W pierwszym kwartale 2012 PTC kontynuowała wzrost liczby klientów usług abonamentowych i przedpłaconych zapoczątkowany po wprowadzeniu marki T-Mobile na polski rynek. PTC zwiększała również sprzedaż nowoczesnych urządzeń telekomunikacyjnych oraz liczbę klientów korzystających z mobilnej transmisji danych.
Polska Telefonia Cyfrowa na koniec pierwszego kwartału obsługiwała ponad 14,512 miliona klientów. Oznacza to, że Spółka w ciągu roku powiększyła bazę klientów o 1,337 miliona kart SIM, zwiększając ich liczbę o 10,1%. Co ważne, od rebrandingu stale rośnie baza klientów kontraktowych. W porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku ich liczba zwiększyła się o 91 tysięcy. Wdrożenie nowego standardu ważności konta dla klientów usług przedpłaconych spowodowało wzrost ich liczby o 19,3% do 7,704 miliona użytkowników w pierwszym kwartale 2012.
Baza klientów ( w tys.)
„Dzięki wprowadzeniu marki T-Mobile, oferowaniu klientom nowych rewolucyjnych usług i rozwiązań, m.in., nielimitowanych rozmów z milionami użytkowników T Mobile na świecie, pakietów roamingowych oraz wprowadzeniu praktycznie nielimitowanej ważności konta w usługach przedpłaconych PTC odnotowuje wyraźny trend wzrostowy” – powiedział Miroslav Rakowski, Prezes Zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej S.A.
PTC w pierwszym kwartale 2012 osiągnęło przychody na poziomie 1,747 miliardów złotych, co oznacza wzrost o 0,6% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie marża EBITDA wyniosła 30,8 procenta, co stanowi spadek o 1,9 punktu procentowego w stosunku do pierwszego kwartału 2011 roku, odzwierciedlając realizowane inwestycje w pozyskiwanie nowych i utrzymywanie dotychczasowych klientów.
Przychody i EBITDA ( w mln zł)
Realizowana przez PTC strategia promowania nowoczesnych urządzeń oraz dostępu do Internetu znalazła odzwierciedlenie w wynikach pierwszego kwartału 2012 roku. W porównaniu do ubiegłego roku PTC prawie podwoiła w tym okresie udział smartfonów wśród sprzedawanych telefonów. Było to możliwe dzięki połączeniu atrakcyjnych ofert abonamentowych z gwarancją najniższych cen smartfonów.
Wzrost o 20,5% liczby klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu PTC w ciągu roku został osiągnięty poprzez oferowanie klientom szerokiego wyboru taryf wraz z największym wyborem nowoczesnych urządzeń. Bogata oferta urządzeń oraz atrakcyjne warunki sprawiają, że liczba klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu PTC stale rośnie i w pierwszym kwartale osiągnęła 777 tysięcy użytkowników.
W pierwszym kwartale PTC odświeżyła wizerunek marki Heyah, która stała się bardziej internetowa oraz multimedialna. Wraz z nowym wizerunkiem marka Heyah wprowadziła nowe większe pakiety internetowe oraz mobilną aplikację freeyah pozwalającą na nielimitowaną i bezpłatną komunikację w ramach pakietów internetowych.
Pod koniec pierwszego kwartału wystartowała nowa oferta telefonii komórkowej „MTV Mobile powered by T-Mobile”, która powstała dzięki współpracy dwóch silnych międzynarodowych marek T-Mobile i MTV. MTV Mobile zaoferowało klientom nielimitowane SMSy do wszystkich sieci po każdym doładowaniu oraz dostęp do najlepszych programów ze światowej oferty MTV.
Prowadzone przez PTC działania promocyjne przyczyniły się do wzrostu świadomości marki T-Mobile wśród klientów. Badania przeprowadzone przez agencję Millward Brown w marcu 2012 roku wskazują, że spontaniczna znajomość marki od rebrandingu wzrosła z poziomu 3% (w maju 2011) do 64% (w marcu 2012). Oznacza to, że ponad 60% badanych wymienia T-Mobile jako znanego im operatora telefonii komórkowej. Znacznie wzrosła także tzw. wspomagana znajomość marki, w której klienci wybierają znanych im operatorów z listy - 92% pytanych zadeklarowało, że zna T Mobile. Dodatkowo, marka T-Mobile jest postrzegana jako nowoczesna i świadcząca usługi wysokiej jakości.