Orange podał swoje wyniki za IV kw. 2019 r.
Firma zanotowała nieznaczny wzrost przychodów do prawie 3 mld zł.
Przychody w całym 2019 roku wyniosły 11.4 mld zł i w ujęciu rocznym zwiększyły się o 319 mln zł, tj. o 2,9%.
W tych przychodach są skonsolidowane przychody nowo nabytej spółki BlueSoft (wpływ w wysokości 86 mln zł za okres czerwiec- grudzień).
Orange miał natomiast spadek przychodów z usług wyłącznie komórkowych i wyłącznie stacjonarnego dostępu szerokopasmowego (o 5,3% rok-do-roku).
Przychody ze sprzedaży sprzętu zwiększyły się w ujęciu rocznym o 11%, co było odzwierciedleniem działań komercyjnych wspierających sprzedaż telefonów.
Firma zanotowała w IV kw. stratę operacyjną na poziomie 155 mln i stratę netto na poziomie 186 mln zł.
Liczba kart SIM urosła o ponad 3% i przekroczyła na koniec roku 15.3 mln.
W podobnej dynamice urosła liczba kart prepaid i postpaid.
W stacjonarnych usługach głosowych utrata łączy netto wyniosła 298 tys.
W całym 2019 r. nakłady inwestycyjne przekroczyły 2.1 mld zł i były prawie takie same, jak rok wcześniej.
Statystycznie klient Orange zużył w 2019 roku 3,6 GB danych miesięcznie, czyli niemal dwa razy więcej niż w 2017 (1,9 GB).
EBITDAaL za 201 r. wzrosła o 7% rok do roku, głównie za sprawą rekordowych wpływów ze sprzedaży nieruchomości. Odliczając wpływy z nieruchomości, EBITDAaL w ujęciu rocznym wzrosła o 4,5%.
W sieci Orange na koniec 2019 roku działało już 8900 stacji bazowych z agregacją pasma. Na koniec 2017 roku było ich 3900.
Liczba klientów Orange TV wzrosła w 2019 roku o 51 tysięcy, na koniec roku korzystało z niej 994 tysiące klientów. 83% spośród klientów usług telewizyjnych ma pakiet konwergentny.
Opublikowaliśmy wyniki @Orange_Polska za 2019 rok. Mamy się czym pochwalić. Historyczny wzrost przychodów, coraz więcej klientów światłowodów, #OrangeLove i usług mobilnych. Szczegóły https://t.co/BZqSC27tla pic.twitter.com/8E8lYvKFdR
— Wojtek Jabczyński (@RzecznikOrange) February 12, 2020