Warszawska Kolej Dojazdowa wdrożyła nowy system sprzedaży biletów i uruchomiła mobilne biletomaty we wszystkich pociągach.
Pasażerowie WKD, jako pierwsi na kolei w Polsce, mogą przypisać zakupione bilety do kart płatniczych.
W biletomacie mobilnym, zainstalowanym na pokładzie pociągu, pasażer ma możliwość zakupu biletu na dwa sposoby. Pierwszy sposób, już znany pasażerom, to zakup normalnego biletu papierowego przy użyciu karty płatniczej. Drugi sposób, bardziej innowacyjny, polega na wybraniu opcji „Wirtualny bilet”, który będzie przypisany do karty płatniczej.
W przypadku zakupu tzw. „Wirtualnego biletu” zostanie on opłacony kartą płatniczą i od razu do systemu sprzedażowego zostanie przesłana informacja, że do karty która została użyta do tej płatności jest przypisany wybrany przez pasażera bilet.
Podobne rozwiązanie działa z powodzeniem od wielu lat w londyńskim metrze.