Wyniki Grupy Polsat w 2019 r.

Newsy
Opinie: 0
Wyniki Grupy CP w IV kw. 2019 r.

Grupa Polsat podała wyniki za 2019 rok.

Przychody Grupy wyniosły blisko 11,7 mld zł, EBITDA – 4,2 mld zł, a zysk netto wzrósł do poziomu 1,1 mld zł. 

Najważniejsze dane operacyjne  za IV kwartał i cały 2019 r.

  • W styczniu 2020 pozyskano 2-milionowego klienta oferty multiplay:
    • wzrostem liczby klientów – o 197 tys. (11%) r/r do 1,99 mln, co stanowi 35% bazy klientów kontraktowych,
    • Liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów wzrosła do 6,05 mln,
    • Kolejny kwartał niskiego poziomu wskaźnika odejść klientów (churn) – spadek o 1,2 p.p. r/r, do poziomu zaledwie 6,4% w skali roku.
  • Przyrost liczby usług kontraktowych – o 469 tys. (3%) r/r do 14,73 mln:
    • Wzrost liczby usług telefonii komórkowej – aż o 549 tys. (7,5%) r/r do 7,9 mln efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz prostych taryf Plusa wprowadzonych w lutym 2018 r., wspartych dobrą sprzedażą w segmencie B2B (m2m),
    • Łączna liczba świadczonych w modelu kontraktowym usług płatnej telewizji była na poziomie 5 mln,
    • Stabilna baza usług Internetu wynosząca ok. 1,8 mln. W 2019 r. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu przetransferowali ok. 1,1 EB danych. W zasięgu sieci LTE Grupy jest blisko 100% Polaków, a LTE Advanced – 82% mieszkańców kraju. 
  • Baza ponad 5,6 mln klientów kontraktowych:
    • Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na jednego klienta – o 4,5% r/r,
    • Każdy klient posiadał średnio 2,61 usługi z portfolio Grupy,
    • Wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) o 1,9%, do 85,6 zł.
  • Baza usług prepaid rzędu 2,7 mln, z wysokim ARPU na poziomie 20,3 zł.
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat uplasowały się w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,2% (10,4% kanału głównego oraz 13,8% kanałów tematycznych) w IV kwartale i 24,3% (11,0% kanału głównego i 13,3% kanałów tematycznych) w całym 2019 r. 
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 2,4% r/r do 379 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,6%, a w całym 2019 r. odnotowały wzrost o 1,9% r/r do 1,22 mld zł, zapewniając udział w rynku reklamy na poziomie 28,0%.

Najważniejsze dane finansowe za IV kwartał i cały 2019 r. 

  • Silne wyniki finansowe Grupy w 2019 r. (z włączeniem MSSF 16):
    • przychody: 11,7 mld zł,
    • EBITDA: 4,2 mld zł,
    • marża EBITDA: 36%,
    • zysk netto: 1,1 mld zł,
    • wolne przepływy pieniężne: 1,3 mld zł w okresie 12-miesięcznym,
    • wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,90x (z wyłączeniem MSSF 16).
  • Rosnące wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym w 2019 r.:

Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

IV kwartał

2019

2018

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

17 386 252

16 906 133

2,8%

USŁUGI KONTRAKTOWE

 

 

 

Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym:

14 728 758

14 259 264

3,3%

Płatna telewizja, w tym:

5 038 448

5 098 917

-1,2%

Multiroom

1 192 984

1 160 353

2,8%

Telefonia komórkowa

7 894 581

7 345 213

7,5%

Internet

1 795 729

1 815 134

-1,1%

Liczba klientów kontraktowych, w tym:

5 637 734

5 706 147

-1,2%

klienci ofert multiplay

1 993 287

1 795 984

11,0 %

ARPU na klienta [PLN]

85,6

84,0

1,9%

Churn na klienta

6,4%

7,6%

-1,2 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,61

2,50

4,5%

USŁUGI PRZEDPŁACONE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

2 657 494

2 646 869

0,4%

Płatna telewizja

161 208

95 685

68,5%

Telefonia komórkowa

2 415 819

2 423 774

-0,3%

Internet

80 467

127 410

-36,8%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

20,3

20,3

0,0%

Dane operacyjne segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej

IV kwartał

12 miesięcy

 

2019

2018

Zmiana p.p./%

2019

2018

Zmiana p.p./% 

Udział w oglądalności1,
w tym:

24,18%

24,17%

0,01 p.p.

24,29%

24,30%

-0,01 p.p. 

POLSAT (kanał główny)

10,43%

11,07%

-0,64 p.p.

10,99%

11,37%

-0,38 p.p. 

Kanały tematyczne

13,76%

13,10%

0,66 p.p.

13,30%

12,94%

0,36 p.p. 

Przychody z reklamy
i sponsoringu2

(mln PLN)

379

370

2,4%

1 224

1 201

1,9%

Udział w rynku reklamy3

28,6%

27,9%

0,7 p.p.

28,0%

27,3%

0,7 p.p.

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4

(mln PLN)

1 324

1 328

-0,3%

4 371

4 398

-0,6%

1 Nielsen Audience Measurement, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba, uwzględniono Live+2 (oglądalność z dnia emisji i z 2 kolejnych dni (tzw. Time Shift Viewing);
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji Starcom;
3 Szacunki własne na podstawie wstępnych danych Starcom; 
4 Starcom, reklama spotowa i sponsoring;

Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym

mln PLN

z wyłączeniem MSSF 16

IV kwartał 2019

zmiana r/r

2019

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 543

2%

9 896

7%

EBITDA

748

-3%

3 142

0%

Marża EBITDA

29,4%

-1,3 p.p.

31,7%

-2,4 p.p.

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej

mln PLN

z wyłączeniem MSSF 16

IV kwartał 2019

zmiana r/r

2019

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

582

4%

1 998

18%

EBITDA

191

11%

580

5%

Marża EBITDA

32,7%

1,8 p.p.

29,0%

-3,6 p.p.

 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: