Polska Telefonia Cyfrowa zwiększyła swój udział w polskim rynku do 35,4 proc. W pierwszym kwartale 2003 roku liczba klientów PTC, dzięki wzrastającej sprzedaży, zwiększyła się o ponad 372 tysiące (wartość netto). Przyrost ten jest wyższy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o prawie 90 proc. Przychody PTC osiągnęły poziom 1,3 mld złotych, co oznacza wzrost o 13 proc. w stosunku do I kwartału 2002 roku. Ponad 300 mln złotych przeznaczono na spłatę zadłużenia spółki.
Według Ery tak dobre wyniki są efektem bardzo starannego doboru Klientów abonamentowych (tzw. "post-paid"). ARPU - przychód generowany z jednego abonenta post-paid - wzrósł o 1 zł, w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku i osiągnął wartość 127,9 złotych.
Całkowita liczba abonentów pod koniec marca 2003 wzrosła do ponad 5,2 miliona (w stosunku do 4 milionów pod koniec marca 2002 roku). Średni przychód z jednego klienta (ARPU) kształtuje się na poziomie 79,4 złotych, natomiast wskaźnik CHURN zmalał do poziomu 1,2 proc. Zysk netto w pierwszym kwartale 2003 roku wyniósł 42,4 miliona złotych. PTC spłaciła do 31 marca 2003 kolejną część całkowitego zadłużenia w wysokości 305,3 mln złotych.
W pierwszym kwartale Era położyła nacisk na rozwój usług multimedialnych: sprzedano około 250 tysięcy aparatów telefonicznych z kolorowymi wyświetlaczami, dostępnymi usługami MMS i GPRS. Według szacunków operatora, dzięki aktywnej akcji promocyjnej, w marcu 2003 roku wysłano czterokrotnie więcej MMS-ów niż w lutym. Obecnie liczba przesłanych MMS przekroczyła 100 tysięcy.
Skonsolidowane wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2003 roku (w pliku PDF) znajdują się tutaj.