Według najnowszego raportu Canalys, globalne dostawy opasek i zegarków wzrosły w drugim kwartale 2024 r. o symboliczne 0,2% do 44,3 mln urządzeń.
Podstawowe zegarki nadal napędzały rynek, a dostawy wzrosły o 6% rok do roku, głównie dzięki Huawei i Xiaomi. Podstawowe zegarki stanowiły 48% całego rynku, co stanowi ich najwyższy jak dotąd udział.
Dostawy smartwatchów pozostały na niezmienionym poziomie w porównaniu z drugim kwartałem 2023 r., ponieważ pozytywna dynamika Samsunga, Garmina, Huawei i Google zrównoważyła spadek Apple.
Dostawy podstawowych opasek nadal wykazywały tendencję spadkową, spadając o 14% rok do roku.
„Podstawowe zegarki nadal wspierają rynek opasek do noszenia” - powiedziała Cynthia Chen, kierownik ds. badań w Canalys. Podczas gdy w ubiegłym roku silny wzrost podstawowych zegarków pochodził od lokalnych liderów w Indiach, ostatni wzrost był napędzany głównie przez Huawei i Xiaomi, które stanowiły odpowiednio 15% i 13% globalnych dostaw podstawowych zegarków.
„Dostawy smartwatchy powróciły do wzrostu po sześciu kolejnych kwartałach spadków, choć tylko o skromne 0,1% rok do roku w drugim kwartale 2024 r.” - powiedział Leathem. Wyjątkiem w zmagającym się z trudnościami segmencie był Garmin, który w tym kwartale zwiększył dostawy o 16%, dzięki silnemu popytowi konsumenckiemu i zwiększonym wydatkom na reklamę.
„Canalys przewiduje dwucyfrowy wzrost dostaw smartwatchów w drugiej połowie 2024 roku, napędzany przez nowe oferty Apple, Samsunga i Google”, powiedział Chen. „Ci dostawcy ekosystemów mają wprowadzić zaawansowane funkcje śledzenia zdrowia i kondycji, aby przeciwdziałać sukcesom rynkowym Garmina”.