Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach.
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 listopada 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Według raportu branża telekomunikacyjna wydała w tym miesiącu ponad 118 mln zł. Są to dane nie uwzględniające rabatów, które osiągają poziom kilkudziesięciu procent.
Branża |
Farmaceutyczna | Handlowa | Finansowa | Motoryzacyjna | Telekomunikacyjna |
Wydatki | 473,4 mln zł | 395,1 mln zł | 148,2 mln zł | 116,4 mln zł | 118,6 mln zł |
Każda ze zbadanych branży zainwestowała najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80% budżetu reklamowego. W porównaniu z poprzednim miesiącem znacznie zmalały wydatki przeznaczone na reklamę prasową.
Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w listopadzie – z budżetami ponad 23 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-Mobile.
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty łączonej (TV, internet, telefon), a także oferty dla firm.