Plus bez pomysłu, kopiuje konkurencję, spot robiony amatorsko i niedbale - specjaliści o kampanii z Majewskim

Newsy
Żródło: Wirtualnemedia.pl
Opinie: 39

Serwis Wirtualnemedia.pl opublikował opinie specjalistów o najnowszym spocie Plusa z Szymonem Majewskim.

Kilka lat temu Majewski występował w reklamach PKO BP.

Niestety o ile reklamy PKO BP były zrealizowane starannie i z humorem, to reklamie Plusa brakuje jednego i drugiego. Być może gaża celebryty pochłonęła cały budżet filmu, ponieważ wygląda on jak żywcem wyciągnięty z lat dziewięćdziesiątych – jest zrobiony półamatorsko i niedbale, zaś sam Szymon Majewski pokazuje taki dystans do swojego występu, że odniosłem wrażenie, że on sam jest zafrasowany mizerią tego przedsięwzięcia – komentuje Witek Koroblewski, szef kreacji w Ambasada Brand Communication.

W ocenie Moniki Piaseckiej, senior strategy plannera w Heads Advertising. aktualny spot Plusa wygląda jak diss wobec reklamy T-Mobile z tańczącymi na boisku Lewandowskim i Kotem. Jej zdaniem formuła wykorzystania celebrytów w komunikacji telekomów zdecydowanie się wyczerpuje, zacierają się różnice między komunikacją poszczególnych telekomów, nie mówiąc już o jakiejś sensownej recepcji oferty.

Aktualny spot to jednak krok w nieokreślonym kierunku, jedynie estetyka i kostiumy różnią go od reklam Playa, a wykorzystanie twarzy Szymona Majewskiego wygląda trochę jakby w ostatniej chwili z kontraktu z marką wycofał się ktoś inny, bardziej do aktualnej komunikacji pasujący - mówi w Wirtualnychmediach Monika Piasecka.

„Po taniości” - oto najprawdopodobniej obowiązująca strategia produkcyjna Plusa, który nie pierwszy raz sięga po zakurzone niegdysiejsze gwiazdy, jak całkiem niedawno Joanna Brodzik z Pawłem Wilczakiem - ocenia Koroblewski. I dodaje: - Można kiepski pomysł uratować znakomitą realizacją, w drugą stronę jest już dużo trudniej. Na szczęście Plus wolny jest od takich dylematów, ponieważ od strony kreatywnej reklama również nic sobą nie wnosi, wyglądając jak, w najlepszym razie, siermiężna kopia ostatniego filmu T-Mobile z Tomaszem Kotem i Robertem Lewandowskim.

Ewa Sieńkowska, ekspert ds. strategii marketingowej, po obejrzeniu reklam z Szymonem Majewskim stwierdza, że niestety, od dłuższego czasu Plus nie na żadnego pomysłu na siebie.

Miota się, nieudolnie, kopiuje elementy z komunikacji konkurencji , dlatego zupełnie nic o tej marce nie można powiedzieć. Plus nie ma wizerunku, nie ma nic, co odróżniałby w jakikolwiek sposób od konkurencji. Spot z Szymonem Majewskim to mix najbardziej charakterystycznych elementów z komunikacji konkurentów... Tańczący T-Mobile, celebryci, show... Bardzo nie podoba mi się ten pomysł. Brak strategii dla marki, wtórny pomysł kreatywny, niczym nie uzasadniony wybór celebryty. Zresztą potwierdza on tylko kompletny brak pomysłu na Plusa. Niestety, od strony komunikacyjnej to najsłabsza marka w kategorii – ocenia Sieńkowska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Spot z Majewskim można obejrzeć tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (39):

