Wyniki finansowe Plus GSM po II kw. 2004

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 136

Polkomtel S.A. w drugim kwartale 2004 roku: najwyższy na rynku przyrost klientów abonamentowych; sukces rynkowy nowego produktu mixPlus.

W drugim kwartale 2004 r. Polkomtel S.A. pozyskał znacznie więcej klientów niż w odpowiednim okresie roku ubiegłego. Baza klientów abonamentowych zwiększyła się o 164 tys. osób, co stanowi najwyższy wskaźnik na rynku w omawianym okresie. Udział Plus GSM w przyroście abonentów netto na całym rynku wyniósł 53%. Mimo silnej konkurencji w segmencie pre-paid z usług Simplus w drugim kwartale bieżącego roku korzystało blisko 30% więcej użytkowników niż w drugim kwartale minionego roku. W pierwszej połowie 2004 roku sieć pozyskała 516,2 tys. nowych klientów, co odpowiada wzrostowi o 116% w porównaniu z pierwszą połową roku ubiegłego.

Z dużym zainteresowaniem rynku spotkała się nowa oferta mixPlus. Wprowadzona na początku czerwca br., przyciągnęła kilkaset tysięcy użytkowników, ponad pięciokrotnie więcej niż planowano.

„Najwyższy na rynku przyrost liczby klientów abonamentowych i nieprzerwane znaczące poszerzanie się bazy użytkowników Simplus potwierdzają słuszność strategii spółki konsekwentnie realizowanej od lat – powiedział Jarosław Pachowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. - Polega ona na zapewnieniu stabilnej pozycji spółki głównie przez budowanie wartościowej i lojalnej bazy klientów. Dzięki niej jesteśmy w stanie sprostać wyzwaniom, jakie stawia przed nami coraz ostrzejsza rywalizacja na rynku. Uczestniczymy w niej, poszukując nowych, niewykorzystanych segmentów oraz rozwijając, z jednej strony, prostą i tanią ofertę dla rynku klientów indywidualnych, z drugiej zaś inwestując w rozwój zaawansowanych usług dla biznesu i wymagających klientów indywidualnych. W ten sposób staramy się podnosić wartość firmy, co jest naszym nadrzędnym celem.”

W minionym kwartale Polkomtel odnotował także wzrost istotnych wskaźników finansowych. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego kwartalny przychód spółki zwiększył się o 8,6%, zysk netto zaś o 14,6%. Odnosząc wyniki za pierwsze półrocze bieżącego roku do odpowiedniego okresu roku 2003, spółka odnotowała wzrost zysku netto o 44% (do poziomu 427,7 mln zł). Polkomtel nadal osiąga najwyższe na rynku średnie przychody na użytkownika ARPU (75,8 zł) oraz ma najniższy średnioroczny wskaźnik rezygnacji churn (21,8%).

Mimo silnej konkurencji na rynku, szczególnie widocznej w segmencie usług przedpłaconych, umocnienie pozycji spółki było możliwe dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty produktowo-usługowej, optymalizacji wydatków i znaczącemu przyrostowi zarówno liczby klientów abonamentowych, jak i użytkowników usług przedpłaconych. 
Miniony kwartał stanowił kolejny etap konsekwentnej realizacji założonych celów, m.in. zwiększenia inwestycji w sieć, zintensyfikowania przygotowań do wdrożenia usług trzeciej generacji i dalszego rozwoju usług multimedialnych.

Przychody w drugim kwartale 2004 roku wyniosły 1 401,6 mln zł, czyli o 111,6 mln zł (8,6%) więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (1 290,1 mln zł). Dochód w pierwszej połowie 2004 roku wzrósł do 2 724,1 mln zł, czyli o 231,5 mln zł (9,3%) więcej niż w pierwszej połowie 2003 roku (2 492,6 mln zł). Wzrost przychodów był przede wszystkim wynikiem wzrostu liczby klientów, a także ciągłego poszerzania pakietu usług pozagłosowych i ich intensywniejszego wykorzystywania przez klientów. Wzrost przychodów z tytułu tych usług wyniósł 18% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Zysk netto w drugim kwartale 2004 roku osiągnął 245,3 mln zł, czyli 14,6% więcej niż w tym samym okresie roku 2003 (214,1 mln zł). Zysk netto w pierwszej połowie 2004 roku wyniósł 427,7 mln zł, czyli 44% więcej niż w pierwszej połowie 2003 roku (297 mln zł). Wzrost zysku netto jest związany głównie ze wzrostem zysku przed opodatkowaniem.

Koszty sprzedaży i koszty operacyjne wyniosły w drugim kwartale 2004 roku 1 114,2 mln zł, czyli o 175,3 mln zł (18,7%) więcej niż w tym samym okresie w roku 2003 (938,9 mln zł). Koszty sprzedaży i koszty operacyjne wyniosły w pierwszej połowie 2004 roku 
2 174,6 mln zł, czyli o 299,4 mln zł (16%) więcej niż w tym samym okresie 2003 roku 
(1 875,2 mln zł). Wzrost kosztów sprzedaży był związany przede wszystkim z intensywnym programem pozyskiwania nowych klientów oraz wyższym kosztem utrzymania dotychczasowych. Wzrost ten jest częściowo kompensowany przez redukcję kosztów ogólnych w pierwszej połowie 2004 roku, szczególnie w obszarze kosztów ubezpieczeniowych i administracyjnych (o ponad 28%), utrzymania systemów IT (o ponad 14%), kosztów windykacji i złego długu (o 45%). Zoptymalizowano również koszty reklamy i koszty powiązane bezpośrednio z obsługą klienta.

Pomimo ograniczania kosztów stałych znaczący wzrost liczby pozyskiwanych klientów spowodował spadek EBITDA o 11,7 mln zł (2,3%) - z 508,6 mln zł w drugim kwartale 2003 roku do 496,9 mln zł w tym samym okresie roku 2004. W pierwszej połowie 2004 roku EBITDA wzrosła o 12,8 mln zł (1,4%) - z 948,6 mln zł w pierwszej połowie roku 2003 do 961,4 mln zł w pierwszej połowie 2004 roku.

Marża EBITDA (EBITDA jako % dochodu) w drugim kwartale 2004 roku wyniosła 35,5%, czyli 3,9 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie roku poprzedniego (39,4%). Marża EBITDA w pierwszej połowie 2004 roku wyniosła 35,3%, czyli 2,8 punktu procentowego mniej niż w identycznym okresie ubiegłego roku (38,1%)

W drugim kwartale 2004 roku Zysk przed obciążeniami finansowymi wyniósł 293,4 mln zł, czyli o 8,4% mniej niż w tym samym kwartale roku 2003 (320,4 mln zł). W pierwszej połowie 2004 roku zysk przed obciążeniami finansowymi osiągnął poziom 554,7 mln zł, czyli 3,5% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (574,9 mln zł). Spadek zysku był spowodowany wzrostem kosztów sprzedaży.

Zysk przed opodatkowaniem w drugim kwartale 2004 roku osiągnął 308 mln zł, czyli 9,7% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (280,9 mln zł). Zysk przed opodatkowaniem w pierwszej połowie roku 2004 wyniósł 546,4 mln zł, czyli 36,4% więcej niż w tym samym okresie roku 2003 (400,7 mln zł). Wzrost zysku przed opodatkowaniem zawdzięczamy przede wszystkim redukcji kosztów finansowych, które z kolei zmniejszyły się dzięki niższym stratom z tytułu różnic kursowych. Redukcja kosztów finansowych o ponad 165 mln zł w pierwszej połowie roku 2004 jest również wynikiem ograniczenia kosztów odsetek.

W drugim kwartale 2004 roku liczba pozyskanych klientów brutto wyniosła 583,0 tys., czyli 32,6% więcej niż w drugim kwartale roku 2003 (439,6 tys.). W pierwszej połowie 2004 roku pozyskano 1101,3 tys. klientów brutto, czyli 21% więcej niż w analogicznym okresie 2003 roku (910,5 tys.).

W drugim kwartale 2004 roku sieć pozyskała 264,6 tys. nowych użytkowników netto. W tym samym okresie poprzedniego roku sieć straciła 49,8 tys. użytkowników. W pierwszej połowie 2004 roku sieć pozyskała 516,2 tys. nowych klientów, co odpowiada wzrostowi o 116% w stosunku do pierwszej połowy roku ubiegłego (239,0 tys.).

Pod koniec drugiego kwartału 2004 roku liczba użytkowników sieci wyniosła 6 004,3 tys., czyli o 25,4% więcej niż na koniec drugiego kwartału roku poprzedniego (4 789,3 tys.). Z usługi abonamentowej korzystało 2 794,1 tys., a z usługi Simplus 3 210,2 tys. klientów - wzrost odpowiednio o 21,3% i 29,2% w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego.

Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) obniżył się w drugim kwartale 2004 roku do 21,8%, i wyniósł o 18,2 punktów procentowych mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (40,0%). Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) obniżył się w pierwszej połowie 2004 roku do 20,4%, czyli wynosi o 7,6 punktów procentowych mniej niż w odpowiednim okresie roku ubiegłego (28,0%). Spadek średniorocznego wskaźnika rezygnacji spowodowany był głównie odłączeniem w ubiegłym roku nieaktywnych użytkowników Simplusa.


Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w drugim kwartale 2004 roku wyniósł 293,8 zł, czyli 7,4% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (273,6 zł). Wzrost kosztu pozyskania klienta spowodowany był zmianą struktury pozyskiwanych klientów, a nie realnym wzrostem tych kosztów. W drugim kwartale 2004 roku średni koszt pozyskania klienta abonamentowego wyniósł 539,2 zł, czyli o 18,3% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (659,9 zł). Średni koszt pozyskania klienta Simplus w drugim kwartale 2004 roku wyniósł 61,9 zł, czyli o 6,0% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (65,8 zł). Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w pierwszej połowie 2004 roku wyniósł 300,1 zł, czyli o 0,9% więcej niż w odpowiednim okresie roku ubiegłego (297,5 zł). W pierwszej połowie 2004 roku średni koszt pozyskania klienta abonamentowego wyniósł 593,0 zł, o 14,9% mniej niż w analogicznym okresie 2003 roku (696,7 zł). W pierwszej połowie 2004 roku średni koszt pozyskania klienta Simplus wyniósł 65,2 zł - o 16,6% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (56,0 zł).

Średnie miesięczne ARPU (średnie przychody na użytkownika) w drugim kwartale 2004 roku wyniosło 75,8 zł - w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 było niższe o 10,7% (84,9 zł). Średnie miesięczne ARPU w pierwszej połowie 2004 roku wyniosło 75,4 zł, co w porównaniu z rokiem ubiegłym (83,7) stanowi 9,9% redukcji. Spadek ARPU wynika przede wszystkim ze spadających cen rozmów telefonicznych związanych z wdrożeniem nowych ofert promocyjnych, zwłaszcza pakietów bezpłatnych minut i pakietów bezpłatnych SMS-ów. Obniżenie wskaźnika ARPU związane jest również ze zmianą struktury bazy klientów, w której udział klientów Simplusa osiągnął 53,5%, czyli o 1,6 punktu procentowego więcej niż pod koniec drugiego kwartału roku 2003. Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w drugim kwartale 2004 roku było na poziomie 136,2 zł i spadło o 8,6% w porównaniu z rokiem 2003 (149,1 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów Simplusa w drugim kwartale 2004 roku wyniosło 24,9 zł i spadło o 11,2% w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 (28,0 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w pierwszej połowie 2004 roku było na poziomie 134,3 zł i spadło o 7,6% w porównaniu z rokiem 2003 (145,4 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów Simplusa w pierwszej połowie 2004 roku wyniosło 25,4 zł i spadło o 7,8% w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 (27,6 zł).

„Pozycja finansowa Polkomtel S.A. wciąż się poprawia. – twierdzi Finn Schkolnik, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy Polkomtel S.A. – Jest to możliwe dzięki redukcji kosztów ogólnych, co pozwala nam nadal oferować klientom atrakcyjniejsze usługi bez wpływu na wyniki. Silna złotówka pozwoliła na minimalizację kosztów finansowych i poprawiła wynik finansowy netto.”

Całkowite zadłużenie bankowe firmy Polkomtel S.A. wyniosło na koniec drugiego kwartału 2004 roku 1 030,0 mln zł, o 1,5% więcej w porównaniu z końcem drugiego kwartału 2003 roku (1 014,6 mln zł). Spółka spłaciła pożyczkę od akcjonariuszy w kwocie 500 mln zł w grudniu 2003. Wskaźnik dług/EBITDA osiągnął pod koniec drugiego kwartału 2004 roku poziom 0,57 i był o 7,5% wyższy w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2003 roku (0,53). 

W drugim kwartale 2004 roku Polkomtel zainwestował 216,4 mln zł, czyli o 26,2% więcej niż w drugim kwartale 2003 roku (171,5 mln zł). W pierwszej połowie 2004 roku Polkomtel S.A. zainwestował 361,1 mln zł, o 11,2% więcej niż w pierwszej połowie 2003 roku (324,6). Od początków działalności Spółki w 1996 roku Polkomtel S.A. zainwestował w budowę sieci 6,7 mld zł (kwota ta nie obejmuje opłat koncesyjnych).

Prognozy na rok 2004 Oczekiwany jest dalszy wzrost przychodów, a także polepszenie wskaźnika EBITDA oraz wyniku finansowego netto. Polkomtel przewiduje wzbogacanie oferty produktowo-usługowej dla różnych segmentów rynku – od młodych użytkowników Simplusa po klientów korporacyjnych. Rosnąć będzie znaczenie usług wykorzystujących transmisję danych, co powinno prowadzić do wzrostu bazy abonenckiej. Ponadto na wielkość bazy w drugiej połowie roku będzie mieć wpływ nowo wprowadzony produkt Sami Swoi.

Akcjonariuszami Polkomtel S.A. są: KGHM Polska Miedź S.A., PKN Orlen S.A., TDC A/S i Vodafone Americas Inc. – po 19,61% akcji, PSE S.A. – 16,05% oraz Węglokoks S.A. – 4,0%, Tel-Energo S.A. – 1,01% i TelBank S.A. – 0,5%. Kapitał akcyjny spółki wynosi 2, 05 mld zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (136):

Komentuj

Komentarze / 136

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 15:55
    "kilkaset tysięcy" - to znaczy od 100 tysięcy do 900 tysięcy... To ile w końcu , bo ja też mogę napisać ogólnie , że zarabiam kilka tysięcy... A jednak , mówiłem , że dzięki Mix-owi Plus był bliski zepchnięcia Idei na 3 miejsce. I to dzięki umiejętnej , niezbyt uczciwej reklamie. Ciekawe czy Mix-a wrzucają do post-paid , czy do pre-paid. Lekka schizofrenia , bo to telefon na kartę , z drugiej strony "oferta specjalna"...
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-09-07 15:56
    co slyszalem najczesciej telefony po 1zł
    0
  • Users Avatars Mini
    maruch pisze: 2004-09-07 16:00
    no i po raz kolejny plus wyprzedza o mile w zyskach reszte stawki...widac kurw znoszaca zlote jajka
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-07 16:09
    Drogo - drożej - +. Jeśli nie zmienią stawek w abo do końca września ,zmieniam operatora.
    0
  • Users Avatars Mini
    stasiu_j pisze: 2004-09-07 16:16
    no no
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 16:18
    Polkomtelowy rebus , czyli powiedzenie czegoś nie mówiąc nic - "przyciągnęła kilkaset tysięcy użytkowników, ponad pięciokrotnie więcej niż planowano". Gdyby to był taki hit , to na pewno by napisali konkretnie , chyba , że coś przegapiłem , jeśli tak to przepraszam. Nie ma wątpliwości , że oferta Simplus jest aktualnie świetna , ale jest taka od 8 sierpnia , i nikt mi nie powie , że od marca do sierpnia (frontalny atak Heyah) sprzedaż Simplusów szła im jak burza , czyli mówiąc wprost nie ubywało im więcej klientów niż przybywało. Taryfy abonamentowe są znakomite w Plusie same w sobie i zawsze się dziwiłem , że nie znajdują uznania w oczach większości piszących o nich na forum. Byleby gprs był dalej tani :-) , reszta abo. Plusa może być droga , choć dla mnie taka nie jest. Ale na mnie świat się nie kończy przecież i nie zaczyna.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-07 16:25
    Issa - może jestem nie wtemacie ale abo 61zł b-tto = 46min= 1,32zł/min. Jak to nie jest drogo , to ja jestem szach perski .
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 16:28
    ***Grzegorz_Z - a więc "oferta specjalna" "abonamentu" "na kartę" "za 1zł" ;-) Wszystko jasne. Co do SS to szczerze wątpiłem wszumne zapowiedzi 500 tysięcy użytkowników na koniec roku , ale to dopiero początek września , a sprzedaje się to nieźle. Wiem , bo znajomy otworzył w Agencji Reklamowej punkt SS , a jest raczej wiarygodną osobą. Ludzie biorą same Startery , i z telefonem , jednak BARDZO tani i całkiem dobrej klasy do podstawowych zastosowań. Co więcej , Polkomtel reklamuje ją ostro , w moim mieście przyjechali pod koniec wakacji , rozbili parasol stworzyli całkiem sympatyczny punkt informacyjny , ludzie się interesowali naprawdę - " o zobacz , za darmo!". Po mieście twardo jeździł chłopak w samochodzie z megafonem i reklamował SS-a , już jest trochę tego na bilboardach. No , no...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 16:29
    ***Tomko - ale jaka to jest taryfa bo nie chwytam ? Przepraszam zajrzę później , muszę lecieć :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-09-07 16:32
    Czytam Wasze komentarze i czytam ten artykuł i tak mi się nasuwa: "Wyniki finansowe Plusa: czyli jak umiejętną propagandą pokazać, że się zyskało, tam gdzie się straciło":)
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-09-07 16:46
    loco* - trafiłeś w sedno. Czekam na info o finansach idei i szczególnie ery, bo razem z plusem startowała. Ważny jest bardzo wzrost przychodu, u ery wypada to lepiej, no i EBIDTA spadła, co pewnie smuci bardzo kol. L. Millera, prezesa Pachowskiego. Ale raport bardzo ciekawy, bo dowiedziałem się od tow. Prezesa, co dla Plusa jest najważniejsze: "W ten sposób staramy się podnosić wartość firmy, co jest naszym nadrzędnym celem". Pamietajcie: nie klienci, tylko wartość firmy. Jak to pierwsze przeszkadza drugiemu, to zawsze można wpowadzić opłatę za coś, co było bezpłatne.
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2004-09-07 16:46
    Hmm nie wiem czemu, ale mam coraz to gorsze zdanie o Plusie.. moze dlatego ze liczy sie dla nch tylko zysk a klient to patafian... pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-07 16:52
    ***Issa, taryfa Efekt+50 . Porównywalna +60 dla fizycznych ( nie regonowców) = 54,90b-tto= 30min =1,83/min. Gdybym nie był regonowcem a spółką z udziałem skarbu państwa, to mże nie zwracałbym uwagi na takie drobiazgi.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-09-07 16:53
    ***oj miki, to im pokazałeś błąd ogromny w sztuce komunikowania się z klientami! oczywiście, że każda firma o zysku myśli ale prawda jest taka że bez klientów zysku nie ma i to klient musi być nadrzędny bo dzięki niemu ten zysk jest!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-07 16:59
    Ja %#$@$%#@% chce mi się wymiotować jak czytam takie komentarze - przyznaję, że coraz częściej mimo woli. Wiecznie źle, wiecznie nie tak. Jak jest dyskusja pod tytułem, który operator lepszy, to co poniektórzy ludzie dają się pociąć w obronie swoich telekomów. Jak są wyniki finansowe, to wieczne malkonenctwo, i bluzgi: "kurwy, oszuści, złodzieje". Co najczęściej piszą ludzie nie mający pojęcia o treści newsa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciej D. pisze: 2004-09-07 17:01
    WRÓBEL (BYŁY PREZES ORLENU) DOSTAJE OD PLUSA CO MIESIĄĆ 16 TYŚ. ZŁ. PENSI !!! !!! !!! TE MEDNY SĄ WSZĘDZIE.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-07 17:09
    **Gonzales- nie denerwuj się. Ale jeśli czytam o TANIEJ I PROSTEJ ofercie, a na r-ku widzę że ona ani tania ani prosta, to znaczy że p. Prezes + wciska kit, albo nie wie co się na rynku dzieje. Zaś co do bazy lojalnych klientów ,to każda cierpliwość ma swoje granice. Pozdr. Tomko
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-09-07 17:11
    loco,miki,kfysiek: zawiść przez was przemawia? Od kilku lat słyszę, że jak plus cen nie obniży to już koniec, wszyscy straszą rezygnacją itp. A tu jak na złość co roku zwiększa się baza klientów, przychód i zysk rośnie. Jak to możliwe co? Wszyscy na GOL-u krzyczą (no prawie wszyscy) ze to taka zła sieć a tu ciągle wyniki się poprawiają. To że dba o podniesienie wartosci firmy to jest normalne, era i idea też to robią. To jest biznes, to nie pck czy caritas. A dbanie o wartość firmy jak widać nie przeszkadza w zwiększaniu ilości klientów. Tylko nie piszcie że ktoś ich na siłę do sieci zapisał....
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-09-07 17:19
    Gonzales * - Rodzai komentarzy nie zliczysz, ludzi nie zmienisz szybko. Prawdą jest natomiast, że pisać należy lub mówić na temat, a z tym problemy ma sporo osób w naszym kraju. A co do meritum: Plus ma strategię rozwoju a zarazem jej nie ma. Ma - o tym łaskawie poinformował prezes Pachowski. Nie ma, bo taką strategię ma każda firma na rynku - dlatego w ostateczności Plusowa strategia sprowadza się do "łatania dziur". To tu, to tam...
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-09-07 17:20
    issa- ja nie mam w książce telefonicznej jeszcze nikogo z nr w Sami Swoi. Nie słyszałem też by ktoś to z rodziny kupił...No cóż- może jednak to prawda że wszyscy korzystają z GPRS-u, HSCSD, MMS-ów, WAP-u u i ostanio EDGE i UMTS ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    daro_pop pisze: 2004-09-07 17:31
    duzo ludzi lapie sie na mix plus
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-09-07 17:32
    RAFALS * - do sprawy podchodzę spokojnie, jako były 3,5 letni klient Plusa. Parę miesięcy temu zrezygnowałem z jego usług. Obecnie żona ma od ponad roku w Plusie telefon. I siłą rzeczy kontaktu z tą firmą nie straciłem. I powiem tak: wypowiedź Pachwskiego traktuję bardzo serio, bo właśnie takie mam odczucia wobec tej firmy. Plus równo i z uporem robi się coraz gorszy (wiem, że tobardzo subiektywna ocena) i płaci cenę za taki a nie inny akcjonariat a przede wszystkim za takiego a nie innego Prezesa, czyli de facto układ polityczny. A jako klient wręcz oczekuję poprawy tej firmy, bo suma sumarum to leży w moim interesie. tak jak każdego użytkownika sieci komórkowej.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-09-07 17:39
    ***RAFALS: NIDGY nie powiedziałem , że Plus to zła sieć! A jeśli chodzi o interes firmy, to przecież wyraźnie powiedziałem, że ja doskonale rozumiem, że interes firmy i zarobek sa najważniejsze. Jednak błędem komunikacji Plusa jest powiedzenie o tym wprost, bo to negatywnie do nich nastawia klientów. Ja tylko to powiedziałem:) A zawiść jest mi znanym uczuciem, ale raczej nie w stosunku do telefonii komórkowej;)
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-09-07 17:48
    loco: no to się źle zrozumieliśmy. A myślisz że raporty finansowe czyta przeciętny klient? Tylko tacy nawiedzeni jak my na GOL-u to czytają.
    0
  • Users Avatars Mini
    radzik pisze: 2004-09-07 17:51
    no tak wyniki finansowe dobre i mogą zaraz tu podciągnąć niusa następnego że to dzieki najnowoczesniejszemu UMTSowi tak plus elegancko zarabia
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawełek pisze: 2004-09-07 17:54
    A dla mnie najważniejsze jest, żebym ja miał z firmy największy zysk, to jest płacił jak najmniej za rozmowy. Wcale nie zależy mi na tym, żeby Plus się na mnie bogacił. Więc jak teraz będę brał sobie następny abonament to na pewno się na Plusa nie zdecyduję. Bo ważna jest dla mnie moja prywatna kieszeń a nie kieszeń prezesa Plusa!
    0
  • Users Avatars Mini
    Boncio pisze: 2004-09-07 18:13
    Wiecie co tam może nie jest wprost napisane, ale w pierwszym akapicie tak niby po średnikach, ale jest napisane, że to chyba raczej dzięki mix+ mają taki przyrost klientów. Oczywiście mixa zalicza się u nas do postpaidu. O ile w Idei i Erze to jeszcze rozumiem, bo rzeczywiście jest tam jakiś abonament, ale w Plusie go nie ma wcale, tylko doładowania. No ale dla potrzeba propagandy wszystko się zrobi. A rację ma ***miki, to wina akcjonariuszy i prezesa... No bo co może jakiś marketingowiec, skoro pan prezes co innego wymyślił i ma inne plany niż nowa oferta...
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-09-07 18:19
    Wyniki wydaja sie byc 'piekne', widac szerzaca sie infekcja heyah ominela w duzym stopniu plusowcow... *** PS. Czy Szanowni Panstwo z GOL'a mogliby nastepnym razem stabelaryzowac podobne dane i pokusic sie raz na kwartal wykonac zestawienie wszystkich operatorow? Z gory dziekuje. (czlowiek, czyta i czyta i wiecej w tym 'belkotu' niz rzeczywistych informacji ;) ).
    0
  • Users Avatars Mini
    Drbrown pisze: 2004-09-07 18:24
    Propaganda sukcesu godna czasów komunizmu,gdzie też wszystkie wskaźniki rosły a było coraz gorzej :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 18:47
    *** Tomko , tylko niech Cię nie zmyli , że przez gprs Plusa... Jak sądzę z Twoich komentarzy we wrześniu kończy Ci się umowa. Taryfy Efekt pojawiły się w marcy , więc musiałeś sobie zmienić z jakiejś starszej taryfy , którą posiadałeś. Te taryfy są w sumie całkiem niezłe , naliczanie sekundowe 6.1 w dwóch najniższych abonamentach , wyżej gratisowe , wszyściutko od mms-ów , Strefy Tanich Połączeń , po gprs schodzi z pakietu. Wiem w Simplusie jest dokładnie wszystko to samo za wyjątkiem Strefy , z tym o zgrozo ;-), że minuta jest jeszcze tańsza i sms-y do Plusa za 15 groszy. No cóż , niejeden pisał , że w pre-paid jest teraz lepiej niż w abo. Ale jeśli będziesz chciał pozostać w abo dla firm , czy w Idei czy w Erze , to różnic kolosalnych w rachunkach raczej nie będzie. No i zawsze dostaniesz super telefonik wkrótce , za dobrą cenę , wiem bo my dostawaliśmy i nie narzekam.
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-09-07 18:53
    ***Grzegorz_Z - kiedyś już pytałem, ale zapytam ponownie - czy zgodnie z zapowiedziami wypowiedziałeś już umowę Plusowi powołując się na zmianę regulaminu?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-07 18:53
    Grzegorz_Z - jakbyś czytał to byś wiedział, że Polkomtel wydłużył do roku od czasu zablokowania wychodzących okres, w którym karta nie zostanie wyłączona... Dostosowując więc ten okres do innych prepaidów, napewno Plus zmniejszył churn. Ale w czym widzisz problem, że znowu się mnie czepiasz? Raczej powinieneś się cieszyć, że jeśli zostało Ci po dwa złote na tych Twoich czterech Simplusach, przez te 365 dni Cię nie okradną, jeśli tylko zasilisz konto...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 18:54
    Mój brat dostawał też w PWA telefonik po świetnej cenie , nam oferowali T610 praktycznie za grosze w lutym , wzieliśmy Nokia 3650 za 420 zł , która teraz jest właśnie w użyciu. Ale i nie każdemu taki telefon jest potrzebny... Zresztą podobno jest bardzo brzydki ;-) Pomyśl o taryfach Mega w Idei , jeśli w Twoich połączeniach przeważają numery stacjonarne i Idei , w Erze też są świetne promocje. Zawsze można rozwiązać umowę w Plusie , wziąc nową aktywację z extra telefonikiem za grosze , sprzedać telefon i używać nowej aktywacji w starym. Rozwiązań jest multum i można spokojnie dopasować ofertę do potrzeb. Zawsze jednak abo. to super telefonik po super cenie i nie gorsze dodatki specjalne. Miłego dnia i mógłbyś napisać jeśli zechcesz oczywiście , ku jakiemu wariantowi się skłaniasz , po rozwiązaniu umowy . To ciekawe. Hej:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    domur pisze: 2004-09-07 18:55
    a kiedy nowa konkretna taryfa simplusa?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 19:01
    *** Grzegorz_Z - jesteś jednym z moich ulubionych komentatorów , razem z mega błyskotliwym Gonzalesem , Wlo i wieloma , przepraszam , że nie wymienię osobami. Ale daję słowo , że gdybyś usłyszał równiutki , miękki i bajecznie spokojny głos ***wlo , to wiedziałbyś już na pewno , że ***wlo jest naprawdę spoko gościem i nie jest wcale taki ostry.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-09-07 19:05
    ***issa: ja nie wiem, skąd się Grzegorzowi wydaje, że "wlo" jest ostry. Po jego komentarzach na GOL-u zawsze go raczej postrzegałem jak osobę wyważoną, ojca dzieciom i ogólnie przyjaciela ludzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 19:07
    Ja w Plusie nie mogę absolutnie przeboleć , chorych jak dla mnie punktów regulaminów z DOPL. Czarna rozpacz te ograniczenia... Ale co ja mogę na to poradzić. Najlepiej mieć jednak dwie - trzy niskie aktywacje w abo. zawsze można się załapać na fajną promocję a to w Plusie , a to w Idei , a to w Erze ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 19:16
    ***loco - pewnie kto się czubi , ten się lubi ;-) Ale komentarze tych wymienionych osób , Twoje itd. czyta się zawsze z przyjemnością. No bo dlaczego Go tak przyciąga ? Ile osób czyta tylko pobieżnie newsa i leci czytać DOKŁADNIE :-) komentarze ? To o czymś świadczy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-09-07 19:37
    Ma dużo chce więcej... ale nie dam sobie łatwo wprowadzić nowych kosztów rozmowy z konsultantem. Bezczelność najbogatszego operatora sięga już szczytów. Zmiany - czyli obciążane mnie dodatkową opłatą za konsultanta mam przyjąć z zadowoleniem .. Przegięli , a gdzie do diabła informacja ,ze mogę się na nowy cennik nie zgodzić? ...Niedoczekanie!! To niczym narobić komuś na wycieraczkę i poprosić o papier.
    0
  • Users Avatars Mini
    kleszcz pisze: 2004-09-07 20:32
    ***Grzegorz_Z ale w plusie do boku oplata jest jednorazowa a nie za minute wiec zalezy ile bedziesz gadal - jesli ponizej minuty to tak :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-07 20:39
    Grzegorz_Z - i zrobisz "za karę" Plusowi "na złość" :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-09-07 20:41
    Grzegorz_Z: nie Plus Erze tylko Era Plusaowi zapłaci interconnect za tą rozmowę
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-09-07 20:44
    Wiec tylko dasz zarobić sieci której tak nie lubisz. A tak powaznie to przez 5 lat może ze 3 razy dzwoniłem do boku więc nie wiem z czym tam można dzwonić na tyle często, żeby aż robić z tych 95 gr za połączenie taką aferę
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-09-07 20:47
    Grzegorz_Z: Możesz mieć jeszcze "tańsze" rozwiązanie. Zmień sobie abo w tpsa na darmowe wekendy i wieczory i dzwoń do boku plusa do woli i darmowo. Zaoszczędzisz 95gr a że zapłacisz abonamet większy..to drobiazg.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2004-09-07 21:02
    Jeśli chodzo o ilość klientów Plusa którzy zakupili Mix Plus to będzie ich kilka ładnych tysięcy. Ja prowadzę salon w miasteczku wielkości 15 tyś. ludności i od czerwca sprzdałem około 350 szt Mix Plus i 150 aktywacji abonamentowych. W kraju jest około 1000 salonów Plusa więc łatwo sobie przliczyć ile od czerwca do września Plus pozyskał klientów. Pozdrawiam!-właściciel salonu Plus Gsm !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 21:13
    *** Lutek - a ja byłem dwa razy w Jeleniej Górze (duże miasto dosyć) , raz kupowałem sobie Simpka w Salonie Firmowym Plusa , raz przechodziłem koło niego , i byłem w salonach (wszystkich) w Tesco. Tłoku nie było nigdzie , uwierz mi , a prawdopodobieństwo , że to był akurat przypadek jest małe , bo raz była to godzina 12.30 , drugi raz ok.16stej. Tłok w Salonach można między bajki włożyć. Wogóle słow "tłok" jest tu nieuzasadnione , bo lepiej by było powiedzeć "pustki".
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 21:20
    ***Grzegorz_Z 17.46 - pisałem , że zawsze warto mieć pokorę przed życiem , o tak koniec i początek biednego i bogatego jest taki sam. "Życie jest grą , więc zagraj w nią" - jak mówi mój nauczyciel , ale trzeba bardzo uważać. Twój umysł , porzuci to co zobaczył już wkrótce. Nawet nie wiesz dlaczego , ale dowiesz się :-) Zakończenie Twojego komentarza , jest jeszcze lepsze , niż doskonałe. Yo :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-07 21:21
    **Isa, umowy skończyły mi się już dość dawno. Z + jestem z sentymentu ( mam umowę od czasu gdu n-ry zaczynały się od 601 : ) ). Ale widzę jak z roku na rok inni oferują coraz niższe stawki - podobny abonament a w nim więcej minut.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 21:22
    **Grzegorz_Z 19.19 - pamiętam pisałeś o tym. Czas burzy zwanej "PlusMix-em" minął. Czas na WebBurze ;-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 21:23
    ***Tomko -co wybierasz więc , lub co Cię najbardziej kusi aktualnie ? Jeśli to nie tajne... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 21:37
    ***Tomko - moja mama ma także numer w Plusie wlasnie z prefiksem 601. Byl kupiony , jak Plus na Dolnym Śląsku jeszcze raczkował , a przynajmniej na naszych górskich terenach. NIGDY nie zmieniła nawet PIN-u , jest taki jaki był od początku. Ale na taryfy , stawki i inne cuda niewidy , nie zwraca wogóle uwagi. Pełny luzik , ja jej zmieniam. Nawet taryfy na stacjonarnym. To jest klient. Dzwoni , płaci i nic ją więcej nie interesuje :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Lute pisze: 2004-09-07 21:40
    ***issa- tak dla twojej wiadomoći "tłok" to był i jest do tej pory, ja miałem klientów, którzy przbywali na wczasach w mojej miejscowości i u mnie kupowali Mixa bo u siebie nie mogli dostać. Proszę zajrzeć do salonu Firmowego Plusa tam sprzdawcy siedzą cały dzień i tylko klepią umowy na Mixa. Przykład sam dzisiaj podpisałem od godziny 15 ( bo o tej dostałem dostawę telefonów i kart Mix ) 15 umów do godziny 18, więc mi nie pisz jak nie wiesz, a to że nie widziałeś ludzi w salonie jakiś tam to mogłeś nie widzieć to zalerzy jak właściciel się stara, czy ma towar i chce wykorzystać zainetersownie jakie w tej chwili jest i będzie na Mix Plus. Mam zresztą cały czas informacje z innych Salonów jak wygląda sytuacja a wygląda to tak, że sa klienci i jest ich coraz więcej ale jak ktoś zazdrości to jego problem ja się raduje bo kasę zarobię i to nie małą. Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2004-09-07 21:42
    Przepraszam za literówki, ale jestem zmęczony po całym dniu patrzenia w monitor komputera
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-09-07 21:55
    Lutek: i tak ci nikt nie uwierzy że jest zainteresowanie mixem. Nawet jak byś im te umowy pokazał to by powiedzieli że się mylisz. Nie warto przekonywać bo niektórzy są nieprzekonywalni.
    0
  • Users Avatars Mini
    haiper pisze: 2004-09-07 22:13
    *Lutek* Niedługo wyjdzie, że całe 15 tyś mieszkańców ma mixplus. Eh pohamuj Sie. Pzdrawiam Szczecin :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-07 22:14
    **Issa - na razie czekam ( wypowiedziałem umowy na 2 n-ry, 3 jeszcze zostały : )) Na razie czekam. A wybiorę taką umowę która w abo ma w przeliczeniu najtańsze minuty, stawka za pozostałe jest płaska, i nie muszę się zastanawiać czy to godziny szczytu czy nie i do jakiej sieci dzwonię. Dość często zmieniam lokalizację więc nie bawi mnie ciągłe przełączanie stref.Zaś wysokość r-ku - na to zawsze się zwraca uwagę prowadząc firmę, chyba że wydatki pokrywa skarb państwa : ) PS. Jeśli to prawda że + obsługuje spółki w których większość udziałów ma skarb najjaśnieszej, to jescze długo będzie miał dodatnie wyniki - niezależnie od ilości zwykłych abonamentowców.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-09-07 22:30
    ja ostatnio byłem kilka razy w salonie plusa w Białymstoku i za kazdym razem widzialem osoby biorące mixa oczywiście z hasłem na ustach "telefon za zlotowkę na kartę"...tak więc ***Lutkowi wierzę, że to schodzi
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2004-09-07 22:31
    Grzegorz_Z: A jaki to numer? 022 6071601 jak dla mnie to normalny nr tpsa. Jest taki sam od poczatku kiedy jeszcze nie było alternatywnych opków stacjonarnych a i plus też nie mógł świadczyć usług stacjonarnych.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 23:07
    ***Lutek - a co jeśli piszę i wiem? "-Po jakim czasie będzie wypłacana prowizja dealerom za umowy w Mixie ? Standardowo jak w postpaid".... Bardzo dobrze , niech Ci schodzi , niech Plus idzie do przodu , mimo iż uważam , że i reklama tej oferty jest nie taka jak być powinna , i sama oferta poza telefonem za 1zł jest niezmiernie słaba jak na dzisiejszą ofertę operatorów. Czy to jeśli chodzi o MixPlus , czy to IdeaMix lub EraMix. Co do klepanai umów w Salonie Firmowym i nie tylko firmowym w Jelonce. Widziałem jak Pan z obsługi salonu był niezmiernie zainteresowany Panią także pracującą w tym salonie. Nie mieli pełnych rąk roboty. No cóż , mi lokalnie gprs Ery też nie działa , a innym działa. Jakoś u ***Hansena w jego okolicach tłoku też nie ma. Również pozdrawiam :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-09-07 23:08
    mixPlus się sprzedaje, napewno nie są to "tłumy" jak w czerwcu i lipcu, ale od 5 do 10 sztuk w takim miasteczku jak Lublin się sprzedaje. Szkoda tylko że odbywa się to kosztem post-peidu (mix to 100% pre-paid) ale argumenty przy niskich taryfach na korzyść postpeidu są bardzo ograniczone; czasami zastanawiam się czy niektórzy userzy Gol-a są tak zaawansowani wiekowo i pamietają jeszcze czasy towarzyszy, nudne; jak tak dokładnie poczytać to większość userów ma telefony w Plusie (o ironio) mimo swoich wypowiedzi nie zmieniają sieci
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-09-07 23:11
    ***issa: ludzie się kochają i co w tym złego, he,he,he jak sie przejawiało zainteresowanie tego Pana tą Panią?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 23:14
    ***Lutek jeszcze... - jedyne co mi się wydaje , to to , że dealerzy Plusa mówią jak to im bosko schodzi towar w ich salonie , Ery to samo o sobie , zaś ci z Idei o swoich salonach. I czego ja mogę zazdrościć? Przecież ja nie pracuję w żadnym z Salonów. Och , zazdrość to niskie uczucie , jedyne o co jestem zazdrosny , to o moją żonę ,;-) bo jeśli chodzi o telefony i aktywacje to mam to co chciałem i niczego mi nie brakuje :-) Pozdrawiam i nawet nie wyobrażasz sobie jak szczerze życzę Wam dużego ruchu , bo pracownicy salonów Plusa to równe chłopy i niezmiernie miłe Panie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-09-07 23:19
    ***issa: tak różowo to nie jest, najłatwiej to zobaczyć po tym której sieci salony dilerskie są zamykane,
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-07 23:25
    ***MARCIN EMPUNKT - ależ oczywiście , niech się kochają. Pan wyglądał , jak aktor z Holywood , mega przystojniak , Pani też ładna. Przysłowie mówi , że jest tak , jak myślisz że jest , ale powiedzmy , że przynajmniej jego zachowanie było typowe dla większości mężczyzn bardzo zainteresowanych osobą (kobietą) którą widzą. Hmmm , jakby to ująć delikatniej... ;-))) Oj , chyba zeszło z tematu troszkę :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tosh pisze: 2004-09-07 23:28
    Plus i przyrost abonamentów? Moje doświadczenia są inne: pomimo wizyty w salonie, przedstawienia wszystkich niezbędnych dokumentów, braku jakichkolwiek zaległości u innych operatorów, banków itp., stabilnej sytuacji zawodowej - ODMÓWIONO AKTYWACJI, chyba że wpłaci się kaucję ponad 700 PLN. Bez podania konstruktywnego powodu. I to nie tylko moje doświadczenie - dwóch znajomych w podobnej sytuacji również odeszło z kwitkiem. ALE - za to rozwiązanie umowy to w Plusie kwestia niecałej minuty. Jak mogą, starają się zniechęcić klientów. Dzięki nim Era zyskała kilku abonentów więcej..
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-09-07 23:29
    ***Tomko: Plus jest przede wszystkim bardzo konkurencyjny w segmencie klientów instytucjonalnych i dlatego (chociaż oczywiście nie tylko) dużo spółkek Skarbu Państwa jest obsługiwanych przez Plusa. I jest jeszcze jeden niezwykle ważny argument przemawiajacy za Plusem: bardzo dobra, najlepsza obsługa posprzedażna Firm, wszystkich sczególne w segmencie powyżej 5kart sim. Plus jako jedyny operator płaci za taką obsługę handlowcom, i płaci uczciwe pieniadze. Era i Idea płaci tylko za sprzedaż handlowcom, wiec najzwyczajniej w swiecie ten handlowiec ma ograniczone mozliwości obsługi posprzedażnej pozyskanego klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-09-07 23:34
    ***Tosh: niestety takie sytuacje się rzeczywiście zdarzają, jeżeli mówisz że nie miałeś "problemów płatniczych", i miałeś potwierdzenie zatrudnienia to nie powinno być żadnych problemów.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-07 23:47
    Ciesze sie, ze jestem w takiej sieci jak +). Co do takich ludzi jak **Tomko mam zawsze jedno pytanie. Telefon za grosze dostales aktywujac sie w sieci???? To teraz nie narzekaj ze masz 1,30zl z taktem 30/30, a nie 80gr z taktem 1/1. Przeciez abonament jest forma ratalnej sprzedazy telefonu i jako taki powinien byc traktowany. Czy w prepaidzie dostaniesz np. N6610 za 180zl????!?! Odpowiedz sobie sam na takie pytania i skonc pie.....lic jak jakis glupek. A propos plusa. Reklamowalem ostatnio niewlaczenie nalezych kolejnych 10min w Plus Tobie, bo jestem ponad 36 miesiecy. Po dwoch reklamacjach przyznali mi minuty, oddali tamte zalegle 20 min i dodatkowo w ramach rekompensaty kolejne 20 min. W przyszlym okresie rozliczniowym mam prawie 100 min i 30 smsow za 61zl. To chyba nie jest zla oferta!?!??! Pozdrawiam wszystkich plusowcow
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-09-07 23:57
    ***tkubon: trafiłeś w sedno, bardzo konkretna wypowiedź, pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-07 23:59
    **Marcin Empunkt. Czy mógłbyś przybliżyć na czym ta konkurencyjność polega ? Sorki ale patrząc na wyczyny np ZUS, NFOZ itp to mam wrażenie że takimi duperelami jak koszty nie zawracająsobie głowy. Z + jestem tylko dlatego że 1. sentyment 2. musiałbym wielu ludziom podawać nowy nr 3. Luddzie z + z którymi miałem kontakt - POZYTYW : ))) i na koniec łyżka dziegciu - takie samo wrażenie jak Tosh - i to pprzy rozwiązywaniu 2 umów. Ps. Ktoś tu mówił o starości ; poczekaj młodziku a zobaczysz że pewnego dnia przestanie cię podniecać jaki kolejny n-ty bajer wstawiono do słuchawki , a zaczniesz doceniać jasne umowy gdzie 2+2= 4 . Mimo to zazdroszcze młodym ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-08 00:07
    ***tkubon- po pierwsze doskonale wiem na czym polega dotownie komórek przez opów. Po wtóre gdybym nie lubił + już dawno bym z nich zrezygnował ,. Po trzecie moje wypowiedzi dotyczyły stawek za min. i ilości minut wpisanych w abonamenty w porównaniu do innych ofert. Chyba masz problemy ze zrozumieniem czytanych tekstów : )
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-09-08 00:12
    ***Tomko: wczytaj się w taryfy: Efekt-y, Plus Max-y, Max Minuty, usługi tj: System Plus, Sieć Biurowa i ich odpowiedniki w Efektach, będziesz rozumiał konkurecyjność Plusa,
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-09-08 00:14
    sorry chodziło mi o strefę biurową
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-09-08 00:23
    ***MARCIN: eee, ja tam przestalem mowic, ze nie powinno byc problemu, sam mam znajomych, o ktorych wiem, ze sa dobrymi klientami konkurencji a Plus poprosil ich o 760 kaucji, a na maila o podanie przyczyny, dostalem odpowiedz, ze nie maja obowiazku sie tlumaczyc. wkurza mnie to, bo przechodza umowy gdzie ewidentnie widac, ze to walek (rencista, wybierajacy taryfe plus200 i SE t610, oraz pachnacy czysta wyborowa:P), a inny, skromny, papiery ok itd, kaucja. szlag czasem trafia. co do ruchu, to u mnie w Poz w SKF ruch spadl, Mix nadal sprzedaje sie dobrze, ale duzo zalezy od miejsca, miasta itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-09-08 00:31
    a kwestia drogo - tanio, wielokrotnie juz tu poruszano ten temat i wielokrotnie byla mowa, ze sedno tkwi we wlasciwym doborze taryf i uslug. klienci bardzo czesto boja sie wybrac wyzszy abonament i efekt jest taki, ze jakies 80% sprzedawanych taryf to Plus20 i Plus40. nawet jak pada proste pytanie, ile przewiduje pan/pani wykonywac polaczen dziennie, zazwyczaj pada odpowiedz, "no 1 - 2 rozmowy" ok, czyli powiedzmy dziennie 4min, czyli mozna przyjac, ze wypadnie jakies 80 min..., no ale jak sie zasugeruje ciut wyzsza taryfe, albo Swojaki, to od razu odmowa. A pozniej jak przyjdzie rachunek to jest gadanie ze drogo :
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek19 pisze: 2004-09-08 00:33
    Dlaczego zawsze każdy operator pisze o sobie samym, że jest rewelacyjny? Każdy operator jest mistrzem nowomowy :) Czasami tak zakręcą, że trzeba tłumaczyć z polskiego na polski. Oni chyba czasami też nie rozumieją tego co piszą i do końca w to nie wierzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-09-08 00:37
    ***Tomek19: zacznij o sobie publicznie mowic zle, to zobaczysz dlaczego :
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-08 00:38
    Tak , bardzo mi się podoba aktywacja strefy biurowej - czy to dotyczy wszystkich kom. firmowych czy każdej z osobna? Zaś co do efektów plus - konkurencja chyba daje więcej minut w abonamencie a i po wykorzystaniu abonamentowych tar. za min jest niższa. Jęśli się mylę to sorrki. Pozdr Tomko
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek19 pisze: 2004-09-08 00:51
    ***titq*** Chodzi mi jedynie o to, że ich sposób chwalenia się trąci czystą nowomową. Rozumiem dlaczego tak robią, ale mogli więcej robić, a mniej się chwalić. Właśnie wysłałem już chyba 15 czy 16 reklamację do Idei odnośnie promocji 10% Więcej. Może zadbaliby, by wszystko funkcjonowało jak należy.
    0
  • Users Avatars Mini
    awns pisze: 2004-09-08 01:06
    oraz ma najniższy średnioroczny wskaźnik rezygnacji churn (21,8%). Jak dla nich 21,8 % to mało to ja nie wiem z czego oni się cieszą :-) Dla ciekawych jeden z oparatorów konkurencyjnych Plusa ma wskaźnik jednocyfrowy i to mniej niż 5 %
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-09-08 01:13
    ***tkubon ile z tych 100 minut masz do wykorzystania w szczycie ? Ja w pazdzierniku bede mial fajne warunki w Erze ;-) Za 61.01 bede mial 205 min . Szkoda ze nie przez caly rok ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Boncio pisze: 2004-09-08 01:15
    @Tomek19 ja kiedyśreklamowałem promocyjne doładowanie w Popie mamy i w ciągu 14 dni doładowali. Przez BOK.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 01:15
    ****Tomko: Po pierwsze nie porownuj ofert prepaid (starterow lub zestawow) z abonamentem z subsydiowanym terminalem. To dwie rozne historie. Obecene trendy opow to dwie oferty postpaid jedna z terminalem i drozsze rozmowy a druga bez terminala i tansze rozmowy. Dlaczego nie prownasz np. promocji plusa Dwa razy wiecej i prepaida???? Porownaj erowa urodzinowa do prepaida, MEGE w Ideii do prepaida wtedy masz jasny obraz sytuacji, a nie umowe z telefonem do prepaida. ponadto poruszyles watek taryf biznesowych. Efekt i PlusMAX to obecnie NAJKORZYSTNIEJSZE taryfy dla malego i duzego biznesu. Dlatego, ze sa to PAKIETY KWOTOWE. Zakladamy, ze firma dzwoni do wspolpracwonikow czesto. Usluga KontaktPlus i odejmowanie z pakietu po 30gr z taktem 1/1 to znacznei korzystniejsze niz np. w Ideii najpierw przeplacone minuty, a potem wybrane lub inne ulgi i Erze Biznes nawet nie pisze bo to porazka.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 01:19
    czy juz teraz masz jakis pelen obraz sytuacji???? Mam nadzieje ze tak. ***Erazmus: z tych 100 min moge dzownic wszedzie w szczycie i do dowolnej sieci. Poza tym kumulacja minut plusowa jest najlepsza z mozliwych. Era niestety wysiada w tym wzgledzie. Dodatkowo moge sobie aktywowac kupe minut z 5plus lub za 25zl pakiety 50 min poza szczytem lub wewnatrz sieci :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 01:20
    Twoja Komórka opisywała - bodajze w 2001 roku - sytuację, w której Polkomtel odmówił aktywacji pracownikowi swojej sieci dealerskiej, żądając 7000 PLN kaucji :))). Natomiast co do dotowania telefonów - bardzo proszę nie powielać tej błędnej opinii, że operator robi nam mega prezent dając aparat za grosze, bo - po pierwsze - kosztuje go to o wiele mniej, niż nam się wydaje [vide: koszty pozyskania klienta]; a po drugie - są na świecie sieci, gdzie dostaje się za równowartość 260 PLN telefon UMTS za free, 750 minut i 150 SMSów.Więc argument o dotowaniu jest cieniutki. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 01:21
    awns::: Ktory to operator??? Bo chyba nie era, ktora sama sobie zrobila konkurencje w postaci heyah ani tym bardziej idea z popem spoznionycm
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-09-08 01:22
    ***tkubon pakiety i uczciwe rozliczanie ich to najwieksza zaleta Plusa i niestety moja siec jest daleko w tyle jesli chodzi o ten aspekt. Niemniej ciesze sie ze raz w roku bede mial minute w abo w cenie 29 gr ;-) Niestety od stycznia bedzie znacznie gorzej bo konczy mi sie promocja na abo 50 % taniej ...
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 01:25
    **Gonzales: Jaki to kraj? Chetnie sie dowiem. Musisz jednak wziac pod uwage polskie realia. Przede wszystkim nasycenie rynku. Jesli jest ono male lub zainteresowanie nie tak duze, jak w opisywanym przez Ciebie kraju to operator nie moze sobie pozwolic na zakup terminali w wiekszych ilosciach, by pozniej zalegaly w magazynach. Poza tym na terminale sa pewne ceny zaporowe. Producentowi musi sie zwrocic koszt produkcji i przede wszystkim dobrze na tym zarobic nawet na duzych ilosciach, wiec na pewno sa jakies ceny zaporowe, poznizej ktorych ceny nie spada, bo za 1zl od producenta ich nie kupuje. Poza tym od kiedy tak Ci UMTS przypadl do gustu??? Zawsze na niego narzekales, ze Ci niepotrzebny ;) i ze ceny terminali beda drogie a uslugi tym bardziej
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 01:27
    ***Erazmus, jeden raz w roku??? Co to za promocja? Co powiesz na program lojalnosciowy Era Premia w porownaniu do 5plus. Moje zdanie Era premia - LIPA straszna
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-09-08 01:34
    ***tkubon Promocja urodzinowa abo 15 % tanszy w X Jesli chodzi o Era Premia nie narzekam bo i tak jest to postep w stosunku do Stokrotki. W ciagu 2 lat udalo mi sie uzbierac wystarczajaca ilosc punktow aby aktywowac 2x 120 min a rachunki place raczej male 50-70 zl . O 5plus nic powiedziec nie moge bo nie znam ...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-08 10:23
    awns - który? Gonzales - tylko tam, gdzie tak jest, ludzie nie noszą telefonów od parady, a mają na koncie po kilkadziesiąt godzin "wygadanych". 750 minut! Una skażdy chciałby mieć, tylko kto to wykorzysta? Ja nie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 10:43
    ***Tkubon - chesz wiedzieć? Proszę bardzo. Sieć 3G, Wielka Brytania :). Co do UMTS - narzekałem i póki co - będę narzekał, przynajmniej częściowo. Racz zauważyć, że telefony UMTS w Polsce są w promocjach w horrendalnej cenie, zaś realnego cennika ciągle nie ma. Zaś cennik na transmisję danych jest tylko wąskim wycinkiem UMTS. Zresztą, do najniższych nie należy, i tak. Zaś jego atrakcyjność spowodowana jest wcześniejszymi, mocno zawyżonymi cenami transmisji danych.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 12:07
    ***Wlo: to był tylko przykład. Ok, TY nie wykorzystasz. Są tacy co wykorzystają. Zabronić tańszych rozwiązań??
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-08 12:46
    ***tkubon; nie przypominam sobie abym porównywał gdzieś postp. do prep. Interesują mnie oferty dla regonowców a nie dla korporacji. Zastanawiam się jak się ma Efekt Plus 100 do np. Malejącej dla Firm w Id. Na razie wychodzi mi że + liczy sobie 1,07/min w Id 0,85/min do obcych sieci. (we własnej 0,49/min )- być może czegoś nie dopatrzyłem ,jeśli tak ,to będę wdzięczny za pomoc : )
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-08 13:08
    ***Grzegorz_Z - no ciekawe , ale wypowiedź popierająca to dopiero kwiatek - "Brawo :)) Ze swojej strony potwierdzam, ze plus jawnie kpi sobie z abonentów a zwłaszcza z uzytkowników.Co oczywiscie drastycznie przekłada sie na kondycje Plusa.W panike wpadaja pracownicy, którzy z niepokojem obserwóją odpływ klientów i co najgorsze nie widza perspektyw na poprawe.Platworma Simplusa jest totalnie przegrzana pełno w niej błedów i braków.Boja sie wejsc z nową marka bo dadzą sygnał ze simplus zdechł i nie warto sie go trzymać a nie maja pewności ze na nowa platworme ktos przyjdzie tym bardziej ze w momencie otwierania czegos nowego ERA natychmiast zaatakuje tak takiem i plus padnie zatopiony inwestycją. A co najgorsze do drzwi puka 3G.W Plusie wiec popłoch.Jedyny ratunek dla nich to update platwormy z zachowaniem numeru uzytkowników inaczej padną i to na długo.Pozdr"
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-08 13:18
    cd. Pisownia oryginalna. Najlepsza jest ta "kondycja" (pewnie finansowa) , "boją się wejść z nową marką" , słynna już i "rozrekalmowana" dzięki Panu Wacławowi "platworma" i "A co najgorsze do drzwi puka 3G.W Plusie wiec popłoch". Nie ma to ja spece... ;-) Nie odnoszę się tu do osoby , która podała przykład swoich problemów z Plusem bo może mieć (ma) 100% racji. Ja sam i nie tylko ja , mam aktualnie problemy z Ideą niestety.... Ale nie bronię Plusa , bo 33 zł która nam są winni wziąłem sobie sam pomniejszając rachunek , a f-ra korygująca idzie do tej pory ! To nie żart. Mam zapisane nazwiska dwóch Pań z Działu Windykacji Należności (na wszelki wypadek) jedna obiecała , że będzie w sierpniu (termin nie dotrzmany oczywiście) , druga , że we wrześniu. No zobaczymy co z tego wyjdzie...
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 13:42
    **Tomko: Nie dopatrzyles bardzo istotenej rzeczy. Uslug dodanych jak Strefa Tanich POlaczen i Kontakt Plus, ktore cholernie obnizaja ceny polaczen. Nie wiem jak w ideii, ale w EF100 masz juz darmowe 1/1. Nic nie doplacasz, bo nawet GPRS schodzi z pakietu kwotowego nie jest naliczany oddzielnie. Jesli masz kilku wspolpracownikow daj im sim+ lub nizsze abonamenty i dzwon do nich za 30gr. Czego chciec wiecej, a stawka plaska to jest tylko wyjsciowa. Policz sobie dokladnie
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 13:48
    ***Gonzales: jak widzisz "narzekałem i póki co - będę narzekał, przynajmniej częściowo". Juz troche spusciles z tonu co do UMTS. Taryfy nie sa atrakcyjne? To porownaj to z konkurencja. Jasne ze moglyby byc te uslugi nizsze, ale poki co ciesze sie z pakietu 30MB za 3zl i 10 wap via gprs za 1zl :)))) Jak wiesz Anglia byla jednym z pierwszych panstw, jesli nie w ogole pierwszym (Jersey) gdzie uruchomiono UMTS :), zatem sa oni juz od nas dosc sporo do przodu. Poczekaj jeszcze troche to zobaczysz ze sie do tego coraz bardziej zaczniesz przekonywac
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-08 14:05
    ***tkubon : dzięki : ). Niestety w moim przypadku kontakt + zużywam na rodzinę ; ))). Zaś większość połączeń jest do " ludzi z zewnątrz". Pozdr Tomko
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 14:09
    ***Tkubon, Misiu kolorowy, coś Ci się trochę pokićkało z tematami dyskusji. Przyklad sieci UMTS podałem tylko i wyłącznie w kontekście dotowania aparatów. Przypomnę, że Twoim zdaniem dotowanie telefonu uzasadnia cenę za minutę rzędu 1,80 PLN. Więc pokazałem Ci, że można i dotować telefon [i to całkiem niezły model], i oferować cenę za minutę rzędu ca. 0,40 PLN, i jeszcze na tym zarabiać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 14:15
    Natomiast nie miałem [i nadal nie mam] zamiaru wywoływać dyskusji na temat UMTS, do czego najwyraźniej dążysz, z teg prostego powodu, że swoje argumenty znamy, a nic nowego nie doszło. Owszem, przyznałem Ci rację na okoliczność cen transmisji danych, ale obecnie odnoszę wrażenie, że Plus obniżył ceny transmisji danych jako takiej, a nie tylko na potrzeby UMTS [ostatecznie z pakietów mogą korzystać wszyscy abonenci, a nie tylko Ci korzystający z UMTS], więc z tym przyznaniem racji nieco się pospieszyłem. No i koronny argument - ceny telefonów. Chyba nie sądzisz, że ceny aparatów proponowane przez Polkomtela staną się stymulantą rozwoju tejże technologii?
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 14:33
    ***Gonzales: nie porownuj anglii i polski. To dwa zupelnie rozne rynki. U nas penetracja to 54% u nich ponad 80%. Wiedz rowniez ze Anglia byla jednym z pierwszych krajow jesli nie w ogole pierwszym (Jersey), ktory testowal i posiadal UMTS. Zauwaz tez ze wraz z nowymi taryfami ceny rozmow tanieja. Do takiej MEGI mozna dodac np. subsydiowany terminal i oferta staje sie automatycznie korzystniejsza. Co do pakietow to oczywiscie moga skorzystac z tych malych wszyscy abonenci (to chyba dobrze :)) ale poprzez UMTS/EDGE/GPRS. a taryfy tylko dla UMTS sa bardzo korzystne nawet z najkorzystniejsza do tej pory Idea.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 14:35
    Ceny sluchawek i tak sa bardzo korzystne w porownaniu z tym jak wchodzil GSM. 999zl netto??? Jak wiesz chyba tyle nie kosztowala pierwsza sluchawka GSM, dlatego smiem twierdzic, ze pojda one dosc szybko w dol ;) A co do penetracji jesli operator ma dwukrotnie wiecej klientow to logiczne jest ze moze zjechac troche z cenami w dol i koszt pozyskania kolejnego jest mniejszy
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 14:36
    **Erazmus: Spox jesli takie warunki CI odpowiadaja to spox. Z jakiego naliczania korzystasz?
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 14:38
    **Gonzales: wez takze pod uwage, ze obecnie polskie sieci tez jeszcze troche subsydiuja terminale w "Tanich promocjach", ale nie sa to oferty za 1zl. Chyba nie oczekujesz tego ze dostaniesz np. w erze na promoche urodzinowa abo 50% tansze przez 24m-ce, 1/1, dwa razy wiecej minut i tel. z gornej polki za 1zl. Badzmy powazni. Ofercie brytyjskiego operatora przyjrzyj sie dokladniej
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 14:39
    powiedz ktora sie oferuje takie warunki?? Moze jakis link. Chetnie poznam to dokladniej
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 14:49
    ***Tkubon - no bądź poważny. Co ma do tego penetracja? Po prostu, oferta jest konkurencyjna i tyle. I nie wątpię, że brytyjski operator na tym zarabia. A zatem można oferowac niskie ceny, i dotować niezły terminal. I z mojej strony to koniec dyskusji w tej materii.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 14:58
    ***Gonzales: penetracja ma bardzo do tego, bo po pierwsze w anglii mieszka znacznie wiecej ludzi niz w polsce. W polsce komorke ma 54% ludzi a tam ok 80% w tego wielomilionowego kraju, wiec jesli u nas sieci maja ok 20mln uzytkownikow a tam ok 60 mln to sila rzeczy moga zaoferowac nizsze ceny, bo po prostu ich wyniki finanoswe sa znacznie wyzsze niz u nas. Jesli taka era ma 8 mln a przykladowo brytyjski T-Mobile 18 mln to przeciez ceny spadaja. A u nas nie twierdze, ze jest zle przyjrzyj sie dobrze promocjom np. ery (urodzinowa), plusa (dwa razy wiecej+strefa+wybrane), idea (mega, malejaca dla firm itp.). Ceny aparatow sa wyzsze, ale wole za tel zaplacic wiecej albo kupic go gdzie indziej i tanio gadac, przynajmniej na tyle by np. moc zrezygnowac ze stacjonarnego
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 14:59
    podane wartosci poza penteracja sa przykladowe ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 15:01
    Druga sprawa - ceny aparatów. Pierwsze telefony były średnio po 2500 PLN netto. POtem pierwsze dotowane były po 1499 PLN netto i szły jak woda. I to jest prawda. Tyle, że czasy się zmieniły. Przez ostatnie lata ludzie przyzwyczaili się do wypasionych telefonów za nieduże pieniądze [vide Sagem Mx5-2 w Plusie i Erze chociażby, czy T610 za grosze]. W tej sytuacji trudno oczekiwać mega popytu na telefony GSM [nota bene średniej jakości] z opcją transmisji wideo za 2000 PLN brutto [bo tyle realnie to kosztuje]. Przy okazji chciałem zauważyć, że uparcie uważasz Nokię 7600 za telefon UMTS. Tymczasem jest to telefon pozbawiony opcji wideorozmowy, zatem hiciorem raczej nie będzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 15:06
    Natomiast co do ofert promocyjnych Ery, Plusa i całej reszty - dla mnie to całościowo patologia. Powinno się zrobić proste i przejrzyste cenniki, a nie wprowadzać milion opcji, które - nawiasem mówiąc - łatwo stracić. I jeszcze do wypowiedzi z 08-09-2004 12:38: nie oczekuję tego od Ery, natomiast promocje dla biznesu ocierają się o przedstawiony przez Ciebie model :).
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-08 15:27
    Proponuję zajrzeć na www.o2.co.uk - lub www.o2online.de . Pozdr. Tomko
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-09-08 15:27
    ***tkubon - ze 3 dni temu czytałem gdzies w prasie, ze nokia traci rynek i by go odzyskac nowe telefony tej firmy maja byc konkurencyjne cenowo do tych z dalekiego wschodu i sprzedawane operatorom w europie po nie więcej niz 129 euro. Gdzie tu dotowanie telefonów przez naszych operatorów?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 16:29
    Dotowanie to bajka dla dzieci. Owszem, jest to istotny element polityki operatora, ale nie tak kosztowny jak to się nam imputuje. Zresztą - kto operatorów zmusza do dotacji? Nikt. Poszli na ten układ, bo szkoda im było odpuścić wielomilionowy rynek nowych aparatów. Teraz muszą połknąć żabę - obniżyć ceny i zachować twarz uciekając od dotacji. I będą mieć kłopot - po zjeździe cenowym w prepaidach, niemal na granicę stawek IC trudno zaproponwać coś, co zainteresuje przeciętnego - podkreślam - klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 16:29
    **Gonzales: Wiem jakie sa przyzwyczajenia, jednakze jak widzisz ceny wyjsciowe 1499 sa na dzien dobry, potem mozemy miec jednynie taniej. Zauwaz tez, ze subsydiowanie tych telefonow w ostatniej promocji plusa nie moze byc az tak duze poniewaz taryfa jest bardzo atrakcyjna, wiec jest to raczej oferta bez subsydiowanego telefonu. Jesli ktos chce to niech kupuje taki telefon. Jezeli tanie oferty gdzie minuta w abo wynosi ok 29-50gr z taktem 1/1 nazywasz porazka, to dluzej juz nie dyskutuje. Uwazam sie za zaawansowanego uzytkownika GSM dlatego dla mnie ta oferta nie jest skomplikowana. Jak ktos jest tepy i nie potrafi przeczytac warunkow ofery, ktore nota bene sa wyraznie napisane to nie wiem co mozna jeszcze uproscic. Ja chce przede wszystkim tanio gadac i nie obchodzi mnie to czy promocja bedzie pozornie trudna czy latwa.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 16:35
    **hansen 129 EUR to niecale 600zl. Zauwaz ze operator jesli ci sprzeda taki telefon (najprawdopoodbniej low-endowy) to musi sie on zwrocic i jeszcze na tobie troche zarobic, aby sobie odbic kase za reklame i inne rzeczy. **Gonzales: Nie wiem skad masz jakies dane odnosnie subsydiow, ale operator gdy kupuje powiedzmy 200000 aparatow to chyba nie jest jakas przelewka, tylko potezne sumy, nawet gdy cena za pojedyncza sluchawke jest niska. Nawiasem mowiac IC jest wszedzie wysoki. Niedawno byla glosna sprawa, ze wlasnie we wspominanej przez ciebie anglii urzad musial zadzialac zeby obnizyc IC, a dziala tam 4 operatorow i MVN
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 17:00
    Przeginasz ***Tkubon - i rzucając tępakami, i przeinaczając moje wypowiedzi. 1. Dyskusja zaczęła się od stawek za 1,80 teraz sprawadzasz ją do 29 groszy. Czyli jednak przyznajesz mi rację, bo okazuje się, ze wcale nie trzeba aż tak wysokich stawek przy dotowanym aparacie, a których tak zaciekle broniłeś. 3. Wskaż mi, proszę, gdzie napisałem że oferta za 50 groszy to porażka. Będę Ci bardzo wdzięczny. 4. Tekstu na temat sposobu formułowania umów nie komentuję, bo nawet nie ma czego. Po raz kolejny obnażasz swój poziom maskowany bezpodstawną agresją. 5. Dane na temat subsydiów? Zdobywam z różnych źródeł. Ale ne rozumiem po raz kolejny Twojego pieprzenia nie na temat odnośnie "nie przelewek" 6. Od kiedu jesteś taki zaawansowany w użytkowaniu GSM? Chyba nie z rachunkami za 60-70 PLN?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 17:07
    W każdym razie jeżeli uważasz zakup takiej Nokii 3510i za 1 PLN [a następnie płacenie 1,80 za minutę przez dwa lata] za dostąpienie do łaski operatora - to proszę bardzo - świeć przykładem, frajerstwa. Tylko nie namawiaj proszę innych do tego samego :))).
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 17:11
    W każdym razie gadzam się z Tobą w dwóch kwestiach - po pierwsze, ceny aparatów UMTS będą spadać, i to szybko, bo po prostu nikt ich nie będzie kupował. Drugi wspólny wniosek - szkoda czasu na dyskusję z Tobą. Tradycyjnie w razie braku argumentów zabierasz się za obrażanie wszystkich dookoła, między innymi sugerując niedorozwój. Ponieważ traktujesz ludzi na zasadzie: jestem najmądrzejszy - reszta to głupki, dyskusję [dla przypomnienia: wymianę poglądów] zamieniasz w indoktrynację. Sorry, ale beze mnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Nadajnik pisze: 2004-09-08 17:25
    Dzisiaj wyłączyli mi Simplusa zablokowanego 3 kwietnia 2003 roku z debetem ponad 10 PLN .... Buuuuu.... :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-09-08 17:42
    ***tkubon - nie chodzi o low end ale o middle end. Nokia za bardzo skupiła sie na tanich aparatach i na aparatach z wodotryskami seria 8xxx i 9xxx zapomniała o tym co jest miedzy nimi czyli o tym kliencie, który chce miac lepszy telefon niz 3310 ale nie stac go na serie 8xxx czy 9xxx. Weszli tu producenci z dalekiego wschodu ze swoimi telefonami /samsung, se, nec, a ostatnio lg/ i nokia w tym segmencie straci rynek. Widze ze nalezysz do tych co łykaja bajki o dotowaniu telefonów przez naszych operatorów. Powiem ci, ze cena zakupów przy kwotach powyzej 25000 szt spada do 100 euro za szt wiec nie wmawiaj innym, ze telefony sa dotowane bo to nie jest prawda.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 17:57
    ***Hansen: zrozum *Tkubona :). Facet napisał, że czyta ze zrozumieniem warunki promocji. Więc skoro widzi, że w cenniku Nokia 6100 [przykład] jest za 1500 PLN netto, a operator daje mu ją za te marne 349 PLN netto,to oznacza, że te 1150 PLN netto dostaje w prezencie :))). To jakież inne wnioski może wyciągnąć?? Pozdrawiam realistów :).
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomko pisze: 2004-09-08 18:51
    No cóż Panowie. w takim kraju żyjemy. Jak widzę sieć O2 za samo podpisanie umowy oferuje za free takie low-endy jak N6600, SE K700i i parenaście innych , które u naszych opów nawet w najwyższych taryfach są w cenach lekko mówiąc zbójeckich ; ) Pozdr Tomko
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 23:28
    ***Gonzales: Tepaki sie nie odnosza do Ciebie, tylko do ludzi, ktorzy uwazaja ze umowy sa skomplikowane. Piszesz: "Natomiast co do ofert promocyjnych Ery, Plusa i całej reszty - dla mnie to całościowo patologia". Oferta promocyjna Dwa razy wiecej to patologia???? MEGA to patologia??? Urodzinowa w erze to patologia??? Zaawanswonie nie ozanacza wyskich rachunkow przeciez! Gadam ile potrzebuje. A jesli chodzi o subsydia to np. w mixie nie musisz wcale dwa lata siedziec. 30 doladowan mozesz zrobic nawet jednego dnia, doczytuj umowy i regulaminy. Ja rozmawiam na argumenty, a ty na mnie od razu nalatujesz z grubej rury....
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-08 23:30
    **Gonzales: nie sugeruj sie cenami aparatow na allegro, bo tak wynika z powyzszego posta. To, ze na allegro sa tansze ceny niz u operatorow to efekt ich subsydiowania i rynek wtorny, zatem nie mozna tak tego porownywac. Aparat ma swoja okreslona cene rynkowa czy sie nam to podoba czy nie
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-09 00:40
    ***Tkubon: nie róbmy jaj. Media Markt sprzedaje Nokię 3510i za 450 PLN. Siemensy po 299 i 399. A po ile operatorzy o wiele więcej? MPunkt sprzedaje telefony 30% taniej aniżeli jego macierzysty operator. I to są ceny gwarantujące zysk. Więc o czym my mówimy??
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-09 00:48
    Co do tępaków - akurat nie odniosłem tego do siebie :). Poza tym w moim poście chodziło o coś innego - o to mianowicie, że nawet jeżeli operatorzy przyznają bonusy, to często łatwo je stracić - chociażby zmianą taryfy [na wyższą nawet]. A że umowy są skomplikowane - to swoją drogą. Wiadomo, pewnych komplikacji nie unikniemy, ale operatorzy też nie ułatwiają specjalnie życia swoim drogim klientom.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-09 00:53
    No i ostatnia sprawa - patologia. Dla mnie patologią jest utrzymywanie stosunkowo wysokich cen nominalnych i osłabianie ich poprzez rozmaite bonusy promocyjne. A tu rabacik, a tu minuty, a tu naliczanie etc. Jeżeli taka Era robi promocję pod tytułem 50% abo przez rok, to nie może po prostu obniżyć na stałe cen o 25%? I to jest właśnie patologia w moim skromnym pojęciu. A ponieważ wynika to z mojego mocno subiektywnego odczucia, proponuję nie kontynuować tego wątku poniewaź co jest normalna, a co nie - to każdy ocenia sam sobie. I mała uwaga - nie mieszaj może stałej oferty Mega z ofertami promocyjnymi, bo to dwa światy. Idea wprowadziła naprawdę mocną ofertę na stałe. Konkurencja woli czasowo dodawać rabaty.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-09 15:29
    ****Gonzales: W ofertach bez subsydiowanych apartow masz telefony po cenach zblizonych do tych w MediaMarkt, czy innych sieciach dealerskich. Jest to oferta BEZ APARATU teoretycznie, a Ty wowczas placisz za uslugi, a tel mozesz kupic albo nie. Jesli chodzi o bonusy i ich tracenie, to przeciez kazdy potrafi czytac i jesli podpisuje cokolwiek (odnosi sie to nie tylko do umow o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych) to czyta co podpisuje, a jezeli nie zalapie od razu to niech sobie poczyta pare razy. Badzmy powazni w tym wzgledzie. Jak juz wiele razy powtarzalem dla mnie najwazniejsze jest tanio gadac i czy tanio mam ze wzgledu na promocje czy stala oferte nie obchodzi mnie. Co do ofert stalych a promocji. Na pewno dla nowych klientow promocje sa lepsze bo sa zmienne i operator jest elastyczny na dzialania konkurencji, zmienic teraz taka mege jest dosc ciezko z marketingoweo pubku widzenia
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-09 15:30
    punktu widzenia oczywiscie :) A patologia jest wlasnie obnizanie mechaniczne o 25% jak piszesz. Jest to bardzo niemarketingowe i niepopularne. Chyba tylko jak regulator cos obniza to tak moze byc, albo interkonnekt spada. Znacznie lepiej jest wprowadzic zupelnie nowa tansza oferte. Chyba sie z tym zgodzisz
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-09 15:48
    Fajnie, że kontynuujesz dyskusję. Więc od początku. Bardzo bym chciał takiego rozwiązania, że podpisuję umowę na usługi po atrakcyjnych cenach, a telefon kupuję sam, naprawdę. Problem w tym, że póki co mamy pewien niedosyt takich ofert. Zwróć uwagę, że dopiero od niedawna operatorzy "z pewną nieśmiałością" wprowadzają oferty bez telefonów. Poza tym, zgoda, są oferty bez dotowanych telefonów, ale co z tego, skoro te telefony i tak mają simlocka a poza tym ich cena odbiega, mimo wszystko, od ideału?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-09 15:56
    Zgadzam się z Tobą, że niemarketingowe jest obniżenie ceny o 25% zamiast dodawać miliony bonusów [przeciętny klient woli otrzymać coś za friko przy wysokiej cenie nominalnej aniżeli płacić mniej ale nie dostać nic], ale ta zasada działa przy pozyskaniu klienta. IMO nie możesz pisać, ze stałe obniżanie cen jest niepopularne [przynajmniej wśród klientów], ponieważ odnoszę wrażenie, że stała obniżka cen połączeń jest właśnie tym, na co klienci czekają :). I nota bene miałem na myśli wprowadzenie nowej oferty z obniżonymi cenami :).
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-09 23:02
    ****Gonzales: Nie zgodze sie z jednym, jak piszesz ze mamy niedosyt takich ofert, przeciez takie Dwa razy tyle w plusie to rewelka z uslugami Strefa i Swojaki!!! Przeciez mozesz miec ceny na poziomie 24-70gr netto, co prawda nie ma w standardzie sekundowego ale 30/30 jest rowniez do przyjecia. Zalozmy ze wezmiesz za 35zl (CLIP darmowy) i 15zl 1/1 za 61zl miesiecznie brutto masz standardowo 140 min do stacjonarnych i +) z 1/1, a z ww. uslugami jeszcze wiecej. W obecnej wersji promocji nie ma telefonu, wiec zostaje wizyta do jakiegos komisu. Operatorzy wprowadzaja to z niesmialoscia, bo penetracja rynku nie jest wysoka i wbrew glupim wywodom rzecznika Judeii Kalinowskiego niewielu Polakow posiada telefony w "szufladzie". Ten kto posiada korzysta, a ten kto nie dalej bedzie oczekiwal ofert subsydiowanych. Chyba to jest logiczne.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-09-09 23:04
    co do telefonow to poki co beda one mialy SIM locki jesli kupujesz je u operatora, jesli kupisz w Media albo mPunkcie to nie, bo to de facto niezalezne firmy. MPunkt jest tylko sprzedawca uslug plus, ale takze mozesz tam podpisac umowe z NOM, albo inne rzeczy kupic (serwis itp). Jezeli chcesz bez sima to idziesz do nich, ale sim locka w telefonie kupowanym w salonie firmowym z umowa nie uwazam za nic nienormalnego
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-10 00:40
    ***Tkubon: przecież ja nie kwestinoujE zasadności SIM_LOCKA telefonu kupowanego w promocji. Po prostu uważam, że telefony bez blokady są niejako lepsze. Natomiast co do dotowania aparatów przez operatorów? Nie dajmy się zwieść propagandzie o niskiej penetracji. Po prostu, operatorzy na dystrybucji telefonów zarabiają i to nieźle, więc nie rezygnują z tego - i już. Przecież gdyby telefony sprzedawano tak jak robi to MM chociażby, to ludzie spokojnie by je kupowali. Ostatecznie 450 PLN za nowy aparat to tyle, ile kosztuje niezły stacjonarny; a można go jeszcze kupić na nieoprocentowane raty Więc argument o niskiej penetracji jest słaby.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-09-12 22:03
    Tak jak myślałem, tak się stało, że MIXPlus będzie podstawą sukcesu Polkomtela w II kwartale.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: