Według najnowszych danych Canalys, światowa sprzedaż tabletów wzrosła w pierwszym kwartale 2024 roku o 1%, osiągając 33,7 miliona sztuk. Wzrost ten nastąpił po czterech kolejnych kwartałach spadków rok do roku i wynika z ożywienia wydatków konsumenckich i stabilizacji gospodarek światowych.
„Branża tabletów miała pozytywny początek 2024 roku, a reszta roku powinna przynieść dalszą ulgę po trudnym 2023 roku” - powiedział Himani Mukka, kierownik ds. badań w Canalys.
Apple utrzymał się na szczycie światowego rynku tabletów w pierwszym kwartale 2024 roku, z 12,0 milionami dostarczonych iPadów, co dało mu 36% udziału w rynku. Samsung odnotował skromny wzrost o 1%, zajmując drugie miejsce z 6,8 mln sprzedanych urządzeń. Huawei utrzymał trzecie miejsce przez kolejny kwartał, dostarczając 2,7 miliona urządzeń z silnym rocznym wzrostem o 70%, napędzanym głównie przez popyt na rodzimym rynku w Chinach i w regionie Azji i Pacyfiku. Lenovo i Amazon zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce, dostarczając ponad 2 miliony tabletów.