Telekomunikacja Polska będzie rozwijać usługi finansowe. Prezes Maciej Witucki w rozmowie z "The Wall Street Journal Polska" przedstawia plany grupy TP w segmencie finansowym. "Na przełomie roku uruchomimy program lojalnościowy dla klientów, który będzie powiązany m.in. z wprowadzeniem kart kredytowych. Następnym krokiem będą zapewne kredyty" - mówi Maciej Witucki.
Ważną rolę ma tu odgrywać należącą do TP SA spółka PayTel specjalizująca się w płatnościach elektronicznych. Będzie ona przygotowywać platformę dla płatności mobilnych, internetowych i mikropłatności. Plan prezesa TP SA przewiduje, że klienci, którzy otrzymują faktury z TP, będą mieli możliwość dopisywania do nich rachunków za zakupy internetowe czy za ogrzewanie domu. Do współpracy zamierza też przekonać sklepy internetowe.
"Klient, robiąc tam zakupy, mógłby się identyfikować, podając nazwisko i imię oraz numer telefonu. Następnie rachunek byłby dopisywany do faktury telefonicznej wysyłanej przez TP" - tłumaczy Witucki. Kiedy mogłyby ruszyć takie usługi? "Nasza nowa strategia opracowana jest na trzy lata. W pierwszym roku trzeba więc ten system zbudować, w drugim zacząć sprzedawać usługi" - mówi prezes.