Orange liderem wydatków reklamowych w lutym 2018

Newsy
Żródło: IMM
Opinie: 0

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w lutym 2018 roku w poszczególnych branżach.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w lutym 2018 roku to branża farmaceutyczna zdominowała wydatki reklamowe w wybranych branżach, osiągając 48 proc. całego budżetu (tj. 417,5 mln zł). Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się branża handlowa (25 proc.), natomiast branże finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna wszystkie wygenerowały po 9 proc. badanych wydatków reklamowych.

Branża Farmacja Handel Finanse Motoryzacja Telekomunikacja
Koszt 417,6 mln zł 216,3 mln zł 77,4 mln zł 76,1 mln zł 74,4 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną (w każdej branży ponad 40 proc.). Wyjątek stanowi branża handlowa, w której największe koszty reklamowe wykorzystano na promocję w radiu.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Orange to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w lutym – z budżetem ponad 22 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Plus i T-Mobile.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

Branża telekomunikacyjna po raz kolejny w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon). Na drugim miejscu z nieco mniejszym wynikiem znalazła się oferta na kartę.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: