WPmobi - wystartowała kampania reklamowa

Newsy
Żródło: WPmobi
Opinie: 9

Z początkiem września rozpoczyna się intensywna kampania reklamowa oferty WPmobi.

„Naszą grupą docelową są osoby w wieku 15-24, z dużych miast, korzystające z Internetu oraz pre-paidów – czyli takie, które po pierwsze mają sceptyczny stosunek do reklam, a po drugie – dużo czasu spędzają przy komputerze oraz poza domem w towarzystwie przyjaciół. W związku z tym kampanię WPmobi oparliśmy na dwóch silnych filarach: Internecie oraz na outdoorze i mediach niestandardowych.” – mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP. „Skuteczność nośników niestandardowych z sukcesem sprawdziliśmy zresztą w praktyce podczas naszej ubiegłorocznej kampanii – Internet z widokiem na… wp.pl. Z badań po kampanii wynika bowiem, że tego typu interaktywna komunikacja podoba się młodzieży i jest lepiej zapamiętywana.” – dodaje Joanna Pawlak.

Różowy Pałac Kultury
Kampania rozpoczęła się silnym – niestandardowym – uderzeniem. W dniu oficjalnego launchu w godzinach 20.00-01.00 Pałac Kultury w Warszawie został podświetlony z czterech stron na różowo. To pierwsza tego typu akcja w historii PKiN. Dodatkowo, w najbardziej zatłoczonych miejscach Warszawy (Nowy Świat, Chmielna, metro Centrum, metro Świętokrzyska) pojawiły się GoBoardy – mobilne nośniki ambientowe z hasłem „Zobacz RÓŻnicę”. Za ich pomocą rozdano przechodniom kilka tysięcy różowych okularów. Następnego dnia wykupiona została także pierwsza strona w sześciu wydaniach Metra – udająca „jedynkę” gazety i wyjaśniająca całe zdarzenie.

„Podświetlenie PKiN było ogromnym przedsięwzięciem. Na kopułkach wokół Pałacu musieliśmy ustawić sprzęt oświetleniowy o łącznej wadze półtorej tony. Największym wyzwaniem było podświetlenie górnych partii budynku. Świecenie tego kolosa udało nam się jednak przeprowadzić zgodnie z planem. Doceniła to także nasza grupa docelowa – zdjęcia podświetlonego PKiN zrobione przez przechodniów pojawiły się na prywatnych blogach w Internecie.” – opowiada Natalia Hatalska-Wozniak, Kierownik Zespołu Komunikacji w WP.

Wszystkie kreacje pojawiające się na nośnikach – zarówno standardowych, jak i niestandardowych bardzo mocno wykorzystują element kontekstowości. Rozwiązanie to widoczne jest zwłaszcza w prasie, gdzie treść reklamy dostosowana jest do tego, co znajduje się na stronie redakcyjnej.

„Grupa, do której docieramy, oczekuje od reklamy przede wszystkim rozrywki. Dlatego elementem wiodącym w naszej kampanii jest Brand Hero – Mobi – przybysz ze świata Internetu, który pozwala komunikować się z innymi ludźmi, a także załatwiać codzienne, pozornie trudne sprawy.” – mówi Natalia Hatalska. „Mobiego spotykamy w różnych sytuacjach i w różnych kontekstach: raz na zakupach, raz w przebraniu konduktora w pociągu, raz z popcornem na kolanach w projekcie wykorzystywanym na oparciach foteli w kinach. Łącznie przygotowaliśmy kilkadziesiąt wersji tej postaci.” – dodaje Natalia Hatalska.

Media:
Kampania WPmobi prowadzona będzie zarówno na tradycyjnych nośnikach wysokozasięgowych (prasa, outdoor, radio), jak i na nośnikach niestandardowych (uchwyty w autobusach, wlepki w pociągach, metrze, na lustrach w sieciach odzieżowych).
„Kampanię koncentrujemy w siedmiu największych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Katowicach. Tu widoczny będzie przede wszystkim silny outdoor: wykorzystaliśmy takie nośniki, jak citylighty wraz z projektem specjalnym umieszczonym na dachach przystanków, cityscrolle ustawione w miejscach spowolnionego ruchu oraz tyły autobusów – tzw. fullbacki. Ale nie oznacza to, że nie będzie nas także i w mniejszych miejscowościach. Tu staramy się dotrzeć do naszej grupy docelowej za pomocą niestandardowych nośników – między innymi wykorzystując naklejki w sieciach odzieżowych, w pociągach TLK, ekspresach i Intercity, stojaki w sieciach restauracji, czy będąc na ulotkach pizzerii DaGrasso, PizzaHut i TelePizza.” – mówi Natalia Hatalska. „Nie zabraknie nas również w miejscach, w których młodzież spędza najwięcej czasu – a zatem na uczelniach, w szkołach średnich i… w klubach. W tych miejscach wykorzystujemy nie tylko wlepki, ale także plakaty B1.”

Nośniki tradycyjne:
„Dobierając media, zrezygnowaliśmy z telewizji.” – mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP. „Okazało się bowiem, że to najmniej popularny sposób spędzania wolnego czasu przez naszą grupę docelową. Na pierwszym miejscu stawiają oni Internet, na kolejnych przebywanie wraz z przyjaciółmi poza domem: w kawiarniach, klubach, centrach handlowych.”
prasa: młodzieżowa, city info, komputerowa (m.in. Metro, Co jest grane, Twist, Bravo, Play etc.);
radio: kampania w Radiu Zet, RMF FM, RMF Maxxx, Radiostacji, sieci ESKA;
outdoor: citylighty tradycyjne + projekt specjalny na dachach przystanków, cityscrolle, fullbacki – tyły autobusów;
Internet: silna kampania autopromocyjna.

Nośniki niestandardowe:
indoor: plakaty B1 w szkołach średnich, na uczelniach, w toaletach klubów i kawiarni; wlepki na uczelniach; plakaty i wobblery w sieciach odzieżowych;
ambitne: HandyMedia – uchwyty w autobusach, wlepki w pociągach, w metrze warszawskim, naklejki na lustrach w sieciach odzieżowych; na ławkach w szkołach językowych, tablestandy w restauracjach; naklejki fluorescencyjne na oparciach foteli w kinach.

Hasło:
Hasło wiodące: Dużo więcej niż zwykła komórka

Wariacje hasła w zależności od miejsca:
Kina: Zaspokoisz apetyt na kino
Uchwyty w autobusach: Masz Internet w garści
Pociągi: Jazda za darmo – tylko w Internecie
Sieci odzieżowe: Ściągniesz dane szybciej niż ciuchy
Restauracje: Serwujemy Internet; Poczta w serwisie
Metro: Odjazd na całej linii

Kreacja:
Agencja reklamowa Testardo Red Cell.

Zakup i planowanie mediów:
Initiative Media, Zespół Komunikacji Wirtualnej Polski.

Opinie:

Opinie archiwalne (9):

Komentuj

Komentarze / 9

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    olotoja pisze: 2007-09-06 16:37
    ekipa Centertela?
    0
  • Users Avatars Mini
    xtreme pisze: 2007-09-06 16:44
    nowe i cieszy. obadamy jak w praniu :) przy okazji NOKIA zapodała nową nokię N81.. bardziej multimedialna edycja dla gamerów 3D również. dsotepny pod koniec roku w cenie 360 euro bez prowizji i VATU. more info tu www.symbian.com/news/cn/2007/cn20079340.html
    0
  • Users Avatars Mini
    karol pisze: 2007-09-06 19:43
    kampanie reklamową mają ciekawą ale stawki... 35 groszy do wpmobi to wole sobie wziąc orange pop i w pakiece będe miał 20 groszy wewnątrz sieci i na stacjonarne, ewentualnie szał minut 5 groszy za minute z tym że ten pakiet jest 7 dniowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2007-09-06 19:48
    fajne te plakaty z ludzikiem, ale nic poza tym :).
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciek-2 pisze: 2007-09-06 20:12
    jedyne co fajne w WPmobi to logo w postaci tego ludzika faktycznie; ceny nieprzystające do obecnego trendu...
    0
  • Users Avatars Mini
    rizzon pisze: 2007-09-06 20:25
    Ceny mają standardowe, przeciętne bym powiedział. A ludzik jakoś mnie nie urzekł. Jakiś taki cukierkowy. Kogo to ma przekonać? Próbują z siebie drugi Play zrobić? www.hdtvmania.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    kubus pisze: 2007-09-08 20:46
    coraz ciezko sie wbic w klienta, widac to po kolejnych kampaniach nowych operatorow, z calej kampaniii podoba mi sie pomysl podswietlenia PKiN.
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2007-09-08 22:46
    fakt dzwonic z tego to brawura;-)ale i tak kupie sim zeby zobaczyc te darmowe 100Mb na wp itp.po prostu do testow.az zaloze wszystko co konieczne by to sprawdzic..za okolo miesiac napisze jak wrazenia ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    styk pisze: 2007-09-12 00:35
    ja tam mam dwa telefony i jeden wlasnie w wpmobi i ten bede uzywal do spraw internetowych. jak na takie przeznaczenie to dla mnie rewelka.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: