Wyniki finansowe sieci Era za II kwartał 2003

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 43

Sieć Era ogłosiła wyniki finansowe i operacyjne za II kwartał 2003:

  • zwiększenie udziału w rynku

  • kontynuacja strategii innowacyjnych produktów i usług

  • wzrost przychodów, zysków i liczby nowych klientów

Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. w drugim kwartale 2003 roku zwiększyła swój udział w rynku do 36,2%, umacniając tym samym pozycję lidera usług telefonii komórkowej w Polsce. Na koniec II kwartału 2003 roku liczba klientów PTC wzrosła do 5,6 mln (wzrost o 360 tys.). Przyrost ten jest wyższy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 32,8%.

Przychody PTC w drugim kwartale 2003 roku osiągnęły 1,4 mld złotych, co oznacza wzrost o 17,1% w stosunku do II kwartału 2002 roku. Zysk netto zwiększył się do 121,2 miliona złotych w porównaniu do 13,2 miliona złotych w II kwartale 2002r. Wskaźnik churn pozostał na poziomie 1,5% - tak jak w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zgodnie z prognozą, EBIDTA wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału roku 2003 do poziomu 35,8% przychodów i wyniosła 501,6 miliona złotych.

Skonsolidowane wyniki finansowe za drugi kwartał 2003 roku sieci Era znajdują się tutaj (pdf).

Opinie:

Opinie archiwalne (43):

Komentuj

Komentarze / 43

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    kolo pisze: 2003-08-13 17:22
    super wyniki!!! gratuluje :))) Era to najbardziej innowacyjna siec!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    paulos23 pisze: 2003-08-13 17:26
    "Zysk netto zwiększył się do 121,2 miliona złotych w porównaniu do 13,2 miliona złotych w II kwartale 2002r" - ładnie
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-13 17:38
    jus pisałam ale się powtórzę: najlepszy operator, wysoka jakość usług. I kolejne 360 tys ludzi tez tak twierdzi. A takie wyniki = wiarygodność i widzę ze będą mieli kasę aby pracować nad kolejnymi fajnymi pomysłami i rozwiązaniami. A poza tym co tu pisac - wyniki mówią same za siebie.
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-13 17:50
    Era pnie sie w góre
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-13 17:58
    gratulacje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-13 18:18
    Pogratulowac rentowności. Wreszcie polscy operatorzy wychodzą na plus. Zwrócić uwagę nalezy jednak na to, że przyrost liczby abonentów jest dwa razy szybszy niz przyrost przychodu. Niski churn wskazuje na postrzeganie programu lojalnościowego Ery przez abonentów jako atrakcyjny - co przeczy obiegowym opiniom userów Gol-a. W każdym razie oferowanie Nokii 7650 za 199 netto przyniosło efekty, przynajmniej krótkoterminowe. Zobaczymy jak zamkną cały rok.
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-08-13 20:27
    *Gonzales* roznice miedzy przyrostem abonentow a przychodami wynika z pozyskania duzej rzeszy klientow pre-paid i moim zdaniem czeka to rowniez pozostalych operatorow z racji pozyskiwania nowych klientow - tych z niskimi dochodami
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2003-08-13 20:39
    no ladnie widac ze musza miec dobre uslugi, choc ja sam mam w Plusie (SIMPLUS) i jestem baardzo zadowolony (ceny dobre, niektore rzeczy ktore nie maja inne pre-paidy,jakosc uslug bdb),moj tata ma w plusie na abonament 4 lata i bedzie dalej przedluzal bo jesdt zadowolony.
    0
  • Users Avatars Mini
    Chris_ pisze: 2003-08-13 20:45
    Kolejny cykl pt. "propaganda sukcesu" ....
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-13 22:13
    ***Chris - bardzo trafne ujęcie. Po odczytaniu pełnego wyniku finansowego (link ukryty w tekście) okazuje się, że ARPU spadło o 12,6% w porównaniu z analogicznym okresem, i wynosi około 20.5 USD. Ale tego oczywiście w propagandowym tekście już nie ma. W głownym komunikacie nie napisali również, że wzrosły im koszty sprzedaży o 26%,
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-08-13 22:49
    *Gonzales* nizsze srednie! ARPU jak czytales zapewne wynika ze zmiany struktury klientow - wiekszy udzial pre- paid, natomiast u "abonamentowcow" praktycznie pozostal na tym samym poziomie...co do kosztow - ok. wzrosly koszty sprzedazy ale spowodowane jest to wzrostem kosztow rozliczen z innymi operatorami (powody tego stanu sa tam opisane) - zreszta w taki sam sposob odbija sie to, akurat pozytywnie na przychodach ..i nie zapominaj,ze wzrost przychodow ma swoje odbicie w kosztach - rzecz normalna:)
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-13 23:14
    wprawdzie nie przepadam za erą, ale cieszy że polska firma przynosi niezłe dochody.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-13 23:21
    ***Jogi - a czy ja to kwestionuję? Mój post dotyczył propagandy sukcesu, czyli prezentowania tych danych, które bezpośrednio informują o sukcesach firmy. W głównym komunikacie napisali o wskaźniku churn - który, trzeba to przyznać, jest na imponująco niskim poziomie, natomiast nie wspomnieli słowem o ARPU, który - chyba zgodzisz się ze mną - jest równie istotny w tej branży, jak wielkość przychodów. A dlaczego nie napisali - bo ARPU spadł. Oczywiście - inteligentny człowiek dostrzeże dlaczego spadł. Jednak większość ludzi rzuca się na cyferki, a komentarze do cyferek zostawia - na nie wiadomo kiedy.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2003-08-13 23:30
    A ja wierny Erze od ponad 4 lat chyba im podziękuję i to przed wygaśnięciem lojalki!!! ak mnie wq.... swoim podejściem do klientów i zgłoszonej reklamacji że jestem w stanie przejśc do najgorszego operatora. Po prostu złodzieje i naciągacze niczym TPSA!!! Reklamacje załatwiaja szblonowo praktycznie bez analizy złożonych papierów, odpowiedz takie dyrdymały że głowa boli - może to przechodzi w przypadku 95% abo ale ja się chyba nie lapię do tych 95% !!! oddałem sprawę do Federacji Konsumenta niech się z nimi uganiają ja im dziękuję za taki profesjonalizm...po czterech latach taki kanał... nie spodziewałem się tego po ich powiem szczerze i nie chodzi o sam fakt odrzucenia reklamacji a sposób w jaki to złatwiają SKANDAL! Od ubiegłego tygodnia NIE POLECAM ery już nikomu - niestety ale sami na to sobie zapracowali. i nie uwierze juz w im żadne wyniki finansowe i liczby które podaja bo boję się że to sa liczby z tzw. nieba!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-13 23:41
    Gonzales - szczególnie przy rozdawnictwie kart SIM po 5 zł w tych zestawach dla dwojga, czy jak tam one się nazywają... Rok są ważne :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-13 23:43
    Gonzales - miesięczny churn... Era jako jedyna podaje miesięczny, Idea robi to kwartalnie, tylko Plus uśrednia chunr do okresu roku... Stąd różnice - ale wystaczy przeliczyć na okreso obliczeniowy rok i wszystko jasne :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-13 23:45
    To prawda ***Tomi. W Erze brakuje indywidualnego podejścia do klienta. Byłem w Erze, teraz jestem w Plusie. Różnica diametralna. W Erze kwestionowali mi reklamcje dotyczące błędnej taryfikacji, w Plusie - jeszcze nigdy. Co do wyników finansowych - muszą być prawdziwe. W przeciwnym wypadku groziłaby im odpowiedzialność karna.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-13 23:47
    **Wlo, ja jestem cierpliwy. II kwartał to drugi kwartał. Zobaczymy jak rok zamkną, kiedy to rosną globalne koszty pozyskania klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-13 23:48
    ***Wlo, jeżeli możesz, rozjaśnij o co chodzi z tym churnem.
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-08-13 23:58
    *Gonzales* a czy ja neguje dane podane przez Ciebie?:)...nie...tylko jej uscislam, bo jak sam przyznales, wiekszosc ludzi rzuca sie na cyferki:)..swoja droga to co zrobiles nazywa sie maniupulacja:))..a co do samej propagandy - hmmm, mnie kompletnie nie dziwi,ze firma wykorzystuje pozytwne wyniki w reklamie - szczegolnie kiedy to ma pokrycie z rzeczywistoscia...a dlaczego nie umiescili danych o ARPU? - moze wlasnie dlatego, ze proste cyferki mowia tyle ile mowia - juz zupelnie pomijajac fakt, ze do konca nie jestem przekonany czy ten news napisal ktos z Gol-a czy z Ery:)..Pozdrawiam:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-14 00:03
    A co tu uściślać? Wszystko jest moim zdaniem jasne - 1,5% w skali miesiąca, to w największym uproszczeniu 18% w skali roku :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-14 00:08
    jogi - wystarczy pominąć w krótkiej notce słowo "miesięczny" i juz wskaźnik rezygnacji jest dla człowieka, któremu nie chce się w szczegóły zagłębiać, 10-krotnie niższy niż u konkurencji :-) I zaraz rodzi się komentarz typu "super wyniki!!! gratuluje :))) Era to najbardziej innowacyjna siec!!!" - pierwszy z brzegu :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-14 00:14
    Teraz wiem o co Ci chodzi. ***Jogi - na tym polega analiza raportów finansowych ;-)) Czy to manipulacja - ja bym to nazwał uściśleniem ;-) A czy to reklama - może i masz rację, ja to traktuję jako skondensowaną informację - ew. zajawkę dla inwestorów czy też finansistów. Natomiast moim zdaniem newsa napisał ktoś z Ery - instynktownie czuję tu jakąś stażystkę z Biura Prasowego...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-14 00:15
    Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) zmalał w pierwszym kwartale 2003 roku do 15,5 proc., i był o 5,1 punktu procentowego niższy niż w tym samym okresie 2002 roku (20,6 proc.). Spadek wskaźnika churn był spowodowany przede wszystkim efektywnym oddziaływaniem programów lojalnościowych, głównie Programu Wymiany Aparatów i Programu "5 Plus" oraz elastycznym podejściem do polityki odłączania nieaktywnych użytkowników Simplusa. - to cytat z raportu za I kw. br. Plusa. Tutaj Gonzales wskaźnik churn został uśredniony do roku - porównując (choć jak mówię jest to duże uproszczenie) Plus ma o 2,5% mniejszy churn niż Era :-) Tylko czym sie chwalić? ile to jest te 2,5%? 125 tysięcy użytkowników - nic po prostu :-) Albo bardzo niewiele :-) Ja nie mogę się doczytać w tych raportach, klient, abonent to jest numer telefonu, aktywacja, czy konto klienckie (z klikoma aktywacjami)?
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-08-14 00:17
    *Gonzales* hmm z tym inwidualnym podejsciem widze, ze bywa roznie.. od praktycznie tego samego okresu jestem klientem zarowno Ery (X.96) jak i Plusa(XII.96) i moje doswiadczenia sa zupelnie rozne od Twoich - po tych kliku latach patrzac sie zupelnie obiektywnie, akurat obsluga Plusa we mnie osobiscie wzbudzala czesto irytacje.. taki maly przyklad z ostatniego miesiaca kiedy Era zapomniala mi doslac bilingu - w sumie maly problem:) ale w ciagu 2 dni otrzymalem go listem poleconym z przeprosinami...to samo spotkalo mnie kiedys w Plusie i wierz mi sama rozmowa z panienka z BOK-u juz wola o pomste do nieba, a zalatwienie tak prostej sprawy jak doslanie zaleglego bilingu wymagalo rozmowy z jej przelozonymi i w koncu uzycia argumentow, ktorych do tej pory nigdy nie musialem uzywac w stosunku do Ery..i tym podobnych, czesto duzo bardziej wazniejszych dla mnie sytuacji mialem kilka jezeli nie kilkanacie
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-08-14 00:20
    *wlo* ale wlasnie mowimy o tym samym:).... bez dokladnego czytania i analizy cyfry beda tylko cyframi
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-08-14 00:24
    *Gonzales* no bez przesady:)) ten news nigdy nie bedzie nawet zajawka dla normalnego finansisty:) no chyba, ze akurat siedzacego przy pivku i ogladajacego mecz ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2003-08-14 00:30
    Gonzales** operatorzy GSM juz od bardzo dawna przynosza zyski ale oczywicie placza jak to im ciezko na polskim rynku. Tomi** nie jestes sam, ja takze podziekuje Erze za podejscie (zaraz, zaraz, jakie podejscie) do klienta jakie w tej chwili prezentuja.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-14 00:51
    ***Jogi - a dlaczego nie? Było - nie było - jest to zestawienie najważniejszych, prawie wszystkich, informacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-14 00:55
    ***Poke - a niech sobie płaczą. Poza tym, zysk zyskiem, ale zadłużenie też niemałe. W każdym razie w skrócie newsa zabrakło informacji o drastycznym spadku należności wątpliwych. Kiedyś wskaźnik wyrażano w procentach, teraz w ułamkach procenta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Chris_ pisze: 2003-08-14 02:28
    @swerd a jaka ona tam polska? To, ze nazwa jest Polska i kilku polskich udzialowcow o niczym nie swiadczy...Nazwa zawsze mozna zmienic, a udzialy sprzedac...;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-08-14 02:31
    koszty pozyskania tych nowych klientów to raczej niskie nie bedą - Era trzeba przyznać miała najlepsze i najtańsze aparatyyw promocjach (sam się skusiłem na 7650) - widać walka idzie o to kto ma lepsze statystyki ale koszty takiej polityki chyba są dość wysokie bo co za pozytek z klioenta który kupił 7650 i płaci 45 zł abonamentu ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Misiek pisze: 2003-08-14 02:32
    Era ma beznadziejne warunki dla stalych abonentów!!! Pod tym względem to chyba najgorsza sieć. Dba tylko o nowych klientów a stałych zupełnie olewa :(
    0
  • Users Avatars Mini
    mucha pisze: 2003-08-14 03:49
    laura:kocham Cie-jezeli chcesz sie ze mna umowic napisz na mail...PROSZE!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-14 10:48
    Biuro matrymonialne sie z gola robi lolllll :DDD Ciekawe czy jakby era miała straty to tez by tak sie chwaliła na golu :/
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-14 11:33
    blobi - to nie Era się chwali na GOL-u, tylko GOL dba o swoich czytelników i informuje o ogłoszonych przez Erę danych. Jak zauważyłeś, na witrynie Ery jest stosowny kącik na komunikaty prasowe... Stamtąd każdy dziennikarz może pobrać informację, które później mogą zostać opublikowane :-) Jeśli miałaby straty, również podałaby to do wiadomości, z rej prostej przyczyny, że musi. Jedyną różnicą byłby wstęp do raportu - inne liczby byłyby prezentowane :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-14 12:06
    Cóz skaoro tak sadzisz :) Ale przeciez to byłoby dla nich sporą atyreklamą. Nie wiem czy by sie na to zdecydowali...
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2003-08-14 12:56
    tak czytam ta propagande erowska i smiac mi sie chce. oni zawsze pisza najlepsi, najbardziej inowacyjni itp. a jak tak dalej pojdzie to beda mogli napisac najgorszy zasieg w Polsce! Ej zapatrzeni w swoja siec panie i panowie z PTC postawic nowe BTSy a nie w propagande sie bawic! Zasieg byl tak dobry a teraz konkurencja jest lepsza i tam gdzie plus i idea zasieg maja i to czasami full, moj erowy telefon milczy.....
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-14 14:11
    To jest wlasnie przyklad jak płynny jest problem zasiegu.Czasem nie ma era czasem idea a czasem plus i nie ma sie co kłócic o to.
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-15 12:09
    chciałem się wypowieezieć na temat reklamacji i podejścia do klienta. no w plusie miałem rachunki koło 100 złotych i musze przyznać że obsługa była miła i kompetentna, niestety zdażały się błędy w naliczaniu. więc po trzeciej reklamacji wiedziałem że z końcem umowy kończe przygode z plusem. teraz jestem w popie i przy reklamacji pani z BOKu była niekompetentna i niemiła. natomiast nie mogę się wypowiadać co do boku ery, niemniej znajomisą raczej przychylni do wersji plusa. kompetentna obsługa, ale zdarzają się pomyłki w naliczaniu
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-15 12:28
    swerd - w naliczaniu czego? opłat za abonament? dodatkowe usługi? na czym polegały te błędy?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-15 12:59
    Na przykład przy usłudze SS za 5 groszy rozmowy są taryfikowane normalnie, tak jakby tej usługi nie było. Osobiście miałem często taką sytuację. 100% pozytywnychch odpowiedzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-15 13:27
    A co do abonenta ***Wlo - myślę, że jest to numer telefonu. W każdym razie przydałby się komentarz pt. metodologia, tak jak ma to miejsce w profesjonalnych raportach i sprawozdaniach.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: