Wyniki PTC za I kw. 2008 roku

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 6

Polska Telefonia Cyfrowa opublikowała dziś swoje wyniki finansowe uzyskane w pierwszym kwartale 2008 roku. Przychody spółki osiągnęły 1,875 miliarda zł i wzrosły o 8,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA wyniosła 657 mln zwiększając się o 15,3%, a marża EBITDA osiągnęła poziom 35 %. Łączna liczba klientów zmalała w porównaniu do IV kw. 2007 r. o 12 tys. i wyniosła 12,986 mln. Liczba abonentów wyniosła 5,599 miliona i wzrosła o 18% w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego zwiększając swój udział w ogólnej bazie klientów PTC do 43,1%. Liczba klientów prepaid spadła o 202 tys. (w porównaniu do IV kw. 2007 r.) do 7.388 mln.



Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów abonamentowych i systemu przedpłaconego, wzrósł o 2 zł w stosunku do pierwszego kwartału 2007 roku i osiągnął poziom 47 zł. Średni koszt pozyskania klienta (SAC) zmniejszył się ze 110 zł do 96 zł, a średni miesięczny wskaźnik odłączeń (churn) klientów post-paid utrzymał się na niskim poziomie 0,7 %. Średni CHURN w I kw. wynosił 3.6% (wzrost z 3.1% rok wcześniej).

Obecnie w zasięgu sieci trzeciej generacji PTC znajduje się 180 miejscowości i około 40% populacji kraju. Do końca roku wskaźnik pokrycie populacji technologią UMTS ma wzrosnąć o kolejne 5%. Ilość punktów sprzedaży PTC została zwiększona do 1100 placówek.

Inwestycje (CAPEX) wyniosły w I kw. 2008 r. 327 mln zł, w porównaniu do 130 mln zł rok wcześniej.

Era podała, że ma 400 tys. klientów korzystających z usługi Blueconnect (osobne karty SIM, ale także jako usługa dodana do wcześniejszej aktywacji głosowej).

Z usługi Era Mail korzysta kilka tysięcy użytkowników. Nieznacznie więcej klientów korzysta z usługi Blackberry, ale te proporcje niebawem mają się zmienić. Blackberry w Erze ma być skierowane głównie do klientów biznesowych.

Z Ery Domowej korzysta 180 tys. abonentów.

Przychody z usług non-voice stanowią 20% ARPU.

 

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    uszat pisze: 2008-05-08 17:17
    musze przyznac ze faktycznie fajna strategie dobrali, zadbanie o dotychczasowych klientow, patrzac na tych wszystkich operatorow to juz kazdy jest do kogos przywiazany takze mi sie pomysl podoba, co ciekawe niezle inwestuje era w swoja infastrukture i rozwoj chociaz by ten roaming w samolotach i zwiekszenie placowek, a i przychod sie powiekszyl
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2008-05-08 18:13
    porównując z kolejną informacją na GOL (wyniki plusa): więcej abo pozyskała era ale mniej zarobili, do tego mniej nowych usług/dodatkowych usług. no i mają i tak ogólnie mniej abonentów.ciekawe jak pomarańcza
    0
  • Users Avatars Mini
    felix pisze: 2008-05-09 11:50
    mają mniej,ale liczy się pozyskanie większej liczby nowych, powoli gonią Plusa...akurat nowe usługi 0 dokładnie taryfy i promocję w TT weszły w kwietniu, zatem będą uwzględnione w podsumowaniu kolejnego Q. ogólnie jest dobrze, a myślę ze będzie lepiej włąśnie po uwzględnieniu NE
    0
  • Users Avatars Mini
    maxbike-1 pisze: 2008-05-09 15:44
    Po tym jak weszła nowa promocja oferta dla stałych abonentów bardzo się pogorszyła. Na pewno część osób przez to zrezygnuje. To co proponują przy przedłużaniu jest lekko mówiąc niezadowalające.
    0
  • Users Avatars Mini
    pelikan pisze: 2008-05-10 20:33
    Akurat z UMTS'em trzeba przyznaac jest nienajgorzej, coraz wiekszy procent ludnosci jest w zasiegu 3G Ery, ciekawe jak przeklada sie na to sprzedaz telefonow 3g i Blueconnecta z modemami HSDPA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Justin pisze: 2008-05-14 15:01
    Era twardo i do przodu przynajmniej dba o stałych klientów:)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: