We wtorek 14 czerwca 2005 r. w siedzibie Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel w Warszawie odbyła się ceremonia wręczenia nagród dla najbardziej aktywnych klubów kibica w sezonie 2004/2005 Idea Ekstraklasy. Nagrodą finansową w wysokości 5 tysięcy złotych oraz pamiątkową statuetką wyróżnieni zostali kibice: Lecha Poznań, Legii Warszawa i Pogoni Szczecin.
Laureaci wyłonieni zostali na podstawie ankiet nadesłanych przez dziennikarzy sportowych z całego kraju. Do ich wypełnienia zaproszonych zostało ponad 120 specjalistów, którzy w swoich redakcjach na co dzień zajmują się tematyką piłkarską. Najważniejsze kryteria, jakie były brane pod uwagę przy ocenie działalności klubów kibica to:
oryginalność i estetyka opraw stadionowych
poziom kultury dopingu podczas meczów
działalność autopromocyjna, w tym kontakty z mediami sportowymi, strona internetowa itd.
działalność pozastadionowa, w tym działalność charytatywna.
Przedstawicielom nagrodzonych klubów kibica, którzy przybyli na uroczystość w barwach swoich drużyn, otrzymali trzy równorzędne wyróżnienia. Kibicom zostały wręczone okolicznościowe statuetki oraz symboliczne czeki. W imieniu PTK Centertel wręczyli je: Arkadiusz Kalicki - Dyrektor Biura PR & Sponsoringu PTK Centertel oraz Piotr Gołos – Manager ds. Sponsoringu PTK Centertel.
„Już dzisiaj na stadionach mamy do czynienia z wieloma cennymi inicjatywami, które niestety często giną w przekazie pełnym stereotypów i uogólnień na temat kondycji polskiej piłki. Chcielibyśmy za pośrednictwem tej akcji pokazać całej Polsce najciekawsze przykłady działań klubów kibica tak, aby stały się one dla innych kibiców inspiracją i pozytywnym wzorem do naśladowania.” – powiedział Arkadiusz Kalicki, Dyrektor Biura PR & Sponsoringu PTK Centertel
Idea Fair Play to akcja, którą Idea - Główny Sponsor Ekstraklasy, rozpoczął równolegle do swoich działań sponsoringowych. Jej najważniejszym celem jest promowanie pozytywnych wzorców zachowań na trybunach oraz promowanie wszelkich postaw wprowadzających nowe wartości na stadiony. Ważne jest, aby za kilka lat nasza liga stała się bezpieczna, kolorowa i atrakcyjna nie tylko dla wąskiej grupy kibiców, którzy dzisiaj przychodzą dopingować swoje ukochane drużyny, ale także dla wszystkich tych, którzy interesują się piłką, a do tej pory nigdy nie mieli możliwości podziwiać i dopingować swoich ulubionych piłkarzy bezpośrednio na stadionie.
Uruchomienie programu zostało poprzedzone spotkaniem i konsultacjami z przedstawicielami najważniejszych polskich klubów kibica, którym przedstawione zostały jej najważniejsze założenia. Do współpracy zaproszone zostały także kluczowe media zaangażowane w promocję polskiej piłki nożnej, a patronat nad akcją objął PZPN.
„Prosta Rzecz”
W maju br., jako element nawiązujący do wartości promowanych przez Idea Fair Play, miała miejsce premiera piosenki i teledysku „Prosta Rzecz”. Piosenka powstała w wyniku współpracy trojga artystów: Kasi Nosowskiej, Artura Rojka i Krzysztofa „Grabaża” Grabowskiego, którzy sami deklarują się jako zagorzali kibice. Przekazuje pasję i emocje nierozłącznie towarzyszące futbolowi, jak również nawiązuje do innego wymiaru tej gry – sportowej rywalizacji zgodnie z zasadami ‘fair play’. Zachęcając do gry w piłkę, opowiada o tym, że warto poświęcać się dla swojej pasji, by osiągnąć sukces oraz uczy tolerancji i szacunku do przeciwnika, nawet wtedy, gdy nosi barwy innego klubu…
Komunikat ten kierowany jest głównie do młodego odbiorcy, a pokazana w teledysku rzeczywistość, mimo że jest nieco przerysowana, nie odbiega znacząco od rzeczywistości charakterystycznej dla przeciętnego młodego kibica w Polsce.
Teledysk oraz więcej informacji na temat działalności PTK Centertel można znaleźć na www.idea.pl.