Play podał swoje wyniki za I kw. 2019 r.
Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 576 mln zł (+11,2% r/r).
Aktywna baza abonentów kontraktowych wzrosła o ok. 320 tys. r/r (+3,6%) przy wskaźniku rezygnacji (0,8%), dalszym wzroście udziału klientów kontraktowych (66%) i klientów ofert pakietowych (42%).
PLAY miał 12,7 mln aktywnych klientów i 15,0 mln klientów objętych sprawozdaniem (odpowiednio +2,3% i -0,9% r/r);
Wskaźnik średniego ARPU był na poziomie 31,8 zł.
PLAY notował także 42-procentowy udział multiSIM (+4,2 pkt. proc. r/r).
Na koniec marca 2019 r. w sieci P4 działało 7 124 stacji bazowych (+ 20% r/r), a zasięg 4G LTE wynosił 97,4% populacji.
11% stacji bazowych było zmodernizowanych do „5G-Ready”.
Trzy miesiące zakończone 31 marca |
Zmiana |
||
---|---|---|---|
2018 |
2019 |
||
Przychody operacyjne |
1 637 |
1 686 |
3,0% |
EBITDA |
510 |
574 |
12,4% |
Skorygowana EBITDA |
518 |
576 |
11,2% |
Zysk netto |
153 |
214 |
39,7% |
Gotówkowe nakłady inwestycyjne |
(181) |
(238) |
31,2% |
Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego |
117 |
181 |
54,3% |
Całkowita liczba klientów raportowanych (w tys.) |
15 176 |
15 032 |
(0,9%) |
Liczba raportowanych klientów kontraktowych (w tys.) |
9 590 |
9 917 |
3,4% |
Całkowita liczba klientów aktywnych (w tys.) |
12 387 |
12 666 |
2,3% |
Liczba aktywych klientów kontraktowych (w tys.) |
8 735 |
9 053 |
3,6% |
Wzrost liczby kontraktów netto (w tys.) |
160 |
51 |
(68,0%) |
Odpływ kontraktów (%) |
0,8% |
0,8% |
0,00 pp |
Wskaźnik ARPU w segmencie usług kontraktowych (PLN) |
37,5 |
37,1 |
(1,0%) |
Zużycie danych na klienta z segmentu usług kontraktowych (MB) |
6 123 |
7 351 |
20,1% |
Stacje bazowe wybudowane w okresie (netto) |
201 |
121 |
(39,8%) |
Wszystko co najważniejsze w wynikach @Play_Polska po Q1 2019 w jednym miejscu pic.twitter.com/pSYhanuMxK
— Marcin Gruszka (@RzecznikPlay) May 13, 2019
Very proud of PLAY Q1 2019 Results and YoY growth: +11.2% adj. EBITDA, +3.0% Oper. & +3.6% Usage revenue, +320k Active cust. (+3.6%) and +54.3% FCFE. We confirm PLAY’s leadership in customers (15m) and network quality (fastest mobile network). Let’s make 2019 a fantastic year! pic.twitter.com/658cWSVpBX
— Jean Marc Harion (@Harion) May 14, 2019