Polska Telefonia Cyfrowa opublikowała dziś swoje wyniki finansowe uzyskane w pierwszym kwartale 2008 roku. Przychody spółki osiągnęły 1,875 miliarda zł i wzrosły o 8,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA wyniosła 657 mln zwiększając się o 15,3%, a marża EBITDA osiągnęła poziom 35 %. Łączna liczba klientów zmalała w porównaniu do IV kw. 2007 r. o 12 tys. i wyniosła 12,986 mln. Liczba abonentów wyniosła 5,599 miliona i wzrosła o 18% w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego zwiększając swój udział w ogólnej bazie klientów PTC do 43,1%. Liczba klientów prepaid spadła o 202 tys. (w porównaniu do IV kw. 2007 r.) do 7.388 mln.
Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów abonamentowych i systemu przedpłaconego, wzrósł o 2 zł w stosunku do pierwszego kwartału 2007 roku i osiągnął poziom 47 zł. Średni koszt pozyskania klienta (SAC) zmniejszył się ze 110 zł do 96 zł, a średni miesięczny wskaźnik odłączeń (churn) klientów post-paid utrzymał się na niskim poziomie 0,7 %. Średni CHURN w I kw. wynosił 3.6% (wzrost z 3.1% rok wcześniej).
Obecnie w zasięgu sieci trzeciej generacji PTC znajduje się 180 miejscowości i około 40% populacji kraju. Do końca roku wskaźnik pokrycie populacji technologią UMTS ma wzrosnąć o kolejne 5%. Ilość punktów sprzedaży PTC została zwiększona do 1100 placówek.
Inwestycje (CAPEX) wyniosły w I kw. 2008 r. 327 mln zł, w porównaniu do 130 mln zł rok wcześniej.
Era podała, że ma 400 tys. klientów korzystających z usługi Blueconnect (osobne karty SIM, ale także jako usługa dodana do wcześniejszej aktywacji głosowej).
Z usługi Era Mail korzysta kilka tysięcy użytkowników. Nieznacznie więcej klientów korzysta z usługi Blackberry, ale te proporcje niebawem mają się zmienić. Blackberry w Erze ma być skierowane głównie do klientów biznesowych.
Z Ery Domowej korzysta 180 tys. abonentów.
Przychody z usług non-voice stanowią 20% ARPU.