Xiaomi sprzedaje coraz droższe smartfony i cieszy się z nowej nowoczesnej fabryki

Newsy
Opinie: 0
Xiaomi podało swoje wyniki za I połowę 2020 r.

Xiaomi podało swoje wyniki za I połowę 2020 r. Firma odświeżyła również swoją strategię na kolejne 10 lat i teraz określa ją Smartphone X AIoT.

W I połowie roku przychody chińskiego koncernu urosły o 7.9% w porównaniu rok do roku do 103.24 mld juanów. Zysk w tym okresie wzrósł o 29.3% do prawie 7 mld juanów.

W samym II kw. zysk rok do roku urósł o 3.1%, ale kwartał do kwartału już po 7.7%.

Zysk w II kw. urósł w porównaniu rok do roku o prawie 130% do 4.5 mld juanów.

 

Przychody z działu smartfonów w I połowie roku osiągnęły poziom 62 mld juanów, a w samym II kw. 31.6 mld juanów. Sprzedaż smartfonów Xiaomi osiągnęła poziom 28.3 mln sztuk.

Xiaomi cieszy się, bo w II kw. sprzedaż smartfonów kosztujących 300 i więcej dolarów skoczyła w porównaniu rok do roku o ponad 99%. Average selling price dla grupy urosło o 11.8% w porównaniu rok do roku oraz o 7.5% w porównaniu kwartał do kwartału.

Xiaomi pochwaliło się także nową fabryką Xiaomi Smart Factory. Pierwszym produkowanym w niej smartfonem jest Mi 10 Ultra. Fabryka kosztowała 600 mln juanów.

 

Xiaomi w I połowie roku sprzedało 2.8 mln telewizorów.

 

30 czerwca 2020 r. na świecie było podłączonych 271 mln urządzeń IoT sprzedanych przez Xiaomi (z wykluczeniem smartfonów i laptoów). Ten ekosystem urósł przez rok aż o 38.3%.

 

Według Canalys w II kw. 2020 r. Xiaomi było w TOP5 producentów smartfonów na 50 rynkach i w TOP3 na 25 rynkach.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: