Wiko twierdzi, że jako producent smartfonów, zajmuje drugie miejsce we Francji i Portugalii, czwarte we Włoszech oraz piąte w Hiszpanii i Belgii.
“Oczywiście, że jesteśmy bardzo dumni z osiągnięcia wysokiej pozycji w Europie. Nasz sukces jest konsekwencją mobilizacji zespołów rozwijających na całym świecie kierunki wytyczane przez globalne działy: sprzedaży, marketingu, projektowania, B+R, logistyki. To również rezultat podejścia skupiającego się na kliencie i bezpośredniej komunikacji z nim, dzięki której możemy być jeszcze bliżej naszych użytkowników“ – mówi Laurent Dahan, prezes i założyciel Wiko.
“Na polskim rynku Wiko zmienia układ sił w branży mobile już od roku. To właśnie Polska stała się ważnym punktem w dalszej ekspansji marki w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Mimo krótkiego stażu polski oddział może pochwalić się licznymi sukcesami. Smartfony Wiko są obecne w sieciach takich jak EURO RTV AGD, Komputronik, Media Expert, Avans, Max Elektro, NEONET i wielu innych. W siłę rośnie również polski zespół, który rozwija swój dział sprzedaży i marketingu“ – mówi Tomasz Boncol, dyrektor sprzedaży Wiko Poland.
Obecnie firma zatrudnia 500 pracowników na całym świecie i odnosi sukcesy w 30 krajach dzięki przemyślanej i spójnej strategii dystrybucyjnej. Na pozycję rynkową wpłynęły również działania marketingowe opierające się na ideii “game changer” i innowacyjne urządzenia, takie jak Highway Pure – jeden z najcieńszych (5,1 mm grubości) smartfonów na świecie, Fever – pierwszy smartfon, który świeci w ciemności czy najnowsza propozycja Ufeel – pierwszy smartfon z czytnikiem linii papilarnych i możliwością personalizacji na 5 odcisków palców, który jest dostępny w cenie 849 zł. Ceny urządzeń znajdują się obecnie w przedziale od 249 zł do 1249 zł.
Dane o sprzedaży smartfonów w Zachodniej Europie pochodzą z raportów Counterpoint Technology Market report 2Q-2016 i GFK lipiec 2016.
Firma Counterpoint twierdzi, że Wiko zajmuje trzecią pozycję we Francji. Udział Wiko w rynku zachodnioeuropejskim jest oceniany na 3%.