Serwis telko.in podał kilka nowych danych dotyczących wyników PLAY w I kw. 2016 r. Dane te pochodzą z raportu dla inwestorów.
ARPU w segmencie post-paid wynosiło 48,8 zł i było o 3,7 proc. niższe niż w IV kwartale 2015 r. i o 6,6 proc. mniejsze, niż w I kwartale 2015 r. Spadek ARPU to efekt rosnącej popularności ofert typu „abonament rodzinny”, w których za kwotę od 75 zł do 135 zł miesięcznie klient indywidualny dostaje do dyspozycji trzy karty SIM. Gdy klient z nich korzysta jego oszczędności wynoszą od 5 zł do 15 zł miesięcznie.
W usługach pre-paid ARPU w I kwartale 2016 r. wyniosło 16,4 zł, podczas, gdy w IV kwartale 2015 r. było to 17,3 zł, zaś w I kwartale 2015 r. – 16,6 zł.
W I kwartale 2016 r. klient Play zużywał średnio 2,4 GB mobilnej transmisji danych miesięcznie (o 71 proc. więcej, niż w I kwartale 2015 r.). Przy czym klient kontraktowy zużywał 3,15 GB danych miesięcznie (wzrost o 53 proc.), a użytkownik usług pre-paid – 1,26 GB (wzrost o 166 proc.).
CHURN w I kwartale 2016 r. wynosił średnio 3,4 proc. miesięcznie. Wskaźnik wyliczony dla klientów kontraktowych wynosił 0,7 proc. miesięcznie, zaś dla użytkowników pre-paid – 6,1 proc.
W porównaniu z I kwartałem 2015 r. w pierwszych trzech miesiącach 2016 r. nakłady na reklamę zwiększyły się o 1,4 proc. do 49,2 mln zł.
P4 w I kwartale 2016 r. wypracowało 326 mln zł zysku operacyjnego (rok wcześniej – 211 mln zł) i 153 mln zł zysku netto (rok wcześniej – 260 mln zł).
Pełna treść artykułu z serwisu telko.in znajduje się tutaj