 

-68.0%

 

  Nokia Siemens Networks

-40.1%

0.0%

 

-5.9%

 

Wartościowo sprzedaż netto fińskiego koncernu spadła w porównaniu rok do roku o 20% do 9.8 mld euro. Nokia estymuje, że globalna sprzedaż telefonów komórkowych w III kw. wyniosła 288 mln, o 7% mniej niż rok wcześniej i o 7% mniej niż kwartał wcześniej. Nokia sprzedała 108.5 mln sztuk telefonów, o 8% mniej w porównaniu rok do roku i o 5% więcej niż kwartał wcześniej. Średnia cena sprzedaży telefonu Nokia wynosi 62 euro (tyle samo co kwartał wcześniej). Sprzedaż NAVTEQ wyniosła 166 mln euro (o 6% więcej niż rok wcześniej). Sprzedaż Nokia Siemens Networks spadła o 21% do 2.8 mld euro. Udział koncernu Nokia w rynku telefonów komórkowych pozostaje na niezmienionym poziomie 38% ( tak jak w Q3 2008 i Q2 2009).

Nokia przewiduje, że w IV kw. wzrośnie rynkowa sprzedaż telefonów komórkowych, a Nokia zachowa swój udział w tym rynku. Producenci w 2009 r. sprzedadzą 1.12 mld sztuk telefonów (o 7% mniej niż rok wcześniej). We wcześniejszych prognozach Nokia estymowała spadek na poziomie 10%.

Strata operacyjna koncernu wynikała głównie z tego, że Nokia w III kw. 2009 r. dokonała odpisu wartości goodwill Nokia Siemens Networks o wartości 908 mln euro.

Nokia estymuje, że w III kw. producenci sprzedali 47 mln sztuk urządzeń konwergentnych (smartfonów), w porównaniu do 44.2 mln rok wcześniej i 41 mln kwartał wcześniej. Nokia w III kw. sprzedała 16.4 mln takich urządzeń (15.5 mln rok wcześniej i 16.9 mln kwartał wcześniej). Udział Nokii w tym rynku jest estymowany na poziomie 35% (tak jak rok wcześniej). W II kw. 2009 r. udział ten wynosił 41%. W III kw. 2009 r. sprzedano 4.5 mln telefonów Nseries i 4.4 mln Eseries. W poprzednim kwartale sprzedano w sumie 9.3 urządzeń z tych dwóch serii.

NOKIA MOBILE DEVICE VOLUME BY GEOGRAPHIC AREA

(million units)

Q3/2009

Q3/2008

YoY Change

Q2/2009

QoQ Change

Europe

27.1

27.4

-1.1%

23.3

16.3%

Middle East & Africa

19.6

21.5

-8.8%

18.9

3.7%

Greater China

18.5

19.8

-6.6%

18.6

-0.5%

Asia-Pacific

30.5

33.6

-9.2%

30.3

0.7%

North America

3.1

4.5

-31.1%

3.2

-3.1%

Latin America

9.7

11.0

-11.8%

8.9

9.0%

Total

108.5

117.8

-7.9%

103.2

5.1%

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: