Emitel przeprowadzi w marcu pilotaż systemu dynamicznej podmiany reklam (Dynamic Ad Insertion).
Na mocy podpisanej umowy Emitel wraz z Giełdą Papierów Wartościowych przeprowadzą pilotażowe wdrożenie systemu emisji spotów reklamowych w modelu DAI. Zakres testów obejmie wszystkie rodzaje cyfrowych platform telewizyjnych w Polsce. Implementacja rozpocznie się w drugiej połowie marca.
Emitel od kilku lat rozwija produkty tzw. telewizji hybrydowej, w tym rozwiązania typu Addressable TV. Jednym z takich rozwiązań jest platforma DAI, która umożliwia m.in. umieszczanie określonych spotów w blokach reklamowych na bazie wcześniej zdefiniowanych kryteriów. Widzowie oglądając dany kanał telewizyjny, podczas emisji bloku reklamowego zobaczą różne spoty reklamowe. Rozwiązanie to daje możliwość pokazania na ekranach telewizorów, w tym samym czasie, w ramach przekazu telewizyjnego różnych treści dostosowanych do widza (warunkiem jest podłączenie odbiornika telewizyjnego do internetu).
Kluczowa będzie segmentacja geograficzna (w ramach województwa lub powiatu).
Wdrożenie rozwiązania i testy rozpoczną się w drugiej połowie marca i będą obejmować telewizję naziemną, kablową, satelitarną oraz IPTV.
Jeśli testy zakończą się pozytywnie, GWP zamierza uruchomić w kolejnym roku w Polsce komercyjną platformę DAI.