Wrzesień niezbyt dobry dla Netfilixa i Youtube w Polsce

Newsy
Opinie: 0
Wrzesień niezbyt dobry dla Netfilixa i Youtube w Polsce

Nielsen opublikował polskie badanie The Gauge za wrzesień.

Wrzesień przyniósł zmiany w korzystaniu z ekranów telewizorów. Nowy rok szkolny rozpoczęło w tym miesiącu prawie 6,4 mln osób w Polsce - to przekłada się wprost na krótszy czas spędzany w domach i zmieniającą się strukturę konsumpcji treści wideo na ekranach telewizorów.

Młodzi widzowie, w wieku 4-15, spędzili we wrześniu średnio o 7 minut mniej przed ekranem TV niż w sierpniu tego roku. Z kolei widzowie w wieku 35-44 lata odpowiadają za największy wzrost oglądalności na ekranach TV - średnio o 6 minut w porównaniu do sierpnia 2023. Wzrost ten dotyczy głównie telewizji, co ma związek z pojawieniem się na antenach głównych stacji nowych ramówek. Dodatkowo, przed wyborami parlamentarnymi zaplanowanymi na październik, wzrosło zainteresowanie treściami informacyjnymi: zarówno kanałami jak i programami informacyjnymi.

Zjawiska te przełożyły się na wzrost udziału oglądalności telewizji kablowej oraz spadek udziału streamingu w całkowitej oglądalności wideo na ekranie telewizorów. Wśród graczy streamingowych Netflix i YouTube stracili nieznacznie swoje udziały, w tym samym czasie jednak wzrosło korzystanie z innych playerów, takich jak Disney+, HBO Max oraz Player.pl.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: