Według najnowszych danych Canalys, dostawy tabletów na całym świecie wzrosły o 18% rok do roku w drugim kwartale 2024 r., osiągając 35,9 mln sztuk.
W drugim kwartale 2024 r. Apple utrzymał pozycję lidera na globalnym rynku tabletów, dostarczając 13,9 miliona iPadów i zapewniając sobie 39% udziału w rynku.
Samsung odnotował wzrost o 13% rok do roku, dostarczając 6,8 miliona urządzeń, napędzany silną sprzedażą flagowych modeli i rosnącym popytem na rynkach wschodzących w regionie Azji i Pacyfiku.
Huawei utrzymał swoją trzecią pozycję, dostarczając 2,5 miliona urządzeń i osiągając solidny 51% roczny wzrost, napędzany głównie popytem w Chinach i regionie EMEA.
Lenovo uplasowało się na czwartym miejscu z 2,5 milionami dostarczonych urządzeń i 16% rocznym wzrostem, wzmacniając swoją obecność na większości globalnych rynków.
Xiaomi zamknęło pierwszą piątkę, wyprzedzając Amazon ze znacznym 106% wzrostem rok do roku i 2,1 mln dostarczonych urządzeń.
"Branża tabletów miała pozytywną pierwszą połowę 2024 roku, a reszta roku powinna przynieść dalszą ulgę po trudnym 2023 roku" - powiedział analityk Canalys Kieren Jessop. "Premiery nowych produktów zbiegły się w czasie ze wzrostem popytu na cykliczne odświeżanie po gwałtownym wzroście sprzedaży tabletów, który miał miejsce podczas pandemii. Dodatkowe innowacje w obszarach takich jak technologia wyświetlania i zintegrowana funkcjonalność AI mają przyciągnąć dalsze zainteresowanie konsumentów, szczególnie w przypadku tabletów premium. Chiński rynek tabletów wykazał ogromny wzrost dzięki agresywnym strategiom promocyjnym krajowych dostawców, które zwiększyły penetrację tabletów w tym kraju. W związku z tym, że sprzedawcy ci koncentrują się na ekspansji międzynarodowej, regiony takie jak Bliski Wschód i Europa Środkowo-Wschodnia również odnotowują wzrost dostaw. W Indiach rządowe przetargi edukacyjne zwiększyły popyt, a przyszły wzrost jest przewidywany dzięki wytycznym, które sprzyjają lokalnej produkcji urządzeń".