Polkomtel jest w pełni przygotowany pod względem technicznym i organizacyjnym do świadczenia usługi przenoszenia numeru począwszy od 16 stycznia br. Gotowość tę potwierdziła już w grudniu kontrola URTiP.
Realizacja połączeń na numery przeniesione klientów indywidualnych - zarówno tych, którzy zrezygnowali z usług sieci Plus GSM, jak i tych, którzy do niej przeszli – jest możliwa w pełnym zakresie. Dodatkowych testów wymaga jedynie kilka wyspecjalizowanych usług dla klientów biznesowych ze względu na skomplikowane i długotrwałe zmiany w systemach informatycznych.
Dla właściwego przebiegu procesu przenoszenia ruchu między sieciami niezbędna jest sprawna współpraca międzyoperatorska oraz jednakowy stopień przygotowania technicznego i organizacyjnego przez wszystkich partnerów. W przeciwnym razie klienci w pełni przygotowanego operatora przyjmującego mogą ponieść konsekwencje zaniedbań i opóźnień leżących po stronie operatora przekazującego w postaci utrudnionego korzystania z niektórych usług. Należy zaznaczyć, że jeśli wszyscy uczestnicy tego procesu są równie dobrze przygotowani do świadczenia usługi przenoszenia numeru jak Polkomtel, będzie on przebiegać bez zakłóceń.
Klientom zainteresowanym przejściem do sieci Plus GSM z zachowaniem numeru operator oferuje zwrot opłaty za przeniesienie numeru pobieranej przez dotychczasowego operatora. Polkomtel stworzył także możliwość udzielenia mu pełnomocnictwa do załatwienia w imieniu klientów wszelkich formalności związanych z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym operatorem.