PLAY podał swoje wybrane wyniki operacyjne za I kw. 2013 r. Operator ogłosił, że miał na koniec kwartału 9,1 miliona klientów, z czego 44% to klienci abonamentowi. PLAY estymuje, że jego udziały w rynku przekroczyły już poziom 16%. Według Bartosza Dobrzyńskiego, CMO w PLAY, wzrost bazy w I kw. wynikał z bardzo dobrej oferty taryfowej oraz bardzo udanej kampanii z celebrytami. Kampania ta ma bardzo dużą skuteczność w badaniach marketingowych. Dobrzyński już kolejny raz podkreśla, że nie jest to wcale droga kampania i PLAY wydaje na komunikację mniej niż konkurenci. W I kw. 10% klientów postpaid (także biznes) wybrało taryfy Formuła 4.0. 1,2 miliona klientów abonamentowych P4 to klienci biznesowi. W segmencie ofert dla firm Play zanotował podwojenie liczby klientów rok do roku.
Najlepiej sprzedające się telefony w ofercie Play w 1Q2013 to Nokia Asha 300, LG Swift L5, Sony Xperia J i Samsung Galaxy S III. 3/4 klientów kupujących w PLAY telefon, wybiera smartfon. Klienci zaczynają z nich także korzystać, czyli transmitować dane (trzykrotny wzrost w porównaniu rok do roku).
Prezes PLAY, Jørgen Bang-Jensen, potwierdził, że jego firma ma już zapewnione finansowanie licencji na 1800 MHz. Pożyczki udzielą banki, z którymi operator współpracuje. Być może część kwoty zostanie zapłacona z własnych środków operatora.
PLAY prowadzi obecnie przetarg na dostawy sprzętu potrzebnego do budowy sieci LTE 1800. W przetargu uczestniczy 5 firm.
Prezes PLAY jeszcze raz dziś potwierdził, że jego operator "na chwilę obecną" nie jest na sprzedaż. Nie ma też planów na debiut na giełdzie. Według prezesa P4 w Polsce jest miejsce na 4 rynkowych graczy, czego dowodem są dobre wyniki największej czwórki.
PLAY testuje już roaming krajowy z T-Mobile. Z nadajników T-Mobile mogą już korzystać pracownicy P4. Termin komercyjnego startu zależy tylko od gotowości technicznej.
Prezentacja z konferencji PLAY:
PLAY - wyniki za 2012 r. - relacja ze specjalnej konferencji w Barcelonie
Polski rynek telefonii komórkowej na koniec 2012 r. - raport