Serwis Wirtualnemedia.pl opublikował opinie specjalistów o najnowszym spocie Plusa z Szymonem Majewskim.
Kilka lat temu Majewski występował w reklamach PKO BP.
Niestety o ile reklamy PKO BP były zrealizowane starannie i z humorem, to reklamie Plusa brakuje jednego i drugiego. Być może gaża celebryty pochłonęła cały budżet filmu, ponieważ wygląda on jak żywcem wyciągnięty z lat dziewięćdziesiątych – jest zrobiony półamatorsko i niedbale, zaś sam Szymon Majewski pokazuje taki dystans do swojego występu, że odniosłem wrażenie, że on sam jest zafrasowany mizerią tego przedsięwzięcia – komentuje Witek Koroblewski, szef kreacji w Ambasada Brand Communication.
W ocenie Moniki Piaseckiej, senior strategy plannera w Heads Advertising. aktualny spot Plusa wygląda jak diss wobec reklamy T-Mobile z tańczącymi na boisku Lewandowskim i Kotem. Jej zdaniem formuła wykorzystania celebrytów w komunikacji telekomów zdecydowanie się wyczerpuje, zacierają się różnice między komunikacją poszczególnych telekomów, nie mówiąc już o jakiejś sensownej recepcji oferty.
Aktualny spot to jednak krok w nieokreślonym kierunku, jedynie estetyka i kostiumy różnią go od reklam Playa, a wykorzystanie twarzy Szymona Majewskiego wygląda trochę jakby w ostatniej chwili z kontraktu z marką wycofał się ktoś inny, bardziej do aktualnej komunikacji pasujący - mówi w Wirtualnychmediach Monika Piasecka.
„Po taniości” - oto najprawdopodobniej obowiązująca strategia produkcyjna Plusa, który nie pierwszy raz sięga po zakurzone niegdysiejsze gwiazdy, jak całkiem niedawno Joanna Brodzik z Pawłem Wilczakiem - ocenia Koroblewski. I dodaje: - Można kiepski pomysł uratować znakomitą realizacją, w drugą stronę jest już dużo trudniej. Na szczęście Plus wolny jest od takich dylematów, ponieważ od strony kreatywnej reklama również nic sobą nie wnosi, wyglądając jak, w najlepszym razie, siermiężna kopia ostatniego filmu T-Mobile z Tomaszem Kotem i Robertem Lewandowskim.
Ewa Sieńkowska, ekspert ds. strategii marketingowej, po obejrzeniu reklam z Szymonem Majewskim stwierdza, że niestety, od dłuższego czasu Plus nie na żadnego pomysłu na siebie.
Miota się, nieudolnie, kopiuje elementy z komunikacji konkurencji , dlatego zupełnie nic o tej marce nie można powiedzieć. Plus nie ma wizerunku, nie ma nic, co odróżniałby w jakikolwiek sposób od konkurencji. Spot z Szymonem Majewskim to mix najbardziej charakterystycznych elementów z komunikacji konkurentów... Tańczący T-Mobile, celebryci, show... Bardzo nie podoba mi się ten pomysł. Brak strategii dla marki, wtórny pomysł kreatywny, niczym nie uzasadniony wybór celebryty. Zresztą potwierdza on tylko kompletny brak pomysłu na Plusa. Niestety, od strony komunikacyjnej to najsłabsza marka w kategorii – ocenia Sieńkowska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Spot z Majewskim można obejrzeć tutaj