W pierwszej połowie roku w Polsce nabywców znalazło 3,8 mln nowych telefonów komórkowych - wynika z raportu GfK Polonia cytowanego przez dziennik Rzeczpospolita. Firma badawcza szacuje, że do końca 2006 r. producenci sprzedadzą kolejnych 3,7 - 4,2 mln. Szacunki Nokii są nawet jeszcze bardziej optymistyczne: ok. 4 mln telefonów w pierwszym półroczu i prawie 9 mln w całym roku 2006.
Na stałym poziomie utrzymuje się dystrybucja zestawów aparatów z ofertą prepaid. W ten sposób rozchodzi się 9 % telefonów komórkowych (ok. 50 tys. miesięcznie).
Samsung cały rynek sprzedaży pozaoperatorskiej ocenia na 1 mln aparatów rocznie.W to wchodzi także obrót wtórny, np. w komisach. Sam rynek nowych aparatów bez umowy urośnie w tym roku o kilkadziesiąt procent. Średnia cena telefonu bez umowy to według GfK ok. 600 zł.