Grupa Vodafone przedstawiła swoje wyniki za rok finansowy zakończony w marcu. Operator podał, że jego wskaźnik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wzrósł o 44 % do 10,093 miliarda funtów. Obroty w ubiegłym roku wzrosły o 52 % do 22,845 miliarda funtów (z 15,004 mld rok wcześniej). Przychody z transmisji danych wzrosły o 87 % do 2,093 mld euro. Grupa ma obecnie 101.1 mln klientów na całym świecie.
Wyniki wybranych spółek
Orange UK
na dzień 31.03.2202 - 13186000 zarejestrowanych użytkowników (wzrost o 7%);
churn dla postpaid - spadek z 30% do 26 %,
prepaid CHURN - wzrost z 22 % do 28%
średni CHURN wzrósł z 25 % do 27 %
ARPU postpaid 555 funtów (rok wcześniej 550 funtów)
ARPU prepaid 118 funtów (rok wcześniej 156 funtów)
średnie ARPU - spadek z 306 funtów do 276 funtów
koszt pozyskania klienta postpaid: wzrost z 114 funtów do 116 funtów
koszt pozyskania klienta prepaid: spadek z 53 funtów do 26 funtów
D2 Vodafone (obecnie Vodafone)
baza abonencka: 21489000 klientów (wzrost o 2%)
wzrost liczby klientów kontraktowych o 9% (obecnie 43 % całej bazy abonenckiej)
średni CHURN - wzrost z 11% do 23 %
postpaid CHURN - spadek z 19 % do 18%
prepaid CHURN - wzrost z 4% do 27 %
postpaid ARPU - spadek z 611 euro do 559 euro
prepaid ARPU - spadek z 151 euro do 110 euro
średnie ARPU zmalało z 378 euro do 298 euro
średni koszt pozyskania klienta spadł do 81 euro
koszt pozyskania klienta postpaid spadł do 156 euro
koszt pozyskania klienta prepaid spadł do 24 euro