Polski Wind Mobile zakończył wdrożenie platformy dla usługi custom ringback tones w NOVA – operatorze 3G na Islandii. Wdrożona platforma usług dodanych – Falcon Custom Ringback Tones – umożliwia zastąpienie tradycyjnego sygnału oczekiwania na połączenie muzyką lub innym nagraniem wybranym – bądź stworzonym – przez abonenta.
NOVA była w stanie zagrać pierwszy ringback w ciągu 3 miesięcy od rozpoczęcia projektu. Przez kolejne 2 miesiące system był dopasowywany do potrzeb operatora. Rozwiązanie bazuje na środowisku VMware oraz na infrastrukturze HP-Blade.
Współpraca z operatorem przebiegała doskonale w trakcie całego projektu – mówi Tomasz Gniewek, Wiceprezes Wind Mobile. Nie sposób przecenić znaczenia tej współpracy, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że NOVA równolegle rozwijała swoją ofertę i musieliśmy na bieżąco aktualizować plan projektu, tak żeby stale wspierać cele biznesowe klienta i zapewnić udane wprowadzenie usługi ringback tones na rynek.
Do tego projektu wybraliśmy Wind Mobile ze względu na doświadczenie, referencje i zaangażowanie firmy w budowę usługi ściśle dopasowanej do naszych potrzeb. Współpraca przebiegała znakomicie i oczekujemy dalszego rozwoju naszego partnerstwa – mówi Joakim Reynisson, CTO, NOVA.
Jest to nasze pierwsze wdrożenie poza Polską. Utwierdza nas to w przekonaniu, że zarówno produkt, jak i zespół wdrożeniowy są w 100% gotowe do odnoszenia sukcesów na rynku międzynarodowym – komentuje Tomasz Gniewek. Architektura platformy Falcon Custom Ringback Tones zapewnia szybkość i łatwość instalacji i konfiguracji na etapie wdrożenia, oraz wysoką niezawodność i skalowalność w momencie uruchomienia usługi.
Szacuje się, że do końca roku 2010 40 milionów abonentów na całym świecie będzie korzystało z usługi ring back tones.