Xiaomi opublikowało dzisiaj wyniki finansowe za drugi kwartał oraz pierwszą połowę 2019 roku.
Najważniejsze informacje finansowe za pierwsze półrocze 2019 r.
Najważniejsze informacje finansowe za drugi kwartał 2019 roku
Segment smartfonów
W pierwszej połowie 2019 r. przychody ze sprzedaży smartfonów Xiaomi wyniosły około 5,9 miliarda RMB; Przychody w drugim kwartale wyniosły 32,0 mld RMB. W drugim kwartale sprzedaż smartfonów osiągnęła 32,1 miliona sztuk.
Segment IoT i urządzeń lifestyle
W pierwszej połowie 2019 r. przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle'owych wzrosły o 49,3% do 27,0 mld RMB r/r. W drugim kwartale 2019 roku przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle'owych wzrosły o 44% do 14,9 mld RMB r/r. Warto zauważyć, że IoT i produkty lifestyle stanowiły 28,8% całkowitych przychodów w drugim kwartale roku, w porównaniu z 22,9% w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Według stanu na 30 czerwca 2019 r. liczba podłączonych urządzeń IoT do platformy (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wyniosła około 196 milionów, co oznacza wzrost o 69,5% r/r; Ponadto użytkowników z ponad 5 produktami IoT jest około 3 milionów, co oznacza wzrost o 78,7% r/r.
Segment usług internetowych
Przychody z segmentu usług internetowych wzrosły o 22,9% r/r do 8,8 mld RMB w pierwszej połowie 2019 r.; W pierwszym kwartale wzrosły o 15,7% do 4,58 miliarda RMB r/r. W czerwcu 2019 r. liczba aktywnych użytkowników (MUA - monthly active users) systemu MIUI osiągnęła 278,7 mln, co stanowi wzrost o 34,7% r/r; MAU inteligentnych telewizorów i Mi Box zanotowała wzrost r/r o 53,8 % do 22,6 mln.
W pierwszej połowie 2019 roku przychody Xiaomi z rynków międzynarodowych (poza Chinami) wzrosły o 33,8% r/r do 38,6 mld RMB, co stanowi ponad 40% całkowitych przychodów firmy. W drugim kwartale przychody z rynków międzynarodowych wzrosły o 33,1% do 21,9 mld RMB.