Komentuj

Komentarze / 39

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    nazca pisze: 2016-07-20 08:43
    Lubię czytać takie wypociny ludzi od niczego (czytaj od reklamy i strategii marki). Najważniejsza jest oferta. Jeśli będzie świetna, to przekaz marketingowy jest dodatkiem. Niestety u nas w kraju gaże idą na gwiazdy, spoty zamiast na badania potrzeb klientów, tak aby dać im ofertę jakiej oczekują. T-Mobile mimo chwalonej przez speców od marketingu i promocji marki mają świetną kampanię. I co z tego jeśli ludzie od nich uciekają, bo oferta i obsługa klienta nie taka? Play też wychamował, co widać po ostatnich spadkach w wyniku netto MNP, za chwile Orange ich przeskoczy. Plus cały czas jest najbardziej rentownym operatorem, tworząc ofertę najbadziej dopasowaną do swego targetu - ludzie z małych miasteczek, wsi, z antenami Cyfrowego Polsatu daje im internet LTE i kkomórki w tańszych pakietach. I tak się im interes kręci. Pojedyńcze usługi nie są najtańsze, ale po spakietowaniu wyglądają atrakcyjnie. Podobnie robi Orange też pakietuje usługi, co przekłada się chyba na wzrost bazy klientów. Ci dwaj operatorzy mają chyba teraz przewagę na rynku oferując całe spektrum usług. Może nie najtaniej, może nie najlepiej, ale wygoda też się liczy. T-Mobile i Play stoją na trochę straconej pozycji, bo nie dają takich pakietów.
    5
  • Users Avatars Mini
    Baronik pisze: 2016-07-20 08:44
    LOL, tyle treści w internecie, tyle się dzieje, a wy dajecie artykuł o komentarzach na temat jakiejś reklamy w TV? Naprawdę kogoś interesuje co jacyś "eksperci" myślą o reklamie innej firmy?
    -3
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2016-07-20 08:47
    @Baronik...zawsze mnie to intryguje....klikasz, czytasz...i na koncu komentujesz, ze to nikogo nie interesuje....
    7
  • Users Avatars Mini
    Anna pisze: 2016-07-20 09:23
    W spocie jest świetnie wybita oferta, która jest świetna i o to chodzi, sam artykuł do mnie nie trafia, brak mu racjonalnych argumentów.
    -7
  • Users Avatars Mini
    Krk pisze: 2016-07-20 09:25
    Ale taka prawda. Reklama jest żenująca kopia żenujacej reklamy Tmobile.
    8
  • Users Avatars Mini
    Hehe pisze: 2016-07-20 10:07
    Trole z plusa zaczynaja obronę hehe
    6
  • Users Avatars Mini
    piotr pisze: 2016-07-20 10:12
    nazca Niestety nie masz racji. W Polsce ludzie kupują to co jest najbardziej reklamowane a nie to co jest najlepsze
    3
  • Users Avatars Mini
    Greg pisze: 2016-07-20 10:28
    Jaki plus taka reklama. Dla mnie dno i metr mułu, podobnie jak reklamy z siatkarzami: do bólu beznadziejne i tandetne jak cały plus i CP.
    3
  • Users Avatars Mini
    Hermes pisze: 2016-07-20 11:04
    Nie trzeba wymyślnych reklam ani ponadprzeciętnej oferty, by konkurować z T-Mobile, a najlepszym dowodem na to jest odpływ klientów z tej sieci. Oszukani, pójdą teraz gdzie indziej. Może do Plusa, skoro ma takie same reklamy? W końcu coś tych ludzi wcześniej do T-Mobile ściągnęło, a raczej nie znakomita oferta... ;D
    6
  • Users Avatars Mini
    Sb pisze: 2016-07-20 11:58
    Korzystam z taryfy rodzinnej w Plusie.Za 130 zł 3 numery korzystające ze wspólnego no limit i do tego każdy po 500Mb roamingu co miesiąc, plus 360 minut/sms/mms. Jedna karta ja, druga moja ukochana, trzecia w aucie. Jest mi idealnie i szczerze mówiąc"przekaz marki" mało mnie interesuje.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Ollimp pisze: 2016-07-20 12:05
    Zgadzam się z pierwszą komentującą osobą w pełnej rozciągłości! A brak badania potrzeb klientów (szczególnie usług dodatkowych dla klientów firmowych), to chyba się już nigdy nie zmieni...
    6
  • Users Avatars Mini
    filipx pisze: 2016-07-20 12:47
    Reklama jest straszna, osobiście jak ją zobaczyłem to współczułem Szymonowi. Rozumiem że chcieli zrobic coś na wzór reklamy z Kotem i Lewndowskim, ale to co wyszło jest straszne i nie ma nic z luzu i poczucia humoru reklam t mobile...
    9
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-07-20 13:50
    Dokładnie, jak jest dobra oferta, konkurencyjna to nie trzeba durnych reklam z pseudogwiazdami. Plus akurat zawsze miał, drętwe, drogie, nieelastyczne oferty, ostatnio coś minimalnie drgnęło ale to nie zmienia wizerunku tej sieci.
    6
  • Users Avatars Mini
    Marcus pisze: 2016-07-20 14:13
    Wczoraj poszedłem złożyć oświadczenie o nieprzedłużaniu Umowy na czas określony, pan w salonie wypytał dlaczego i zadzwonił do jakiegoś działu i podał mi słuchawkę a damski głos w słuchawce także zapytał o powody - gdy zakomunikowałem, że z powodu FairUsePolicy, pani powiedziała, że nie wie o czym mówię. Zagotowałem się i aż rzuciłem słuchawką. FUP = F..k You Plus. Mam nadzieję, że wszyscy którym się kończą umowy też ich nie będą przedłużać.
    4
  • Users Avatars Mini
    Jedikaiah pisze: 2016-07-20 16:40
    Reklama naprawde slaba.... Niestety nie oferta decyduje, co ludzie kupuje tylko dobra reklama... Wiec plusowi za dobrze nie wroze... Ma zreszta oficjalnie tez najmniej klijentow? Czy sie myle?
    -1
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2016-07-20 17:29
    Plus chyba taki koszmar serwuje bo chyba musi być gotowy do sprzedaży cały czas. Jak Zygmuntowi który świetnie spłaca plusa się znudzi to sprzeda plusa. A sprzedaż marki której przekaz byłby silny jest trudny. Reklama faktycznie kiepska ale może ona miala taka być . Choć lepsza i tańsza była by plansza z głosem Majewskiego że plus daje to i to za rejestrację. Właściwie to od dawna plus nic nie przekazuje w reklamach.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Tom pisze: 2016-07-20 18:28
    Do @SB - przepłacasz... w Play miałbys to samo za 75 zł :)
    1
  • Users Avatars Mini
    elo pisze: 2016-07-20 21:24
    A co może napisać portal którego sponsorem jest PLAY ( wystarczy zobaczyć reklamy nie ma innych reklam tylko Play i Virgin, nigdy nie widziałem ORANGE t-mobile czy plusa)
    -1
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-07-20 23:26
    @Tom W Play miałbyś nie to samo i w sieci bez sieci, na roamingu tegoż plusa i T-mobile właśnie:-)
    2
  • Users Avatars Mini
    Jakub pisze: 2016-07-21 09:30
    Może specjalistą nie jestem, ale mnie się ta reklama bardzo podoba. Na tle playa i t-mobile których to reklamy mnie strasznie irytują plus wypada całkiem nieźle.
    -4
  • Users Avatars Mini
    Baronik pisze: 2016-07-21 10:10
    @wojciech.piechocki ubolewam w ten sposób nad straconym czasem, gdyż nie zwykłem komentować czegoś, z czym się nie zapoznałem.
    -2
  • Users Avatars Mini
    GREGORY.EM pisze: 2016-07-21 12:41
    Dlaczego link do tego filmiku nie działa? Tzn. strona internetowa ładuje się , ale spot reklamowy - nie!!!!!!!! :[
    0
  • Users Avatars Mini
    GREGORY.EM pisze: 2016-07-21 12:41
    Dlaczego link do tego filmiku nie działa? Tzn. strona internetowa ładuje się , ale spot reklamowy - nie!!!!!!!! :[
    0
  • Users Avatars Mini
    Niki pisze: 2016-07-21 13:42
    Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. Tego typu głosy pojawiają sie przy każdej "produkcji". Wszystko ma swoich zwolenników i przeciwników - zależy kto jaki głos chce uzyskać, taki zdobędzie i opublikuje. Dla mnie reklama Plusa z Majewskim jest ok. Nie jest to top topów, ale nie jest też tak fatalna jak to sugeruje artykuł. Nie wiem skąd te głosy?
    -2
  • Users Avatars Mini
    PiotrusPan pisze: 2016-07-21 14:39
    Obejrzałem przed sekundą tę reklamę. Faktycznie żenująco fatalna. Ale czego spodziewać się po Zębatym....u nich najważniejsze aby było tanio........tak jak u Kiepskich:-(
    1
  • Users Avatars Mini
    Lauda pisze: 2016-07-21 18:00
    No i to, że w Plusie tanio to raczej pozytyw, jak rozumiem... Mi to właśnie w Plusie pasuje, więc zgodzę się z przedmówcą. Plus jest ok.
    -4
  • Users Avatars Mini
    Szymon pisze: 2016-07-21 18:04
    A ja dzięki tej reklamie zwróciłem uwagę na to że plus za rejestrację karty u nich jest w stanie zaoferować 500 zł i 50 GB netu. Abstrahując od reklamy, jest to świetny patent na przyciągnięcie klientów. I chyba raczej o to chodzi w reklamie - zainteresować, przekazać treść. Jest ok.
    -4
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-07-21 22:25
    @up Płatne ciągnące na wymioty wazeliniarskie komentarze.
    1
  • Users Avatars Mini
    heja pisze: 2016-07-22 02:10
    Pomijajac zenujacy poziom tej reklamy (co w ogole nie jest szokiem, bo siatkarskie i Tomaszowe to bylo dno i dwa metry mulu), plus nie ma w ofercie tak naprawde niczego, czego nie ma konkurencja. Oni sa tak anty na klientow ze swoimi fup, nielimitowanymi superwolnymi internetami 32kb/s z 2 limitami, chamska i ciemna pomoca techniczna, ukryte oplaty, ze ja sie dziwie, ze ktos w ogole z ich oferty korzysta. Era zeszla na psy po przeistoczeniu sie w Tmobile i ludzie ponoc teraz od nich uciekaja tlumami, wiec jest jeszcze nadzieja, ze ludzie sie obudza i odejda od plusa.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2016-07-22 16:17
    co do fup to ja się na pewno nie zgodzę. Gdyby nie to rozwiązanie, to znając możliwości niektórych, każdy by miał znacznie gorsze parametry przesyłu. A to jest jednak najszybsza sieć. Więc źle by było, żeby mała część klientów plusa wpływała na to, że wszyscy mają znacznie gorsze warunki. To mi się właśnie w Plusie podoba - ich sieć lte jest najlepsza i najszybsza.
    -1
  • Users Avatars Mini
    kek pisze: 2016-07-23 15:19
    Sorry, ale nie masz racji. Jezeli ktos zaplacil za 26GB w pelnej predkosci, to powinien miec mozliwosc jej wykorzystania jak mu sie zywnie podoba, nawet w 20 minut jak da rade, a potem limit. FUP takiej mozliwosci nie daje, tylko moze zablokowac po 10GB, a pozostale 16 mozesz sobie w dupe wsadzic. To jawna kradziez.
    0
  • Users Avatars Mini
    rebok pisze: 2016-07-26 14:11
    No reklama jest fatalna... Ja już od jakiegoś czasu w sumie w ogóle nie korzystam z usług tych największych firm, o się tak szumnie i beznadziejnie reklamują i korzystam (w zakresie telefoni) z usług Sferii i jestem mega mega zadowolony
    -1
  • Users Avatars Mini
    mekong pisze: 2016-07-27 10:27
    W tym wyścigu o gwiazdy w reklamach powstaje taki chłam, że głowa mała. To ja już wolę kulki od netii. Przynajmniej nie irytują jak jacyś skaczący, (nie)śmieszni celebryci.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mekong pisze: 2016-07-27 13:59
    Plus to jedna z najstarszych marek telekomunikacyjnych na naszym rynku. W całości polski kapitał i nie zmieniona nazwa od ok. 20 lat. To nie jest wizerunek? Pozostałe telekomy wiele razy przechodziły zmiany struktur własnościowych i dzisiaj dajemy zarobić zachodnim korporacjom. Uważam, że Plus z racji swoich zasług chociażby dla naszego sportu - wspiera wiele dyscyplin i drużyn zasługuje na coś więcej niż stwierdzenie marketingowca - firma bez wyrazu czy wizerunku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzysiek pisze: 2016-07-27 21:27
    Reklamy? A kogo to interesuje. Obok proszku do prania, pampersów, leci reklama plusza...
    0
  • Users Avatars Mini
    Wlademar pisze: 2016-07-28 10:14
    Naprawdę nie wiem po co tutaj ten artykuł. Wojtku, jakie są naprawdę powody, że kopiujesz tekst z wirtualnychmediów? Wcześniej pisałeś o ofertach, reklama była czasami dodatkową informacją, co się stało, że nagle interesujesz się tym tematem? Coś tu nie gra ;) A wypowiedzi ludzi którzy pewnie nie wygrali przetargu lub ich znajomi na realizację reklamy i teraz takie "specjalne" komentarze... Wolę taką reklamę niż żadną! A Szymon to wspaniały facet i gość, wolę by on zarabiał i miał z czego żyć, dlatego tutaj plus dla Plusa za współpracę z Majewskim. Przyznam rację, że oferta reklamowana w spocie dobra, o to chodziło i to do mnie dotarło. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    MÓJ KOMENATRZ ZOSTAŁ SKASOWANY pisze: 2016-07-28 10:41
    Wojktu przykro mi, że kasujesz komenatrze gdy ktoś pyta po co ten artykuł i racjonalnie pisze na ten temat
    0
  • Users Avatars Mini
    Afgon pisze: 2016-07-31 16:17
    Reklama się może podobać lub nie. Ważne, że promocja plusa jest warta uwagi. 50Gb neta piechotą nie chodzi ;)
    -1
  • Users Avatars Mini
    baran pisze: 2017-08-21 19:23
    Beznadziejny facet Majewski i te idiotyczne reklamy.
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: