Xiaomi podało swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku. Całkowite przychody za ten okres wyniosły 49,7 mld juanów, co oznacza wzrost o 13,6 procent rok do roku. Skorygowany zysk netto wyniósł 2,3 mld juanów, co stanowi wzrost o 10,6 procent r/r.
W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Xiaomi w segmencie smartfonów osiągnęły 30,3 mld juanów, co stanowi wzrost o 12,3 proc. r/r. W tym samym okresie wielkość dostaw smartfonów osiągnęła 29,2 mln sztuk, co oznacza wzrost na poziomie 4,7 proc. r/r. Poziom dostaw Mi 10 i Mi 10 Pro przekroczył milion sztuk po dwóch miesiącach od premiery, która miała miejsce w lutym 2020 roku. Wskaźnik ASP (average selling price) smartfonów w Chinach kontynentalnych i na rynkach zagranicznych wzrósł o, odpowiednio, 18,7 proc. i 13,7 proc.
W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Xiaomi z segmentu IoT i produktów lifestyle'owych wyniosły 13,0 mld juanów. Mimo pandemii, zróżnicowanej ofercie produktów IoT Xiaomi i solidnym fundamentom biznesowym Grupa osiągnęła wzrost przychodów w tym segmencie o 7,8 proc. Liczba zarejestrowanych urządzeń na platformie IoT Xiaomi, na dzień 31 marca 2020 r., wyniosła 252 mln sztuk, co oznacza wzrost o 42,6 proc. r/r.
Zagraniczne (poza Chinami) przychody Xiaomi wzrosły o 47,8 proc. r/r do 24,8 mld juanów w pierwszym kwartale 2020 r., co stanowi 50 proc. całkowitych przychodów firmy. Po raz pierwszy przychody zagraniczne stanowią tak dużą część łącznych przychodów spółki.
Glad to share that in Q1 2020, @Xiaomi achieved solid growth across all business segments. Revenue up 13.6% YoY in Q1. Major products sales experience solid recoveries and return to pre-pandemic level. Read more: https://t.co/FOQ93DFRhM #NoMiWithoutYou
— Wang Xiang (@XiangW_) May 20, 2020