22.06.2003 r. na wrocławskim Rynku odbył się Wielki Finał POP Basket Tour - turnieju koszykówki ulicznej zorganizowanej przez Ideę POP. O główną nagrodę - wyjazd na europejski mecz koszykarski z drużyną Idei Śląsk Wrocław, walczyło 26 zespołów z całej Polski. Dla najlepszych młodych zawodników, wybranych przez selekcjonera wrocławskiego klubu, Idea POP ufundowała roczne stypendia sportowe, umożliwiające treningi i grę w drużynie juniorów IŚW.
Turniej koszykówki ulicznej w ramach akcji Pop Basket Tour zorganizowano przede wszystkim z myślą o młodzieży z mniejszych miast, w których dostęp do obiektów i wydarzeń sportowych bywa utrudniony. Do udziału w imprezach była zaproszona młodzież w wieku 14-25 lat. W każdym z 26 miast w rozgrywkach mogły wziąć udział po 32 drużyny, złożone z minimum 3 zawodników, a maksimum 4 zawodników, przy czym czwarty zawodnik był rezerwowy. Mecze były sędziowane przez profesjonalnych arbitrów Polskiego Związku Koszykówki. Triumfatorzy zawodów otrzymywali zestawy POP z nowoczesnymi telefonami komórkowymi oraz miejsce we wrocławskim finale. Drużyny, które zajęły drugie i trzecie miejsca otrzymywały atrakcyjne nagrody pocieszenia. Zwycięzcy rozgrywek eliminacyjnych zostali zaproszeni przez Ideę POP na dwudniowy pobyt we Wrocławiu, gdzie 22 czerwca odbył się Wielki Finał POP Basket Tour 2003. Organizator imprezy Idea POP zapewnił finalistom zakwaterowanie, wyżywienie i pokrył koszty przejazdu na miejsce rozgrywek. Finałowe mecze rozegrane zostały na 8 boiskach, w sercu Wrocławia - na Rynku, a gry w duchu fair play pilnowali sędziowie z Polskiego Związku Koszykówki. Najlepsza drużyna turnieju POP Basket Tour otrzymała wyjątkową nagroda - wyjazd na mecz koszykarski z zawodnikami Idei Śląsk Wrocław do jednego z europejskich miast. Zwycięzcy będą towarzyszyli zawodnikom IŚW podczas podróży, treningów i walki o europejskie trofeum. W ramach stałej współpracy z drużyną Idea Śląsk Wrocław, na każdym turnieju POP Basket Tour, był obecny selekcjoner młodych talentów. Dla najlepiej zapowiadających się przyszłych koszykarzy Idea POP przewidziała możliwość przyznania trzech rocznych stypendiów sportowych, umożliwiających podpisanie profesjonalnych kontraktów z klubem Idea Śląsk Wrocław. Stypendia przeznaczone będą na sfinansowanie sezonowego cyklu szkoleniowego w klubie w ramach młodzieżowej grupy drużyny Idei Śląsk Wrocław.
Oprócz głównej atrakcji POP Basket Tour, czyli zawodów sportowych, organizatorzy zapewniali podczas finału liczne atrakcje. Jedną z nich było Laboratorium POP Komunikacji - unikalny i nowoczesny kontener pełniący rolę objazdowego salonu Idea POP. Wszyscy zainteresowani mogli zapoznać się z najnowszą ofertą Idei POP oraz skorzystać z fachowych porad Autoryzowanych Przedstawicieli Idei. W specjalnie przygotowanym punkcie sprzedaży można było kupić zestawy POP po atrakcyjnej cenie i wybrać sobie w nagrodę upominek. Laboratorium POP Komunikacji to także sala multimedialna z 16 stanowiskami wyposażonymi w monitory dotykowe, interaktywne aplikacje oraz najnowszej generacji telefony komórkowe, dzięki którym uczestnicy mogą wysyłać darmowe MMS-y, SMS-y oraz poznać usługi lokalizacyjne i gry Java. Każdy, kto pomyślnie wykonał zadania, otrzymał dyplom wyjątkowego POPaka z własnym zdjęciem.
Ale i to nie koniec niespodzianek. Oprócz koszykówki i nowoczesnego Laboratorium POP Komunikacji na publiczność we Wrocławiu czekały również: wyjątkowe pokazy w skate-parku na deskorolkach, rolkach i cyklistę na rowerku BMX, ścianka wspinaczkowa, a dla miłośników muzyki hip hop i rap - specjalne pokazy oraz konkursy rapowania (freestyle) i break-dance. Na zakończenie finału akcji POP Basket Tour 2003 Idea POP zaprosiła wszystkich na wyjątkowy koncert popularnych zespołów Blenders i Myslovitz w którym uczestniczyło kilkadziesiąt tysięcy osób.