WIRTUALNA POLSKA ROZWIJA NOWE ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW
Wirtualna Polska różnicuje swój kontent i wprowadza płatne usługi, które mają w większym stopniu zdynamizować ponad 100% wzrost przychodów. Nowy standard poczty oraz wzbogacone wydania serwisów rozrywkowych, z których korzystają miesięcznie setki tysięcy użytkowników, będą objęte płatną subskrypcją.
Rozwijając nowe źródła przychodów, Wirtualna Polska wprowadza nowy standard poczty elektronicznej oraz uruchamia płatną Strefę Rozrywki.
Zmodernizowana usługa poczty, w której funkcjonuje już ponad 4,4 mln kont, jest konkurencją dla profesjonalnych usług e-mail we wszystkich kluczowych wymiarach. Nowa Poczta to, m.in. pojemność skrzynki do 75 MB, możliwość przesyłania listu do 10MB (pomiędzy użytkownikami płatnych pakietów), najnowsze rozwiązania zapewniające poufność i niezawodność przekazywania informacji (SSL -Secure Sockets Layer, skaner antywirusowy WPSecure, skaner antyspamowy) oraz szeroki wybór domen, w których można otworzyć konto.
Odpłatne będą także wzbogacone wersje popularnych serwisów sieciowych: Gry on-line oraz Erotyka. Serwis "Gierki" jest największym serwisem poświęconym grom on-line w polskim Internecie. Liczba rozgrywających wirtualne pojedynki przekracza obecnie 300 tys. osób miesięcznie. Równie dużą popularnością cieszy się "Erotyka", która znajduje się w pierwszej 10 najczęściej oglądanych serwisów Wirtualnej Polski.
Korzystanie z podstawowych funkcjonalności serwisów jest bezpłatne, zaś dostęp do ich pełnego potencjału jest uzależniony od uiszczenia, sms-em, stosownej opłaty. Najkorzystniejszą taryfą za serwisy rozrywkowe jest taryfa miesięczna - 9 zł + vat, gwarantująca wykorzystanie możliwości serwisów za niewiele ponad 30 groszy dziennie. Opłata jednodniowa to 2 złote netto, zaś tygodniowy dostęp kosztuje 5 zł + vat. Z korzyści nowych pakietów pocztowych można cieszyć się już za niewiele ponad 7 groszy dziennie - abonament roczny dostępny jest już od 27 zł + vat. Prawdziwe novum na rynku usług poczty stanowi jednak wykorzystanie, jako szybkiej i prostej formy regulowania opłat, technologii sms. Za sms wart 7 zł + vat użytkownik otrzymuje możliwość korzystania z poczty przez miesiąc.
Wprowadzenie płatnych treści (tzw. "premium content") jest kolejnym elementem rozbudowy źródeł przychodów portalu WP.pl. Korzystając z zasięgu ponad 4,4 milionów użytkowników miesięcznie, WP sprzedaje reklamę internetową, rozwiązania dedykowane, pośredniczy również w handlu elektronicznym.
"W ciągu ostatniego roku WP zwiększyła przychody o ponad 100%. Chociaż dużą część tego wzrostu zawdzięczamy zwiększeniu sprzedaży w tradycyjnych obszarach biznesu - reklamie i pośrednictwie finansowym, to jednak nowe usługi cieszą się najwyższą dynamiką rozwoju. Dlatego też zależy nam na konsekwentnym ich ulepszaniu i prospericie. - mówi Marek Borzestowski, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski S.A. - Choć udaje się nam regularnie obniżać koszty, to wysokie nakłady na utrzymanie serwisów będą wymuszać wprowadzanie płatności, przynajmniej za kontent wysokiej jakości."
NOWY STANDARD POCZTY E-MAIL W WIRTUALNEJ POLSCE
Mega pojemność skrzynki pocztowej, 10MB przesyłanego załącznika oraz podwyższony system bezpieczeństwa, wyznaczają nowe standardy poczty e-mail w WP, w której, jak dotąd, otwarto ponad 4,4 miliona kont. Po raz pierwszy w Polsce za usługi pocztowe będzie można błyskawicznie zapłacić sms-em.
"Poczta50" i "Poczta75", wprowadzone właśnie przez Wirtualną Polskę, wyznaczają nowe standardy w korespondencji elektronicznej. Zmodernizowana Poczta WP (http://poczta.wp.pl/) stanowi konkurencję dla profesjonalnych usług e-mail we wszystkich kluczowych wymiarach; poczynając od bezpieczeństwa, poprzez jakość, na "przyjazności" użytkowania kończąc. Już dziś liczba kont pocztowych Wirtualnej Polski przekroczyła 4,4 miliona.
Do 10 MB wrosła dopuszczalna wielkość załącznika w listach e-mail przesyłanych w ramach nowoczesnej poczty WP. To unikalne rozwiązanie jest konkurencyjne nie tylko wobec kont pocztowych oferowanych dziś przez różne podmioty w Polsce, ale także wobec rozwiązań światowych. Maksymalna wielkość skrzynki wzrosła pięciokrotnie w stosunku do istniejącej do tej pory i wynosi 75 MB (w promocji konta "Poczta75"). Niezawodność i komfort korespondencji zapewniają: SSL (Secure Sockets Layer) - protokół szyfrujący, służący maksymalizacji poufności danych przesyłanych za pośrednictwem Internetu, skaner antywirusowy WP Secure, skaner antyspamowy, możliwość wykorzystania podpisu cyfrowego oraz bezpieczne płatności.
W nowatorskim zastosowaniu Poczty pomoże internautom możliwość wyboru dodatkowych adresów z 15, zaproponowanych przez portal, domen. "@marzyciel.pl", "@buntownik.pl", "@ajlowju.pl", "biznespoczta.pl" to przykłady domen, w których użytkownicy mogą otworzyć swoje konto. Właściciel skrzynki e- mail nadal też będzie mógł swobodnie korzystać z prawnie gwarantowanego adresu "@wp.pl".
Nowa Poczta to także przyjazny i przejrzysty interfejs, który można swobodnie personalizować. Wygodę użytkowania konta zapewnia ponadto integracja skrzynki z telefonem komórkowym użytkownika. Może on więc korzystać z poczty tak przy pomocy protokołu WAP, jak i szybkiego przesyłu danych przez GPRS. Jest też powiadamiany sms-em o korespondencji przychodzącej i o doręczeniu ważnej wiadomości.
Z korzyści nowych pakietów pocztowych można cieszyć się już za niewiele ponad 7 groszy dziennie - abonament roczny dostępny jest już od 27 zł + VAT. Prawdziwe novum na rynku stanowi jednak wykorzystanie, jako szybkiej i prostej formy regulowania opłat, technologii sms. Za sms wart 7 zł + VAT użytkownik otrzymuje możliwość korzystania z poczty przez miesiąc.
Portal, obok płatnych pakietów, nadal będzie oferował usługę poczty bezpłatnej, o podstawowych parametrach. Użytkownicy, którzy nie zdecydują się na upgrade poczty, będą nadal posługiwali się adresami e-mail w dotychczasowej domenie "@wp.pl".
"Coraz większa potrzeba kontaktu ze znajomymi, upowszechnienie się fotografii cyfrowej, wymiana muzyki czy plików filmowych, wreszcie rozwój elektronicznej korespondencji biznesowej, zwiększają wymagania co do poczty elektronicznej. Dziś nie wystarczy już sprawnie działający serwer i limit kilku megabajtów skrzynki. Użytkownicy chcą zupełnie nowego produktu. Stąd nowa poczta WP - o parametrach i funkcjach zupełnie nieporównywalnych do obecnie oferowanych skrzynek darmowych." - powiedział Wojciech Gala, Dyrektor ds. Rozwoju Produktów.