Spółka TELE2 naruszyła prawo utrudniając konsumentom rezygnację z usług, a także nie udzielając im pełnej i rzetelnej informacji – uznał prezes Urzędu Ochrony i Konkurencji. Cezary Banasiński nakazał spółce natychmiastowe wprowadzenie zmian w obsłudze konsumentów
Podstawą wszczęcia postępowania przeciwko TELE2 były liczne skargi konsumentów zarzucających operatorowi stosowanie praktyk naruszających ich prawa. W toku prowadzonego przez katowicką Delegaturę UOKiK postępowania ustalono, że konsumenci, którzy rezygnowali z usług preselekcji świadczonych przez TELE2, nie byli przez operatora informowani o konieczności powiadomienia Telekomunikacji Polskiej o tym fakcie. W praktyce skutkowało to tym, że pomimo odstąpienia od umowy z TELE2 połączenia telefoniczne były nadal przez niego wykonywane.
Jednocześnie UOKiK uznał za niezgodne z prawem pobieranie od abonentów opłat za szczegółowy wykaz wykonanych połączeń telefonicznych w przypadku uwzględnienia reklamacji. W toku prowadzonego przez Urząd postępowania firma wycofała się z wyżej wymienionych praktyk.
Urząd badał ponadto problem ograniczania praw abonentów do odstąpienia od umowy. Jak ustalono, operator nie informuje konsumentów o możliwości rezygnacji z usług w ciągu 10 dni (w przypadku gdy umowa została zawarta poza lokalem) lub ustala krótsze niż przewidują to przepisy terminy rezygnacji. Wobec powyższego, operator został w decyzji zobowiązany do rzetelnego informowania konsumentów.
Decyzji, która nie jest prawomocna (operatorowi przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) nadano rygor natychmiastowej wykonalności.