Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku w branży telekomunikacyjnej. Ma ona coraz mniejszy udział w torcie wydatków reklamowych (5% - 41 mln zł bez uwzględnienia rabatów i bez wydatków na internet).
Branża |
Farmaceutyczna |
Handlowa |
Motoryzacyjna |
Finansowa |
Telekomunikacyjna |
Koszt |
415,5 mln zł |
213,3 mln zł |
83,2 mln zł |
63,6 mln zł |
41 mln zł |
Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną.
Plus to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w styczniu – z budżetem ponad 12 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Orange i T-Mobile.
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon) oraz oferty na abonament – obie usługi pochłonęły po 22 proc. wydatków.
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 stycznia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.