Polska Telefonia Cyfrowa ogłosiła 14 maja br. wyniki za pierwszy kwartał 2002 r.
Podstawowy wskaźnik finansowy - EBITDA do przychodów- wzrósł o 9,2 punktu procentowego do 42,3% (w stosunku do1Q 20001) i plasuje się na najwyższym poziomie wśród operatorów telefonii bezprzewodowej.
Przychody w pierwszym kwartale wyniosły 1.126,2 mln PLN co oznacza wzrost o 14,8% w stosunku do 981,2 mln PLN w pierwszym kwartale 2001 roku.
W pierwszym kwartale 2002 odnotowaliśmy zmniejszenie kosztów o 15,1%, w stosunku do czwartego kwartału 2001, co dowodzi dobrego i konsekwentnego zarządzania firmą.
Zysk po pierwszym kwartale wyniósł 52.2 mln PLN. Przy bardzo dobrych pozostałych wskaźnikach (EBITDA, przychody i koszty) na poziom zysku zasadniczy wpływ ma obsługa zadłużenia PTC, dwukrotnie większego niż kolejnego operatora na rynku. Ze względu na wartość zadłużenia PTC odczuwa także silniej niż inne firmy zarówno wpływ różnic kursowych jak i koszty odsetek.
Zmniejszeniu do 147,1 mln PLN uległy nakłady inwestycyjne. Już w ubiegłym roku, na skutek intensywnego i konsekwentnego inwestowania w rozwój sieci ERA osiągnęliśmy poziom rozwoju przewyższający niejednokrotnie światowe standardy. Przy zachowaniu najwyższej jakości nasza infrastruktura jest przygotowana na dalszy rozwój usług i przyrost liczby klientów.
Pod względem operacyjnym PTC pozostaje nadal liderem rynkowym z ponad 4 milionami klientów. PTC utrzymuje przewagę nad innymi operatorami, chociaż w miarę upowszechniania telefonii komórkowej jako naturalny skutek zmienia się struktura rynku i udziały w nim.
Również jako zjawisko dotyczące całego rynku na jego obecnym etapie rozwoju odnotowaliśmy spadek ARPU o 12,4% (w stosunku do pierwszego kwartału 2001), spadek ten jest jednak wolniejszy od wykazanego przez konkurencyjne firmy, co świadczy o bardzo dobrze skomponowanej bazie klientów.
Zwiększeniu uległ historycznie bardzo niski wskaźnik Churn. Jest to wynik bardzo efektywnych akcji promocyjnych przeprowadzonych dwa lata temu.
Bogusław Kułakowski, Prezes PTC, komentując te wyniki powiedział: "Utrzymaliśmy naszą pozycje rynkową przeprowadzając firmę z sukcesem przez kolejny etap jej rozwoju. Wykazujemy dbałość o klienta, który swoją lojalnością wobec nas potwierdza dostrzeżenie tej dbałości. Poczyniliśmy zmiany w zarządzaniu PTC, tak aby firma stała się jeszcze bardziej efektywna. Przez intensywną politykę inwestycyjną zapewniliśmy bardzo dobrą podstawę do przyszłego rozwoju nowych usług i wzrostu liczby klientów. Mamy bardzo silną i stabilną pozycję finansową i operacyjną, która doceniana jest przez udziałowców, inwestorów i rynek. Jesteśmy dobrze przygotowani do dalszego rozwoju."
Wyniki finansowe PTC po I kw.