Przedsiębiorstwo PKP TELKOL będzie odpowiedzialne za obsługę infrastruktury WiFi, którą aktualnie objętych jest prawie 150 wagonów.
PKP Intercity zamierza sukcesywnie montować podzespoły do obsługi bezprzewodowego Internetu w kolejnych wagonach, a jego utrzymanie powierzać PKP TELKOL. Umowa z dotychczasowym operatorem wygasła 23.01.2018. Dostęp do darmowego Wi-Fi znajdzie się w każdym zmodernizowanym i nowym pociągu, który pojawi się na torach w ramach przyjętej w grudniu zeszłego roku strategii taborowej.
PKP TELKOL odpowiada za obsługę infrastruktury sieci internetowej w wagonach na trasach: Przemyśl – Szczecin, Przemyśl – Kołobrzeg, Przemyśl – Świnoujście, Przemyśl – Wrocław, Przemyśl – Poznań, Szczecin – Gdynia, Szczecin – Katowice, Szczecin – Wrocław, Kołobrzeg – Katowice, Kraków – Wrocław, Gdynia – Wrocław oraz wybrane wagony na trasach: Gdynia – Warszawa, Warszawa – Frankfurt n/Odrą, Gdynia – Petrovice, Warszawa – Frankfurt n/Odrą, Warszawa – Zakopane.
W grudniu 2017 roku PKP Inercity przyjęła aktualizację strategii taborowej na lata 2016 – 2020 z perspektywą do 2023 roku. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawiane w blisko 80% z nowego lub zmodernizowanego taboru. W co najmniej 77% taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego Internetu, a 80% składów będzie wyposażona w gniazdka elektryczne.